Gå til innhold

Sony Xperia S - Sonys første dual-core! Diskuter den her!


  

79 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din Xperia S?

    • Ja, superfornøyd!
      23
    • Sånn passe...
      7
    • Nei, ikke fornøyd!
      5
    • Har ikke Xperia S, men vurderer å kjøpe den.
      26
    • Har ikke Xperia S, og vil ikke ha en heller
      18


Anbefalte innlegg

 

Det endrer ikke det faktum at jeg forstår at den ikke får en sekser rett før flere quadcoreHD-beist og lignende med ICS kommer :) Kanskje er den markedets råest spekkede telefon nå, men ikke lenge :)

 

Jeg venter uansett på reviews av One S før jeg gjør meg opp en endelig mening om hva som skal få ligge i lommen min framover :)

 

One S.... Den har dårligere kamera, dobbelt så lite lagringsplass, mindre batteri og dårligere skjerm! Ellers har den samme prosessor, men hakket nyere GPU. Uansett, når den kommer på markedet har Xperia S allerede ICS (eller så er det noen uker unna).

Nei One S er i bakevja, One X derimot.

 

Hehe, nå nevner du alt negativt med den og kommer med feilopplysninger :) Den har svakere oppløst skjerm, ok, den har mindre minne, ok. Batteriet er hele 100mAh mindre, som selvsagt må få deg til å rope ut. Da kan jeg si at AMOLED og lavere oppløst skjerm fører til mindre strømforbruk :) Den har IKKE samme prosessor. Den har en Snapdragon S4 som bla. Anandtech har testet er på høyde med Tegra 3, altså en mye sterkere prosessor enn Xperia S. Den har en unibodydesign med utrolig sterkt materiale. Kameraet vet du ingenting om, for det har ingen prøvd ennå, HTC hevder selv det er svært bra. Og Xperia S har ikke ICS om to uker. Det kan jeg nesten garantere :p

 

Og før du svarer noe, les en gang til over. Jeg ser fordeler med begge, jeg sier ikke at noen er bedre enn den andre. Det vet jeg ikke. Derfor venter jeg på One S. Det er de to topspekkede telefonene som kommer for tiden som har 4,3" skjerm, ikke 4,7", noe jeg ikke vil ha. Begge er gode telefoner.

 

Kom litt kjapt det svaret mitt, ser nå at den har S4 prosessor ja :)

Helt enig i at 4,7" blir for stort. At et HTC kamera skal opp mot et Exmor R kamera, nååå, tviler på at det leverer like bra resultater som kameraet i Xperia S.

Det er jo oppløsningen på skjermen til Xperia S som er hele greia, du må se den live for å skjønne hva det er snakk om her! Det er et helt vannvittig skue. Jeg er egentlig mot AMOLED skjermene etter å ha sett Samsung i aksjon, mulig HTC klarer å lage bedre som gir et mer naturtro bilde.

Nå tviler jeg på at One S er å få kjøpt om to uker da ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom litt kjapt det svaret mitt, ser nå at den har S4 prosessor ja :)

Helt enig i at 4,7" blir for stort. At et HTC kamera skal opp mot et Exmor R kamera, nååå, tviler på at det leverer like bra resultater som kameraet i Xperia S.

Det er jo oppløsningen på skjermen til Xperia S som er hele greia, du må se den live for å skjønne hva det er snakk om her! Det er et helt vannvittig skue. Jeg er egentlig mot AMOLED skjermene etter å ha sett Samsung i aksjon, mulig HTC klarer å lage bedre som gir et mer naturtro bilde.

Nå tviler jeg på at One S er å få kjøpt om to uker da ;)

 

Skal ikke krangle noe på kameraet, for kamera har jeg ikke peil på :) Vet at HTC aldri har vært ekstreme på kamera. Men virker hvertfall som de har noe bra på gang, så det blir spennende å se. Det forsterkes av at kamera faktisk var det de hadde hovedfokus på under lanseringene av One-serien. One S kommer etter planen 2. april. Kanskje ikke to uker, men hvertfall en dag under tre ;)

 

For meg har vi da minne, skjerm og sannsynligvis kamera vs prosessor/grafikk og byggekvalitet som hovedpunktene som skiller telefonene. Så får vi se hvordan andre features som det ikke er så lett å måle uten reviews av begge telefonene, gjør det. Uansett, One S er absolutt ikke "i bakevja" :)

Lenke til kommentar
1331647539[/url]' post='19047361']
1331641555[/url]' post='19047025']

Lumia 800 eller Xperia S, hva bør en velge ?

 

Sony Xperia S selvsagt. Den knuser Lumia 800 på alle punkter utenom gratis navigasjon.

 

Androidtelefoner har også medfølgende gratis* navigasjon, men jeg kan ikke si noe om hvor bra den er kontra Nokia sin.

*Gratis i den forstand at du ikke må betale for programmet. Datakostnader kan forekomme.

Endret av martin9
Lenke til kommentar

Lett en stund etter SAR-verdien og ble svært skuffet nå, med 1.30 :/

 

Ikke at SAR har noe å si så lenge man er under 2.00. Men det tallet (1.30) stiller jeg meg heller tvilende til. SARdatabase har ikke gått ut med noe offisielt tall enda, så vi får vente å se.

SAR (specific absorption rate) is an indication of the amount of radiation that is absorbed into a head whilst using a cellular phone, the higher the SAR rating the more radiation that is absorbed into the head.

 

For mange av oss så har jo dette endel å si. Når HTC havner på 0.30 tallet så er det kjipt å se Sony slite på 1+ tallet gang på gang. 2.0 er jo hva man MÅ holde seg under for å selge telefonen i europa, selvsagt har det noe å si.

 

1.30 2hentet" jeg fra http://www.mobili.no/tester/test-sony-xperia-s/ (under alle specs)

Lenke til kommentar

Lett en stund etter SAR-verdien og ble svært skuffet nå, med 1.30 :/

 

Ikke at SAR har noe å si så lenge man er under 2.00. Men det tallet (1.30) stiller jeg meg heller tvilende til. SARdatabase har ikke gått ut med noe offisielt tall enda, så vi får vente å se.

SAR (specific absorption rate) is an indication of the amount of radiation that is absorbed into a head whilst using a cellular phone, the higher the SAR rating the more radiation that is absorbed into the head.

 

For mange av oss så har jo dette endel å si. Når HTC havner på 0.30 tallet så er det kjipt å se Sony slite på 1+ tallet gang på gang. 2.0 er jo hva man MÅ holde seg under for å selge telefonen i europa, selvsagt har det noe å si.

 

1.30 2hentet" jeg fra http://www.mobili.no/tester/test-sony-xperia-s/ (under alle specs)

Enig. Synd at Sony sliter gang på gang, mens HTCs og Samsungs toppmodeller ligger på 0.3-tallet.

Lenke til kommentar

Lett en stund etter SAR-verdien og ble svært skuffet nå, med 1.30 :/

 

Ikke at SAR har noe å si så lenge man er under 2.00. Men det tallet (1.30) stiller jeg meg heller tvilende til. SARdatabase har ikke gått ut med noe offisielt tall enda, så vi får vente å se.

SAR (specific absorption rate) is an indication of the amount of radiation that is absorbed into a head whilst using a cellular phone, the higher the SAR rating the more radiation that is absorbed into the head.

 

For mange av oss så har jo dette endel å si. Når HTC havner på 0.30 tallet så er det kjipt å se Sony slite på 1+ tallet gang på gang. 2.0 er jo hva man MÅ holde seg under for å selge telefonen i europa, selvsagt har det noe å si.

 

1.30 2hentet" jeg fra http://www.mobili.no/tester/test-sony-xperia-s/ (under alle specs)

Enig. Synd at Sony sliter gang på gang, mens HTCs og Samsungs toppmodeller ligger på 0.3-tallet.

 

Gang på gang? Xperia Play ligger da på 0.36 og Arc på 0.66. Incredible S har 0,87 og Titan 0,44.

Jeg tror dessuten Mobili oppgir feil tall og at den ligger på rundt 0,60 slik Arc gjorde. Det reelle tallet kommer på SARdatabase når de har fått målt den, intill da får Mobili tallet stå som en spekulasjon siden ingen andre har oppgitt noen SAR verdi på telefonen.

Lenke til kommentar

Lett en stund etter SAR-verdien og ble svært skuffet nå, med 1.30 :/

 

Ikke at SAR har noe å si så lenge man er under 2.00. Men det tallet (1.30) stiller jeg meg heller tvilende til. SARdatabase har ikke gått ut med noe offisielt tall enda, så vi får vente å se.

SAR (specific absorption rate) is an indication of the amount of radiation that is absorbed into a head whilst using a cellular phone, the higher the SAR rating the more radiation that is absorbed into the head.

 

For mange av oss så har jo dette endel å si. Når HTC havner på 0.30 tallet så er det kjipt å se Sony slite på 1+ tallet gang på gang. 2.0 er jo hva man MÅ holde seg under for å selge telefonen i europa, selvsagt har det noe å si.

 

1.30 2hentet" jeg fra http://www.mobili.no...-sony-xperia-s/ (under alle specs)

Enig. Synd at Sony sliter gang på gang, mens HTCs og Samsungs toppmodeller ligger på 0.3-tallet.

 

Gang på gang? Xperia Play ligger da på 0.36 og Arc på 0.66. Incredible S har 0,87 og Titan 0,44.

Jeg tror dessuten Mobili oppgir feil tall og at den ligger på rundt 0,60 slik Arc gjorde. Det reelle tallet kommer på SARdatabase når de har fått målt den, intill da får Mobili tallet stå som en spekulasjon siden ingen andre har oppgitt noen SAR verdi på telefonen.

Ta en titt på denne lista: http://www.mobilen.no/artikler/disse_mobilene_straaler_mest/93789

Riktig nok fra i fjor, men uansett så ser du at Sony (Ericsson) er det merket som bekker 1-tallet veldig ofte med ant. mobiler tatt i betraktning sammenlignet med HTC og Samsung. De har blitt kritisert for å være "verstingen."

Lenke til kommentar

Amobil ute med sin test: http://www.amobil.no/artikler/sony-xperia-s/107518

 

"Underlige valg og dårlig byggekvalitet står i veien for en av de beste mobilene."

 

Ser ITavisen også har kommentert dårlig byggekvalitet. Jeg finner det merkelig, var ingen knirking eller dårlig følelse på bakdekslet når jeg testet telefonen. Andre tester nevner heller ikke noe ang. bakdekslet og sier som meg: byggekvaliteten er god.

 

Syes det er litt merkelig.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg testet Xperia S. Men hvis de trekker ned bare fordi det er tynt bakdeksel, er det dårlig. Har Galaxy S2, og selv med veldig tynt bakdeksel, føles den utrolig solid.

 

Jeg liker veldig godt det nye designet på Sonyen. Den skiller seg ut iforhold til det andre der ute.

Lenke til kommentar

Amobil ute med sin test: http://www.amobil.no/artikler/sony-xperia-s/107518

 

"Underlige valg og dårlig byggekvalitet står i veien for en av de beste mobilene."

 

Ser ITavisen også har kommentert dårlig byggekvalitet. Jeg finner det merkelig, var ingen knirking eller dårlig følelse på bakdekslet når jeg testet telefonen. Andre tester nevner heller ikke noe ang. bakdekslet og sier som meg: byggekvaliteten er god.

 

Syes det er litt merkelig.

Yepp, annet eksempel:

 

Mobil.se: Tyvärr känns den väldigt plastig, till och med plastigare än Arc::en, trots att materialvalet är samma i båda fallen. Xperia S vita baksida har även en tendens till att dra åt sig smuts väldigt lätt.

 

GSMArena: The back cover is made of soft matte plastic, which feels good and hides fingerprints well.

 

Da er det ikke helt enkelt å vite hva man skal tro :)

 

Forøvrig er jo GSMArena overbevist: the screen is nothing short of amazing, the camera is one of very few to offer 12MP resolution and the connectivity has plenty of useful features. And Sony really managed to squeeze every ounce of performance out of the Snapdragon chipset inside. Last but not least, we do like the new design line too.

 

The phone looks great and the build quality is worthy of a flagship.

Endret av kjensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...