Gå til innhold

Formula 1 2012!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yea! Hu kommer stadig vekk å "mjau? mjaaauuuu! jeg klør på ryggen!" så stiller hun seg opp ved siden av med ræva mot og ser på deg med dådyrøyne :p en utrolig sjarmerende katt må jeg si. Prater i vei :p Legger seg sammen med oss, står opp sammen med oss osv.

 

Dude, sjøtt øpp! Hadde en sånn katt i 12 år, men ikke nå lenger :cry: Men hvor mange situasjoner har "Krasjean" vært innvolvert i?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg tenker om Isle of Man TT.

 

Formel 1 har blitt FOR sikkert og klinisk. Biler på lang lang rekke og siden alle er så opptatte av aerodynamisk grep, er det vanskelig å knives og og ligge tett på bilen foran. Det er ingen karakterer igjen i F1, kanskje med unntak Kimi og Webber. Marginene er så små at det er snakk om bare noen meter i forskjell i bremsepunkt og bommer du, er du føkked.

 

Isle of Man derimot, er bare galskap på to hjul. Går du på snørra, er du heldig om du overlever. Det er litt for unsafe igjen for min del.

 

Savner F1 som det var på 90-tallet, foruten sikkerheten da, selvsagt.

 

Og til slutt et klipp de fleste av oss har sett allerede...

 

http://youtu.be/6sDtn8QnpFg

 

 

Få vekk mye av vingene, begrens frontvingen til bredden av innsiden av fronthjulene, maks to plan, ha like brede bakvinger på også maks to plan. Alle andre vinger vil vi (jeg) ikke ha. Få på litt mer mekanisk grep og gjerne da med aktivt understell. Kutt ned til 6 eller 4 sylindre med turbo. Da snakker vi plutselig om utvikling som gagner normale personbiler!

Endret av johanf
Lenke til kommentar

johanf: jeg er litt enig, men er det ikke derfor vi har Gp2? :) v6-ere med Turbo blir det vell i 2014..

Det er få som greier å hente seg inn igjen dersom du blir forbikjørt av feks Vettel. Vi har vell kun sett et par førere virkelig hente seg inn igjen i år for eksempel. Snakker ikke da om å ligge 1,2 sec bak, men gjerne 10. Blir du først forbikjørt så er det som regel gjort.

 

FIA er jo veldig på dette med at det skal være mulig å faktisk kunkurere med hverandre - er jo derfor vi har fått DRS og KERS, smalere bakvinge m.m. Men vi fikk jo også bredere frontvinge når disse ble introdusert (?). Avskaff Adrian Newey og Ross Brawn så blir det kanskje litt bedre :p

Lenke til kommentar

Jupp, vingeforandringene kom samtidig i 2009.

Ross Brawn har vel ikke hatt så mye å gjøre med bildesign på en del år nå. Vel, vet ikke hvor mye han hadde med det å gjøre i Benetton eller Ferrari heller - Rory Byrne var jo designeren. På samme måte som Neil Oatley var designeren på McLaren sine vinnerbiler på 80 og 90 tallet.

Litt vanskelig det der, å vite hvem som gjør hva...

Lenke til kommentar

Åh, Super Aguri, de skulle hatt en dobbel poengfangst i Canada hadde ikke Anthony Davidson kjørt på ett, eh "skogmurmeldyr" og brutt. Synd for han, karrieren hans kunne sett annerledes ut med det resultatet.

 

Joachim, du har glemt Spyker, som kjøpte opp Midland (MF) før Force India kjøpte de! ;) Samtidig husker du ikke BMW!

 

Selv så jeg vel mitt første F1 løp i 1995, mener huske en Williams foran en Benetton på Imola, men det kan godt være en nyhetssending fra 1994, eller det faktiske løpet som visstnok ble sendt på NRK, synd det ikke ligger i noen arkiver.

Har sett alle løp i alle sesonger fra 1998, og er lidenskapelig opptatt av historien, med sterkest fokus på 65-70, og 85-til i dag. Pluss alle team og førere som mislykkes, eller er reale underdogs. Førere som får Narain Karthikeyan til å se ut som Michael Schumacher på sitt beste! :)

Lenke til kommentar

Jau, husker BMW også :p Het Sauber "BMW Sauber Ferrari" en periode i 2009 eller noe? :p

 

Hele 2010-sesongen var det BMW Sauber Ferrari :p Hadde de fjernet BMW-navnet, hadde de ikke fått prispengene fra konstruktør-VM året før ;P

 

Forøvrig leste jeg netopp at man gjør ting litt annerledes i India. Det vanlige er jo å gi navn til svinger, men i India, så har man "Massa-Kerb". Jupp, den kerben der Massa ødela bilen sin to ganger i fjor, har blitt oppkalt etter han!

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...