Gå til innhold

Formula 1 2012!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Varhaug er ikke en toppfører. Han skal visstnok være veldig god på å gi teknisk feedback, men som sett i GP2 og 3, så mangler han farten.

 

DAMS er også ett team som er veldig kjent for å behandle førerne forskjellig. Og når Grosjean tross alt hadde ekstremt med erfaring, og er en veldig rask fører. Så virket nok Varhaug enda litt dårligere enn hva han var (litt som Maldonado v Senna i Williams i år).

 

Men det er så ekstremt mange faktorer som spiller inn.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår å kaste roman grosjean ut og ta han som var lagkompis med han i GP2 inn i stedet for.

 

Kan noen fortelle meg hvorfor Varhaug ikke gjorde det bedre, i en bil som tydeligvis var rask nok til å vinne?

Fordi teamet brukte for mye tid på Grosjean og for lite tid på Pål.

Jeg kjenner Pål og faren, vi var i pitten med de på Spa i fjord, og da fortalte faren hans det, at Pål ble overskygget av Roman

Lenke til kommentar

Wow!

Flott løp, først veldig frustrerende mtp. Hamilton, men når det ble klart at Kimmi lå bra ann ble det femti runder heiing på The Iceman. Synd med Webber, dog. Vi fikk også se Kimmis flotte smil i 1.8 sekunder.

 

Forresten, hva er det med alle ungjyplingene som tror at du i en S-sving kan ta en alternativ inngang i første sving og legge deg side ved side med en annen bil og så med en gang velge optimal racing line som benytter hele veibredden i siste sving? Gang på gang på gang blir det punkteringer, frontvinger som flyr av, hjul som bumper sammen og rene kolisjoner. Det virker som om Grosjan, Hamilton, Pastor, Hulkenberg og sikkert flere av de andre tror at i det du har to meter på sidemannen skal han automatisk la deg i neste sving krysse forran. Se hvordan Kimmi, JB og Alonso gjør det, kjør ekstremt tett, men hold siden og gi plass gjennom begge svingene slik at dere kommer ut av S-svingen side ved side, men med deg på innsiden av neste sving slik at du der ender opp forran.

Lenke til kommentar

Pål Varhaug hadde vel ikke fast sete i GP2 i fjor? Fikk inntrykk at det var på prøve og at han imponerte stort med 2 seire eller hva det var. AutoGP sesongen er over såvidt jeg har fått med meg. Varhaug på 2. plass sammenlagt.

 

O.o? Han vant 3 løp i årets AutoGP. Ellers så må man tilbake til 2008 for å finne sist han vant mer enn 1 løp i en sesong.

Dessverre var det også andre som overbeviste mer i AutoGP i år også.

 

BTW: Hardboiled Rice - Fjor, ikke fjord :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...