Gå til innhold

Sony Xperia S - Sonys første dual-core! Diskuter den her!


  

79 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din Xperia S?

    • Ja, superfornøyd!
      23
    • Sånn passe...
      7
    • Nei, ikke fornøyd!
      5
    • Har ikke Xperia S, men vurderer å kjøpe den.
      26
    • Har ikke Xperia S, og vil ikke ha en heller
      18


Anbefalte innlegg

Jeg begynner også å vurdere kansellering av forhåndsbetillingen min hos cdon nå siden konkurrentens lanseringsdatoer begynner å nærme seg med stormskritt. Det som imidlertid fortsatt taler til fordel for Xperia S er prisen. F.eks. HTC One X ligger jo foreløpig over 1000 kr høyere i pris, selv om dette selvsagt kan endre seg når vi kommer nærmere lansering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer denne siden min elskede samsung galaxy s2 ble sjålet på byen. Jeg hadde ikke tenkt å bytte mobil på leeeenge, for jeg virkelig digget s2.. Vurderte å kjøpe meg samme igjen, men er veldig spent på hva som kommer i galaxy s 3!! Klarer jeg å vente tro? Er nå stuck med en HTC desire z, treg som pokker og aldri vært fornøyd med den. Men- det er i det minste android!

 

Designet på Xperia S minner meg forøvrig om min første androidtelefon, nemlig HTC Hero.

Endret av Hypusa
Lenke til kommentar

De nye Xperia telefonene ser virkelig bra ut, og er blant mine favoritter akkuratt nå. Hadde det ikke vært for at jeg kjøpte meg en billig Huawei Honor forrige uke hadde det nok blitt en Xperia S på meg også. Fant ut at jeg trengte å spare litt penger og kunne tenke meg litt bedre batterikapasitet, og må innrømme at Huawei honor har overrasket svært positivt på alle områder ut ifra forventningene jeg hadde til en så rimelig telefon.

Lenke til kommentar

Her kommer en liten update.

 

Det jobbes på spreng med å få den ut i Norge og Skandinavia for øvrig.

Å ja, dessverre er den forsinket.

 

Grunnen til forsinkelsen skal vistnok være press fra operatører i England og Tyskland som har krevd å få tilgang på salg og levering av de første opplagene (dette blir en av få gange 3 selger en telefon uten 3 logo, så dette må være viktig for dem).

 

En av grunnene til at Sony drøyde lanseringen i førte omgang var en siste "perfeksjons finpuss" (dette er også grunnen til at den ikke leveres med ICS da eventuelle barnesykdommer ikke er kjent og utbedret) og det faktum at de skulle ha mange telefoner klar til levering øyeblikkelig. Men det hjalp vist ikke når operatørene stiller krav.

 

Ny beregnet leveringstid: Innen 17. Mars.

"Garantert" leveringstid: 25. Mars.

Lenke til kommentar

Ser den får kjørt seg godt i review hos engadget:

 

A more serious problem with the Xperia S' hardware isn't the way it looks, but the way it's built. There are seams everywhere, where plastic meets plastic around the translucent bar, around the port covers, around the scratch resistant screen and around the rear cover. (Note: the video review says "Gorilla Glass", but scratch resistant is right.) These gaps attract dust, make the device feel unfairly cheap considering the high quality materials, and occasionally cause the port covers to pop open if they catch on your finger or pocket.

 

There's an issue with the navigation buttons too. The touch-sensitive spots for Back, Home and Options are nowhere near their corresponding icons in the translucent bar, and they're unmarked, save for three barely visible silver dots. Not knowing where precisely to aim your finger initially results in a lot of mis-hits, and the buttons themselves aren't particularly responsive.

 

Previous Xperias, such as the Neo, suffered from excessive image compression, and that's still unfortunately an issue with the Xperia S.

 

http://www.engadget.com/2012/03/08/sony-xperia-s-review/

 

(men seff masse positivt også)

Lenke til kommentar

Ser den får kjørt seg godt i review hos engadget:

 

A more serious problem with the Xperia S' hardware isn't the way it looks, but the way it's built. There are seams everywhere, where plastic meets plastic around the translucent bar, around the port covers, around the scratch resistant screen and around the rear cover. (Note: the video review says "Gorilla Glass", but scratch resistant is right.) These gaps attract dust, make the device feel unfairly cheap considering the high quality materials, and occasionally cause the port covers to pop open if they catch on your finger or pocket.

 

There's an issue with the navigation buttons too. The touch-sensitive spots for Back, Home and Options are nowhere near their corresponding icons in the translucent bar, and they're unmarked, save for three barely visible silver dots. Not knowing where precisely to aim your finger initially results in a lot of mis-hits, and the buttons themselves aren't particularly responsive.

 

Previous Xperias, such as the Neo, suffered from excessive image compression, and that's still unfortunately an issue with the Xperia S.

 

http://www.engadget.com/2012/03/08/sony-xperia-s-review/

 

(men seff masse positivt også)

 

engadget har den mest negative reviewen jeg har lest :) De fleste synes byggekvaliteten er ok. Touchknappene skal man bli vandt med etter noen dager. De største minusene er vel softwaren(2.3) og at kameraet kanskje ikke er like bra som man skulle ønske, selvom det fremdeles virker bra. Og fint at batteriet skal være bra :)

Lenke til kommentar

Ser den får kjørt seg godt i review hos engadget:

 

A more serious problem with the Xperia S' hardware isn't the way it looks, but the way it's built. There are seams everywhere, where plastic meets plastic around the translucent bar, around the port covers, around the scratch resistant screen and around the rear cover. (Note: the video review says "Gorilla Glass", but scratch resistant is right.) These gaps attract dust, make the device feel unfairly cheap considering the high quality materials, and occasionally cause the port covers to pop open if they catch on your finger or pocket.

 

There's an issue with the navigation buttons too. The touch-sensitive spots for Back, Home and Options are nowhere near their corresponding icons in the translucent bar, and they're unmarked, save for three barely visible silver dots. Not knowing where precisely to aim your finger initially results in a lot of mis-hits, and the buttons themselves aren't particularly responsive.

 

Previous Xperias, such as the Neo, suffered from excessive image compression, and that's still unfortunately an issue with the Xperia S.

 

http://www.engadget....peria-s-review/

 

(men seff masse positivt også)

 

engadget har den mest negative reviewen jeg har lest :) De fleste synes byggekvaliteten er ok. Touchknappene skal man bli vandt med etter noen dager. De største minusene er vel softwaren(2.3) og at kameraet kanskje ikke er like bra som man skulle ønske, selvom det fremdeles virker bra. Og fint at batteriet skal være bra :)

 

Dette er grunnen til at jeg ikke har forhåndsbestilt. Jeg ønsket å lese flere tester og muligens også tafse på mobilen litt før et kjøp. Flere har kommentert touch-knappene, men ingen har kommentert alle sprekkene før. Da er jeg spent på Xperia P, som er laget i metall.

 

Mulig jeg ser nærmere på den nye One-serien til HTC, for jeg er veldig fornøyd med min Desire HD. Denne skal faktisk få Ice Cream Sandwich ila. året og det hadde jeg ikke trodd om en mobil sluppet i 2010. Sier noe om hvor bra den var ved lansering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...