Gå til innhold

Sony Xperia S - Sonys første dual-core! Diskuter den her!


  

79 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din Xperia S?

    • Ja, superfornøyd!
      23
    • Sånn passe...
      7
    • Nei, ikke fornøyd!
      5
    • Har ikke Xperia S, men vurderer å kjøpe den.
      26
    • Har ikke Xperia S, og vil ikke ha en heller
      18


Anbefalte innlegg

Fant en måte å få headset som ikke funker til å funke! Bare hold "play/pause" på headsettet nede i 5 sek, så vil den fungere. Man må gjøre dette hver gang man tar headsettet ut.

 

Må være en software feil, så håper dette blir fikset snart!

 

Ellers er mobilen sykt digg, eneste er batteriet som tømmes litt for fort :(

 

Hvilket headset er det snakk om her? Har brukt min med det medfølgende, senheisser propper og akg klokker....alt uten problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermbeskyttelse ligger i esken, du må sette den på selv. Har du et simkort til overs så er sdet bare å prøve. Vist ikke er det ingen problemer å utforske menyene uten simkort. Alt utenom ringing og SMS-ing fungerer uten simkort. Wifi og Play market fungerer uten, så ikke fortvil.

Lenke til kommentar

EDIT: Jeg synes skjermen på Xperia S'en er så smal? Selve displayet altså. Er den det? Er det noen som vet målene av kun skjermen? Eller er det noen som har en X10 og Xperia S, eller andre telefoner som kan ta bilde ved siden av hverandre så jeg kan se hvor smal skjermen er i forhold til andre.

 

Synes den er like smal som på iPhone 4/S? Det synes jeg er litt for smalt hvis den er det :hmm:

 

Xperia S har 4,3 tommer skjerm, og den er like stor som på Xperia Arc (S) :) Jeg har Xperia Arc og Xperia S og jeg kan bekrefte det :) Kan ta et bilde av begge i kveld hvis det er ønskelig :)

Lenke til kommentar

Henter telefonen min på mandag! :w00t:

 

Kom idag, men er ikke hjemme i helgen.. :hrm:

 

Men hvordan skal det gå med klipping av SIM-kort da.. Tenker å fulgte denne guiden, men han "Thor." i en side bak her fikk det ikke til å passe selv om :/

 

Og er forhåndsinstallert skjermbeskyttelse på?

 

Ja, forhåndsinstallert skjermbeskyttelse er på :) Skjønner ikke hvorfor folk vil sette en skjermbeskyttelse på den forhåndsinstallerte skjermbeskyttelsen ;)

 

Og jeg har klippet 2 sim, et til broren min (han har også Xperia S) og et til meg selv og begge virker utmerket :) Her er det simkortet mitt:

 

23w4dx.jpg

 

l8o6b.jpg

 

Og ja, den funker :p

 

2upadzl.jpg

Lenke til kommentar

 

Xperia S har 4,3 tommer skjerm, og den er like stor som på Xperia Arc (S) :) Jeg har Xperia Arc og Xperia S og jeg kan bekrefte det :) Kan ta et bilde av begge i kveld hvis det er ønskelig :)

 

Tenkte mest på bredden på skjermen. Kan du måle det så jeg har litt tall på det? :)

 

Okay, så da tenker jeg å fulge den guiden du brukte til å klippe opp! Vet ikke om jeg får med et vanlig SIM-kort eller hva, pleier å være slik at det går an å "knekke" ut et micro-SIM fra et vanlig SIM-kort, noen har laget det til slik.

 

Ja, okay så da er skjermbeskytter allerede installert, leste på xda også at det var forhåndsinstallert.

 

Fikk sånn hentelapp i går (hentet posten idag), og på det utleveringsbilaget sto det dato: 23/03. Så det betyr at telefonen min var på postkontoret på fredag da altså!?! De som ikke sa at det var noe der.. de skjekket kun på datamaskinen, men kan være den lå i hyllen!

 

Men da henter jeg telefonen i morgen! Gleder meg :w00t:

Lenke til kommentar

Xperia S har 4,3 tommer skjerm, og den er like stor som på Xperia Arc (S) :) Jeg har Xperia Arc og Xperia S og jeg kan bekrefte det :) Kan ta et bilde av begge i kveld hvis det er ønskelig :)

 

Tenkte mest på bredden på skjermen. Kan du måle det så jeg har litt tall på det? :)

 

Okay, så da tenker jeg å fulge den guiden du brukte til å klippe opp! Vet ikke om jeg får med et vanlig SIM-kort eller hva, pleier å være slik at det går an å "knekke" ut et micro-SIM fra et vanlig SIM-kort, noen har laget det til slik.

 

Ja, okay så da er skjermbeskytter allerede installert, leste på xda også at det var forhåndsinstallert.

 

Fikk sånn hentelapp i går (hentet posten idag), og på det utleveringsbilaget sto det dato: 23/03. Så det betyr at telefonen min var på postkontoret på fredag da altså!?! De som ikke sa at det var noe der.. de skjekket kun på datamaskinen, men kan være den lå i hyllen!

 

Men da henter jeg telefonen i morgen! Gleder meg :w00t:

 

Her får du et inntrykk av skjermen: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Vector_Video_Standards2.svg

Altså skjermen er 720p 1280 x 720 piksler i 4,3" størrelse, er ingen bedre måte å forklare størrelsen på.

Som du ser utav skjemaet er en 720p skjerm i 16:9 formatet.

iPhone har feks. 3:2 format i DVGA oppløsning. Ser du har kjennskap til X10, der er skjermen i 4:3 format i QVGA kvalitet. Så skjermen er naturlig nok lengre på SXS da den har 16:9 format.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja folkens, da testet jeg to toppmodeller i går kveld.

Den ene med skjerm på 4,7" den andre er direkte konkurrent til Xperia S.

Vi snakker om HTC One X og One S.

One S er altså direkte konkurrent til Xperia S så skal skrive litt her om hvordan de er opp mot hverandre.

Design: Xperia S er en langt penere og mer spennende telefon, One S fremstår faktisk kjedelig og gav meg bare følelsen av å ha min egen Desire HD i hendene (vi snakker to år gammel telefon) bare en anelse mer feminin. Både One S og Xperia S har skjermen av den lange typen i 16:9 format, så også denne er tenkt som multimediatelefon. Problemet med dette er at skjermen til Xperia S er 720p altså HD, mens One S kun er 540p. At skjermen til Xperia S dessuten viser mer naturtro farger og generelt er skarpere (til tross for One S' AMOLED skjerm) gjør den totalt knuser One S på dette punktet. 2-0 i favør Xperia S. Så vil jeg snakke litt om stabilitet og OS, One S og One X kjørte begge ICS, flott! Eller? Begge telefonene fremsto ustabile, One S krasjet mens jeg bladde gjennom menyene og One X krasjet hver gang jeg prøvde å åpne kameraet.... understreker nok en gang at Sony nok gjorde rett i å utruste Xperia S med 2.3.7!

Xperia S 3 One S 0.

One S er kjapp, men er vannskelig å si om den er kjappere eller ikke ved å kun ha bladd i menyer, surfet på nett og spilt Angry Birds. Om noe vil jeg si Xperia S er kjappere ved surfing (noe som er merkelig da ICS skal gjøre telefoner kjappere ved surfing) men tar det ikke med i betraktningen da dette sannsynligvis skyldes nettverket.

Så musikk og lydkvalitet. Sangene som ble spilt var Veronica Maggio - Satan i Gatan, Avicii - Sunshine og Dr. Dre - Still D.R.E. Lyden er absolutt i toppsjiktet til å være en mobiltelefon, men den er ikke så god som lyden Xperia S leverer (punktum).Bekymrer meg også at de ikke la med noe klassisk for å virkelig vise frem lydbildet, dette viser enten at fokuset har ligget utelukkende på bass eller rett og slett mangel på kunnskap.

Her vil jeg også gi Xperia S et poeng.

Totalt

Sony Xperia S 4 poeng

HTC One S 0 poeng

 

Er litt overrasket selv, men Xperia S er rett og slett en fantastisk telefon!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da har jeg brukt Xperia S i 2 dager og må si meg ganske fornøyd med den.

 

Sammenligner man den med iPhone 4S så er det et par ting som er verdt å diskutere.

 

Lyd

Jeg hører på mye musikk og her er Xperia S en klar vinner. Lyd uten headsett er bedre, høyere og klarere.

Lyd med headsett er ambivalent siden jeg har Beats plugger som jeg bruker om andre headsett. Her må det en software oppdatering før det fungerer slik det skal. Bruker pause trikset men lyden faller ut og inn.

Beats headsettet og QC15 fungerer derimot suverent og personlig mener jeg lyden er bedre enn i iPhone 4S.

 

Design

Er litt lei iPhone 4S og jeg synes personlig at Xperia S i hvit ser bedre ut.

 

Skjerm

Xperia S er en klar vinner her. Særlig filmer og nettlesning er suverent bedre pga større skjerm og fargegjengivelsen. Å se film viser i stor grad forskjellen.

 

Synkronisering

iPhone og iTunes er helt overlegent alt og alle her. Jeg har samlet alt i iTunes og da er det 1-2-3 og så får jeg alt over på ny iDevice.

Synkroniseringssoftwaren er for treg og for lite fleksibel.

 

Operativsystem

Uansett hvor mye jeg prøver så er det iOS jeg liker å foretrekker. Men det kan Sony gjøre lite med.

 

 

Konklusjon: Etter å ha brukt fast iPhone 2G, 3G, 3GS, 4, 4S og med jevne mellomrom prøvd det ypperste innen Android så tror jeg at jeg kommer til å bruke Xperia S som hovedtelefon fremover, så får vi se hvordan det går og hvor lenge jeg gjør det :)

Lenke til kommentar

Jaja folkens, da testet jeg to toppmodeller i går kveld.

Den ene med skjerm på 4,7" den andre er direkte konkurrent til Xperia S.

Vi snakker om HTC One X og One S.

One S er altså direkte konkurrent til Xperia S så skal skrive litt her om hvordan de er opp mot hverandre.

Design: Xperia S er en langt penere og mer spennende telefon, One S fremstår faktisk kjedelig og gav meg bare følelsen av å ha min egen Desire HD i hendene (vi snakker to år gammel telefon) bare en anelse mer feminin. Både One S og Xperia S har skjermen av den lange typen i 16:9 format, så også denne er tenkt som multimediatelefon. Problemet med dette er at skjermen til Xperia S er 720p altså HD, mens One S kun er 540p. At skjermen til Xperia S dessuten viser mer naturtro farger og generelt er skarpere (til tross for One S' AMOLED skjerm) gjør den totalt knuser One S på dette punktet. 2-0 i favør Xperia S. Så vil jeg snakke litt om stabilitet og OS, One S og One X kjørte begge ICS, flott! Eller? Begge telefonene fremsto ustabile, One S krasjet mens jeg bladde gjennom menyene og One X krasjet hver gang jeg prøvde å åpne kameraet.... understreker nok en gang at Sony nok gjorde rett i å utruste Xperia S med 2.3.7!

Xperia S 3 One S 0.

One S er kjapp, men er vannskelig å si om den er kjappere eller ikke ved å kun ha bladd i menyer, surfet på nett og spilt Angry Birds. Om noe vil jeg si Xperia S er kjappere ved surfing (noe som er merkelig da ICS skal gjøre telefoner kjappere ved surfing) men tar det ikke med i betraktningen da dette sannsynligvis skyldes nettverket.

Så musikk og lydkvalitet. Sangene som ble spilt var Veronica Maggio - Satan i Gatan, Avicii - Sunshine og Dr. Dre - Still D.R.E. Lyden er absolutt i toppsjiktet til å være en mobiltelefon, men den er ikke så god som lyden Xperia S leverer (punktum).Bekymrer meg også at de ikke la med noe klassisk for å virkelig vise frem lydbildet, dette viser enten at fokuset har ligget utelukkende på bass eller rett og slett mangel på kunnskap.

Her vil jeg også gi Xperia S et poeng.

Totalt

Sony Xperia S 4 poeng

HTC One S 0 poeng

 

Er litt overrasket selv, men Xperia S er rett og slett en fantastisk telefon!

 

Du er så objektiv og flink når du skriver, mobifil. Men kanskje du skal bruke telefonen din litt også. Ikke bare bruke tiden din på å prøve å bevise for verden at den er mye bedre enn alle andre på absolutt alle områder.

 

Og ja, One X er laget med et kamera du ennå ikke kan åpne. Det kommer ikke før en oppdatering ventet i Q4.

Lenke til kommentar

Jaja folkens, da testet jeg to toppmodeller i går kveld.

Den ene med skjerm på 4,7" den andre er direkte konkurrent til Xperia S.

Vi snakker om HTC One X og One S.

One S er altså direkte konkurrent til Xperia S så skal skrive litt her om hvordan de er opp mot hverandre.

Design: Xperia S er en langt penere og mer spennende telefon, One S fremstår faktisk kjedelig og gav meg bare følelsen av å ha min egen Desire HD i hendene (vi snakker to år gammel telefon) bare en anelse mer feminin. Både One S og Xperia S har skjermen av den lange typen i 16:9 format, så også denne er tenkt som multimediatelefon. Problemet med dette er at skjermen til Xperia S er 720p altså HD, mens One S kun er 540p. At skjermen til Xperia S dessuten viser mer naturtro farger og generelt er skarpere (til tross for One S' AMOLED skjerm) gjør den totalt knuser One S på dette punktet. 2-0 i favør Xperia S. Så vil jeg snakke litt om stabilitet og OS, One S og One X kjørte begge ICS, flott! Eller? Begge telefonene fremsto ustabile, One S krasjet mens jeg bladde gjennom menyene og One X krasjet hver gang jeg prøvde å åpne kameraet.... understreker nok en gang at Sony nok gjorde rett i å utruste Xperia S med 2.3.7!

Xperia S 3 One S 0.

One S er kjapp, men er vannskelig å si om den er kjappere eller ikke ved å kun ha bladd i menyer, surfet på nett og spilt Angry Birds. Om noe vil jeg si Xperia S er kjappere ved surfing (noe som er merkelig da ICS skal gjøre telefoner kjappere ved surfing) men tar det ikke med i betraktningen da dette sannsynligvis skyldes nettverket.

Så musikk og lydkvalitet. Sangene som ble spilt var Veronica Maggio - Satan i Gatan, Avicii - Sunshine og Dr. Dre - Still D.R.E. Lyden er absolutt i toppsjiktet til å være en mobiltelefon, men den er ikke så god som lyden Xperia S leverer (punktum).Bekymrer meg også at de ikke la med noe klassisk for å virkelig vise frem lydbildet, dette viser enten at fokuset har ligget utelukkende på bass eller rett og slett mangel på kunnskap.

Her vil jeg også gi Xperia S et poeng.

Totalt

Sony Xperia S 4 poeng

HTC One S 0 poeng

 

Er litt overrasket selv, men Xperia S er rett og slett en fantastisk telefon!

 

Du er så objektiv og flink når du skriver, mobifil. Men kanskje du skal bruke telefonen din litt også. Ikke bare bruke tiden din på å prøve å bevise for verden at den er mye bedre enn alle andre på absolutt alle områder.

 

Og ja, One X er laget med et kamera du ennå ikke kan åpne. Det kommer ikke før en oppdatering ventet i Q4.

 

Hehe....

Prøver faktisk å være objektiv, prøver alltid å være det. Har en drøss med telefoner, så Xperia S er bare en av fryktelig mange. Men det kan jeg si med en gang, Xperia S er den beste telefonen jeg har sett som allrounder! Er lenge siden en telefon har bergtatt meg slik Xperia S har gjort.

 

Hva gjelder kameraet til One X vil jeg presisere at kameraet hadde fungert tidligere (ifølge HTC folket) da det var bilder i galleriet, så var nok bare særdeles ustabilt. Verre var det med One S, hvor det virket som den ikke taklet at man blar litt skikkelig i menyen og bestemmer seg dermed for å kutte. Den låste seg såpass at man måtte kjøre en tvungen restart (av/på knapp + volum ned i 10sekunder) å det er ikke et bra tegn. For meg virker det da som svakheten faktisk ligger i chipsettet, men det kan sikkert utbedres med en oppdatering av ICS. Å det er det som er mye av poenget med min omtale, mangelen på ICS er vell heller positiv en negativ i dag!

 

Det kan veldig godt hende jeg kjøper en One X også når den tid kommer. Men jeg tror HTC skal få problemer med å rettferdiggjøre at One S med dårligere skjerm, kamera, mindre batteri og dårligere lyd koster nesten tusen kroner mer en Xperia S.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...