Gå til innhold

Sony Xperia S - Sonys første dual-core! Diskuter den her!


  

79 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din Xperia S?

    • Ja, superfornøyd!
      23
    • Sånn passe...
      7
    • Nei, ikke fornøyd!
      5
    • Har ikke Xperia S, men vurderer å kjøpe den.
      26
    • Har ikke Xperia S, og vil ikke ha en heller
      18


Anbefalte innlegg

Amobil ute med sin test: http://www.amobil.no/artikler/sony-xperia-s/107518

 

"Underlige valg og dårlig byggekvalitet står i veien for en av de beste mobilene."

 

Ser ITavisen også har kommentert dårlig byggekvalitet. Jeg finner det merkelig, var ingen knirking eller dårlig følelse på bakdekslet når jeg testet telefonen. Andre tester nevner heller ikke noe ang. bakdekslet og sier som meg: byggekvaliteten er god.

 

Syes det er litt merkelig.

Yepp, annet eksempel:

 

Mobil.se: Tyvärr känns den väldigt plastig, till och med plastigare än Arc::en, trots att materialvalet är samma i båda fallen. Xperia S vita baksida har även en tendens till att dra åt sig smuts väldigt lätt.

 

GSMArena: The back cover is made of soft matte plastic, which feels good and hides fingerprints well.

 

Da er det ikke helt enkelt å vite hva man skal tro :)

 

Forøvrig er jo GSMArena overbevist: the screen is nothing short of amazing, the camera is one of very few to offer 12MP resolution and the connectivity has plenty of useful features. And Sony really managed to squeeze every ounce of performance out of the Snapdragon chipset inside. Last but not least, we do like the new design line too.

 

The phone looks great and the build quality is worthy of a flagship.

 

 

Ja der ser man, jeg klemte og knadde på den jeg prøvde og alt var veldig solid. Andynator får bekrefte eller avkrefte om det gsmarena eller amobil sier stemmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått min Xperia S i dag og er stålende fornøyd så langt.

Digg! Har noen spørsmål jeg lurer på ^^

1. Kommer den med skjermbeskytter på fra fabrikk? Så man trenger ikke kjøpe det i tillegg?

2. Leste fra et (heller tvilsomt) sted at Playstation Store åpnet i dag..?

3. Hvordan opplvere du tilbake/hjem/meny knappene? Ser ut som om Sony failet litt på det punktet der.

 

Vurderer fremdeles sterkt å kjøpe denne, men ønsker å høre fra noen som har den først. :cool:

Lenke til kommentar

Nå er de på vei ut i fysiske butikker! Elkjøp er først ute meg kjent da de vil selge dem fysisk før de blir gjort tilgjengelig på nett! Elkjøp Express Ski skal altså ha den inne, dette betyr at hvis DU befinner deg i nærheten kan DU stikke innom å kjenne på den. PS! Pass på å ikke gå i bakken når du ser skjermen første gang.

Lenke til kommentar

Lefdal har også fått de inn, var annonse om den i avisen dems idag.

 

Men, har noen gått fra Xperia X10 til S? Tenker litt å gjøre det.. men har noen spørsmål.

Er ikke minnekort, har dette noe å si? påvirket dere på noen måte eller? Kan man lage partisjoner, eller hvordan fungerer det? Er det på en måte innebygd minnekort her, så du har telefonminne og "SD" minne?

 

Er telefonen ganske så stor, sammenlignet mot en annen telefon du hadde før.. 4,3" sier meg litt, men ikke så mye.

 

Dårlig byggekvalitet, er jo plastikk, men noen som synes det faktisk er dårlig byggekvalitet? Virker den simpel/kjip?

 

Noe som er bra/dårlig? Skal ta en tur til Lefdal og prøve den idag btw.. Takker for svar.

Lenke til kommentar

Har fått min Xperia S i dag og er stålende fornøyd så langt.

Digg! Har noen spørsmål jeg lurer på ^^

1. Kommer den med skjermbeskytter på fra fabrikk? Så man trenger ikke kjøpe det i tillegg?

2. Leste fra et (heller tvilsomt) sted at Playstation Store åpnet i dag..?

3. Hvordan opplvere du tilbake/hjem/meny knappene? Ser ut som om Sony failet litt på det punktet der.

 

Vurderer fremdeles sterkt å kjøpe denne, men ønsker å høre fra noen som har den først. cool.gif

 

1. Det følger med en beskytter i pakken , men det er jo gorilla glass på den så du skal noek greie deg uten tenker jeg.

 

2. vel den har ikke åpnet i norge enda vertfall, men er nok rett rundt hjørnet

 

 

3. knappene fungerer fint , jeg fikk min i dag og ble fort vant til dem . Det er pitte små prikker der "knappene" er.

 

Ellers er jeg strålende fornøyd med telefonen :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lefdal har også fått de inn, var annonse om den i avisen dems idag.

 

Men, har noen gått fra Xperia X10 til S? Tenker litt å gjøre det.. men har noen spørsmål.

Er ikke minnekort, har dette noe å si? påvirket dere på noen måte eller? Kan man lage partisjoner, eller hvordan fungerer det? Er det på en måte innebygd minnekort her, så du har telefonminne og "SD" minne?

 

Er telefonen ganske så stor, sammenlignet mot en annen telefon du hadde før.. 4,3" sier meg litt, men ikke så mye.

 

Dårlig byggekvalitet, er jo plastikk, men noen som synes det faktisk er dårlig byggekvalitet? Virker den simpel/kjip?

 

Noe som er bra/dårlig? Skal ta en tur til Lefdal og prøve den idag btw.. Takker for svar.

 

partisjoner har jeg ikke prøvd å lage enda , men kall det gjerne innebygget minnekort for det er eget telefonminne i tilegg.

 

størrelsen er ikke noe og la seg skremme av å den ligger fint i hånden og lomma :)

 

byggekvaliteten virker bra synes jeg og jeg har hatt x10 før og S er i en helt annen liga på alle plan. Den er ganske lett , men føles allikevel solid synes jeg.

Lenke til kommentar

Fikk telefonen i går, bestilt fra cdon. Fulgte med hdmi-kabel i esken også. :)

 

Har ikke rukket å prøve den veldig mye, men for å ta det negative først: Enig med de fleste anmeldelsene i at knappene nederst kunne hatt bedre respons, men tror det går raskt å venne seg til. Også enig med Amobil i at bakdekselet kan virke litt løst. Litt tidlig å uttale seg om batterilevetid, men siden jeg forsatt sammenligner med iPhone som jeg lader ca hver 3. dag innser jeg at jeg her må lade mye oftere.

 

Et par irritasjonsmomenter så langt sammenlignet med iPhone, men dette går vel på Android generelt og ikke telefonen som sådan (har aldri brukt Android tidligere):

- Gmail appen er ubrukelig. Flere av de nyeste mailene jeg hadde fått dukket ikke opp i innboksen når jeg leste mail via denne appen.

- At man ikke kan sette sluttdato på en gjentagende avtale i kalenderen. Hvis dette er mulig tar jeg gjerne imot tips om hvordan. Jeg har i hvert fall ikke funnet det ut.

 

Bortsett fra det jeg nevner over er førsteinntrykket svært bra. Skjermen er jo rett og slett utrolig! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første inntrykk er bra, jeg skjønner heller ikke at bakdeksel skal være så stort men ok. Telefonen er nydelig

Jeg savner/reagerer på

- Skulle det ikke være lys i de punktene du skal trykke på ? (Dottene)

- Et medfølgende aksjeprogram(aner ikke hvilket jeg bør laste ned) (som på htc)

- Lysstripen, denne trodde jeg var beregnet på varsler, men det er det et eget lys for. Så foruten å være kult, hva er vitsen ?

- Hvordan få musikk over i den (jeg har MAC) (løsning: jobb pc, windows)

 

 

 

Positive ting

- Nydelig telefon

- Rask, finnes ikke lugging

- Veldig bra kamera

- nydelig lyd i musikkspilleren( med og uten headsett)

- Medfølgende Hdmi kabel (cdon)

- Nydelig skjerm

- NFC selv om jeg ikke har satt de i gang enda

- Lysvarslig for hendelser(selv om jeg ser dette ikke lyser så lenge jeg vil)

- Finner ikke bakdeksel som et problem slik tester tilsier

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

Første inntrykk er bra, jeg skjønner heller ikke at bakdeksel skal være så stort men ok. Telefonen er nydelig

Jeg savner/reagerer på

- Skulle det ikke være lys i de punktene du skal trykke på ?

- Finner ikke widgets, bare de små symbolene, kjekkere med større widgets som i f.eks kalender som du kan blåse opp

- Et medfølgende aksjeprogram(aner ikke hvilket jeg bør laste ned) (som på htc)

- Lysstripen, denne trodde jeg var beregnet på varsler, men det er det et eget lys for. Så foruten å være kult, hva er vitsen ?

- Hvordan få musikk over i den (jeg har MAC) (løsning: jobb pc, windows)

 

 

 

Positive ting

- Nydelig telefon

- Rask, finnes ikke lugging

- Veldig bra kamera

- nydelig lyd i musikkspilleren( med og uten headsett)

- Medfølgende Hdmi kabel (cdon)

- Nydelig skjerm

- NFC selv om jeg ikke har satt de i gang enda

- Lysvarslig for hendelser

- Finner ikke bakdeksel som et problem slik tester tilsier

 

Jeg har ingen "egen" musikk på telefonen, bruker Spotify. Men Spotify programmet kan du også bruke til å overføre egen musikk til og fra telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...