Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Arni:

Det kan være jeg bare ikke har spilt det lenge nok (maks 1 time på hvert forsøk) for å finne ut hvordan det egentlig er. Men denne runden tenkte jeg at jeg skulle forsøke med 360 kontrolleren som mange hvistnok opplevde som en forfriskende måte å spille TW2, men denne var såpass buggy for meg i dette spillet at jeg ble sittende mye med inventory funksjoner som ikke fungerer konsistent, laggy i menyvalgene og at siktet/focus ikke fungerte i kamp som det skulle osv.

Jeg skal gi det flere sjangser for jeg har normalt sett ikke problemer med spill som har mye informasjon og jeg kjenner igjen at Skyrim kan bli kjedelig fordi opplevelsen overlates til spilleren selv. Jeg likte heller ikke tidligere ES særlig men synes Skyrim var noe mer interessant.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.... jeg har inntrykket av att per dags dato, fungerer nvidia sin 680 bedre enn 7950/7970

Slike uttalelser vet de fleste at blir alt for generiske, det kommer helt ann på bruksområder, spilltitler osv. Men jeg har per dags dato ingen egen erfaring med HD7xxx serien så det kan være dette er den verste lanseringen fra AMD på 10 år for alt jeg vet. Men jeg har litt vondt for å tro det.

Jeg ville vel moderert denne teksten til å si at GTX680 SLI fungere vesentlig bedre i SLI enn HD79xx-CF for øyeblikket. Riktignok elendig av AMD å ikke få orden på dette etter 5 måneder som Arni uthevet.

Så, da er det kansje litt bedre på nvidia siden om dagen, allikevel da? ;)

Dette viser seg også på diverse forum rundt om, om man følger litt med. Jeg har observert ganske mange som har gått fra 7950/70 til 680. Det er mye frustrasjon ute går, desverre.

Men, for meg så fungerer ting bedre nå med 8.97 driveren, så vi får håpe AMD bare blir bedre med driverne sine.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Fiveinline:

Den første uttalelsen du quoter gjelder ikke bare SLI/CF men kortene generelt så det blir tatt noe ut av sammenhengen ;) Men at de skal bruke så lang tid på å få litt mer orden på sakene denne gangen er helt klart dårlig.

Arni:

Etter å ha brukt litt mer tid på TW2EE i kveld må jeg si at inntrykket har snudd fra skuffet til noe imponert. Jeg har helt klart spilt det altfor lite og gitt det opp altfor raskt. Hvorfor jeg fikk så dårlig inntrykk av grafikken i starten er jeg ikke sikker på men jeg fikk et vesentlig bedre inntrykk nå etter litt mer spilling. Ellers enig i at stilen er meget appelerende underveis. Jeg har sett flere i forum bla. på steam og gog ha samme opplevelse som meg, først skuffet så gitt det mer tid og snudd og jeg kan bare føye meg til i den rekken. Riktignok litt bugs ift. 360 kontrolleren og gameplayet på PC men greit nok.

Back to topic.

Ellers noen som har tips om settinger for BF3?

...med HD6950@stock og [email protected] og skjermen på 1080p60 for øyeblikket, hvilke instillinger bør jeg sette for å få frem godt med eyecandy og en grei FPS for single player? Det har vært mange diskusjoner rundt AA etc. Har Catalyst 12.4 WHQL med CAP12.3-1

EDIT: kjører autodetect hvor det meste blir satt til high og noe til ultra, får da være greit.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hva tilsvarer 12.5 beta? 8.97 som vi så før eller 8.98?

Ellers veldig fornøyd med 12.4 WHQL for singlecard HD6950 så langt, alle små bugs (ikke i spill) jeg hadde med 8.97 beta er borte samt at jeg har hatt merkelige "texture-stretches/radiation" i TW2v2.0 med 12.3 og noen tidligere drivere, det kan dog godt være at TW2EE fikset det for meg og ikke drivere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jupp

beta built (version 8.97) of the driver, included in Catalyst 12.5 Beta, has been leaked to the web. This build updates both the display driver and Catalyst Control Center. There is no word on exactly what the new version brings to the table, and it's a very early version in the build up to Catalyst 12.5 WHQL slated for late May, so tread with extreme caution
Lenke til kommentar

Noen som har erfart at 7970 ikke går på de rette frekvensene som man setter i Afterburner? Hverken nedklokkingen ved idle eller oppklokking ved spilling fungerer som det skal hele tiden. Ordner seg som regel etter reboot..

Har du en browser med flash oppe når du opplever dette?

Skru av hardware-aksellerering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...