Gå til innhold

Sony Xperia S - Sonys første dual-core! Diskuter den her!


  

79 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din Xperia S?

    • Ja, superfornøyd!
      23
    • Sånn passe...
      7
    • Nei, ikke fornøyd!
      5
    • Har ikke Xperia S, men vurderer å kjøpe den.
      26
    • Har ikke Xperia S, og vil ikke ha en heller
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så i alt så betaler jeg kun 3500,-? :)

 

Takker for svar!

 

EDIT: Jeg synes skjermen på Xperia S'en er så smal? Selve displayet altså. Er den det? Er det noen som vet målene av kun skjermen? Eller er det noen som har en X10 og Xperia S, eller andre telefoner som kan ta bilde ved siden av hverandre så jeg kan se hvor smal skjermen er i forhold til andre.

 

Synes den er like smal som på iPhone 4/S? Det synes jeg er litt for smalt hvis den er det :hmm:

Endret av Lami
Lenke til kommentar

hvordan funker lysstripa ved ubesvarte anrop eller mottatte meldinger, blinker den?

Hvis jeg ikke husker helt feil blinker den 3 ganger (bare hvitt lys).

 

"Sendingen er innlevert til terminal og videresendt 20.03.2012 15:55" :D :D

Endret av skifyr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

vipper på lumia 800 eller denne. Leste på aftenposten.no at Windows Phone har raske menyer, uten noe hakking. Men skal være masse kluss med batteriet og flere klager på dårlig lyd når de blir oppringt av en med nokia telefonen.

Men byggekvaliteten gruser Xperia S..

Lenke til kommentar

Jeg hadde en Nokia Lumia 800 og den ble solgt etter under en uke.

 

På den uke hadde jeg følgende problemer med den:

- batteri som ikke varte en dag

- elendig lyd fra både musikkspiller og spotify

- opplevde av mobilen døde midt i en samtale og jeg fikk ikke slått den på ei heller ladet det. Endte opp med at jeg måtte kjøre hard reset

 

På det siste punktet, måtte jeg google hvordan jeg fikk slått den på og da var det flere som hadde opplved det samme.

 

Men tilbake til Xperia S. 3500,- er ikke en dårlig pris :)

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt Xperia S også fra Spaceworld! :w00t:

Når vil jeg få den? Skjønte ikke helt.. brukte faktura som betalingsmetode. Kan jeg hente den hos min nærmeste Spaceworld butikk eller kommer den i posten sammen med fakturaen?

 

Og jeg bestilte ikke med micro-SIM. Usikker på om det kostet penger eller ikke, Spaceworld klarer jo ikke å opplyse om dette sikkert før jeg skal betale og da var måtte jeg liksom gjennom bestillingen en gang til for å ta med micro-SIM, MEN jeg regner med at jeg kan klippe til mitt nåværende? :)

Lenke til kommentar

Flere har faktisk rapportert at byggekvaliteten ikke er topp. Men hvorfor sammenligner du med S II? Den har jo ikke bra byggekvalitet smile.gif Mangel av ICS er et minus på en toppmodell nå, sånn er det bare. Prosessoren gjør det selvsagt bra, men om to uker er den "utdatert" da det kommer telefoner med Snapdragon S4 og Tegra 3, med langt bedre ytelse. Folk må slutte å være så ensrettet bare fordi man har eller skal kjøpe en telefon selv. Jeg vurderer denne telefonen, men klarer faktisk å se at den ikke er perfekt.

 

Den perfekte telefonen finnes ikke, så enkelt er det med den saken. Jeg sammenligner med SGSII fordi de er sammenlignbare mtp. pris. Jeg hverken har Xperia S eller har bestemte planer om å kjøpe den, men jeg har prøvd den og flere aspekter ved den tok meg med storm. Så vurderer du den, kjøp den! Det er pr. i dag markedets råeste smarttelefon. Bare skjermen i seg selv er verdt hver en krone, å for ikke å snakke om lydkvaliteten.

 

Jeg har SGXII, Vurderer å kjøpe xperia s sterkt. Xperia s har bedre camera. Men er det nok?

 

Telekiosken i Bergen har denne inne nå forresten...

Lenke til kommentar

Da har jeg fått den. Kan ta det negative først: av/på knappen med lydutgangen er elendig plassert hvis du hører på musikk og holder telefonen i høyre hånd og skal skru på. I tillegg passer ikke de fake beats øreproppene mine (m/mic) inngangen, mens headsettet mitt passer..

Ellers har jeg ikke funnet noe spess. En venn av meg har SGS2 og min Xperia S har bedre byggekvalitet. Veldig solid uten noe knirking i skjelettet.

Endret av skifyr
Lenke til kommentar

At den knappen er på høyre eller venstre side bryr MEG lite, i dag bruker mann trådløse headsett og da betyr dette ingenting

Når det er sagt passer de orginale hodetelefonene fint til meg og jeg kan ikke huske sist jeg hadde så god lyd i en telefon

 

Ser lyd opp/ned er et større problem da jeg har en holder i bilen som treffer knotter uansett hvordan jeg setter telefonen

 

Telefonen imponerer meg, det er tross alt en "billig" telefon i dagens marked . Jeg må lade mye, men for tiden blir den brukt veldig mye og

 

Skjermen er fantastisk, telefonen er et flott skue (kun sett og har den hvite)

Bilder jeg har tatt og videoer jeg har tatt er fantastiske, selv når du blåser dem opp på 42" med den medfølgende hdmi kabelen

 

Android har jeg aldri likt, men det er ikke telefonen sin feil

 

Led notificasjonslyset er det beste på markedet, det er få som har det for tiden og htc som er alternativet gjemmer et knøttlite lys bak et deksel der de og slår seg av etter kort tid

Her har du et kraftig flott blått lys (som nok kan endre farge med 3 parts program vare)

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

Da fikk jeg min også.

Har jo prøvd den tidligere så viste jo hva jeg gikk til.

Men skjermen må nevnes nok en gang, latterlig god skjerm!

Så var det lydkvaliteten (forøvrig er de medfølgende proppene langt over middels god). Jeg har f@£n meg aldri opplevd bedre lyd i en telefon! Lydbildet er så crisp og krystallklart at jeg satt i stua med full guffe og frysninger, den må rett og slett oppleves! HTC + Beats regime er død, lenge leve Sony kvaliteten, dette er rett og slett helt vilt!

Skulle nesten ønske jeg ikke hadde bil så jeg kunne gått rundt med headset og hørt på musikk kontinuerlig!!

Endret av mobifil
Lenke til kommentar

Mobifil :

Sjekk energisparings appen i telefonen

Der kan du sette telefonen til å gjøre det du vil f.eks på nattetimer(skru av det meste) innenfor klokkeslett du setter selv

Det jeg savner her er at telefonen går tilbake til de innstillingene den hadde før denne energispare saken slår inn

Jeg må sette på BT og Wifi og slikt selv

Lenke til kommentar

burde man skru telefonen helt av hver kveld ?

 

Da er vitsen med telefon helt borte, så svaret mitt er klokkeklart NEI

Som nevnt ovenfor er det en energispare app som skruar av det du vil innen visse klokkeslett (f.eks netter)

 

Så heller jobbe med software eller bedre batterier.

I dag er det vanlig at telefoner holder 1 døgn med heftig bruk

Lenke til kommentar

irritert ... ladet min sony xperia s i natt. når jeg står opp å tar ut usben skjer det ingenting... det grønne varsellyset står på og vill ikke av. har prøvd alt for å få den i gang i igjen. det går jo ikke ann å ta ut batteriet så jeg har et lite problem...

 

noen som har tips til å få min elskede xperia s til å leve igjen?

Lenke til kommentar

Mobifil :

Sjekk energisparings appen i telefonen

Der kan du sette telefonen til å gjøre det du vil f.eks på nattetimer(skru av det meste) innenfor klokkeslett du setter selv

Det jeg savner her er at telefonen går tilbake til de innstillingene den hadde før denne energispare saken slår inn

Jeg må sette på BT og Wifi og slikt selv

 

Kjørte dette i natt, fra 01:00 - 06:00. Alt slo seg av klokken 01:00 og slo seg på igjen 06:00.

Var en drøss med oppdateringer i går kveld, så kan vell hende at denne applikasjonen ble oppdatert da?

Hos meg startet hvertfall alt igjen når nattprogrammet var ferdig.

Lenke til kommentar

irritert ... ladet min sony xperia s i natt. når jeg står opp å tar ut usben skjer det ingenting... det grønne varsellyset står på og vill ikke av. har prøvd alt for å få den i gang i igjen. det går jo ikke ann å ta ut batteriet så jeg har et lite problem...

 

noen som har tips til å få min elskede xperia s til å leve igjen?

 

Dette var veldig merkelig og kan egentlig ikke helt skjønne hvordan det går an! Xperia S har en app som kontrolerer tilkoblinger slik at slike ting ikke skal skje!

Er telefonen avslått nå? Å du får ikke liv i den?

Hadde du telefonen slått av når du ladet den?

 

Er telefonen av kan nok dette hjelpe deg:

 

1. Switch the phone off.

2. With the phone off, hold the Volume Down button, and while still holding the Volume Down button, firmly press and release the Power button.

3. You'll boot into a menu with a white background, small text and the little skateboarding Android guys.

4. Press the Volume Down button until you reach the Clear Storage option.

5. Press the Power button to select Clear Storage.

6. Press Volume Up to confirm the selection.Sit back while your phone reboots in its virgin state.

Nexus%20One_Hard%20reset.jpg

Bare skipp punkt 4 til 6, da du sikkert ikke vil tilbake til fabrikk oppsett (da blir alt slettet), men er flere valg i denne menyen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...