Gå til innhold

Formula 1 2012!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

F1 2012 får god kritikk etter det jeg vet, men virker veldig "need for speed"-aktiv om du skjønner i forhold til pCARS (nå er pCARS fremdeles beta og kun 'freeroam' da men..)

 

Har du ratt og pedaler så synes jeg dere burde prøve pCARS. Koster 10EUR for minste abonnement. Får en build i uka tror jeg. Jeg har TEAM MEMBER-abonnementet og får en build i uka :)

 

For øyeblikket er det med biler fra BMW, Lotus, Pagani, Ariel, Asono, Catheram, "Audi", Ford, Mitsubishi, Palmer Jaguar, "Radical", "Formula 1", "GP2" og en open wheel-klasse til jeg ikke vet hva er. Samt Rotax og Superkart!

 

Sjekk ut en fan-made trailer her: http://www.wmdportal...metrailers-com/ (under traileren finner du også link til å kjøpe deg access)

Endret av Joachim Vadseth
Lenke til kommentar

F1 2012 er det klart beste F1 spillet som Codemasters har produsert. Det er ikke en simulator, men de har fått med mye mer sim-trekk og realisme inn i fysikken enn det som er vanlig for ett arkadespill. Er virkelig positivt overrasket over spillet dette året. Det som sagt ingen sim. Men med mange patcher allerede, og gode ting i fysikken. Så er det ett duganes spill, i motsetning til de 2 forrige.

 

pCars holder jeg meg langt unna. Det startet som ett spill som skulle utfordre iRacing, og beveger seg bare mer og mer mot Shift. Not good. Og den måten de kjøper opp sim-community sider, og prøver å skremme de andre til å ikke skrive negativt om spillet (Eksempel: Gå til rettsak mot racedepartment, fordi de nektet å slette en negativ tråd. Når racedepartment ikke ga seg, så trakk SMS søksmålet). Dette gjør det helt forkastelig for meg å støtte sånne personer. Fysj og føy!

 

Men, ISI har tydeligvis skaffet seg lisensen til Marussia sin F1 bil, virker som den er under utvikling nå. Det litt "triste" med racing simulatorer for tiden, er at hvis man ikke er villig til å betale mye penger hvert år (iRacing) så er det fortsatt de eldre spillene som er best, rFactor, GTR2 men også Game Stock Car, GSC slår vel rF og GTR ned i støvlene med FFB, men dessverre ikke like mye innhold.

Lenke til kommentar

Kjenner ikke til det du snakker om anngående RD og SMS Stoddart. Men ja, det er trist dersom de oppfører seg slik.

 

Dassen: det er absolutt ikke likt SHIFT. Du får virkelig god feedback når du kjører om hva som skjer med bilen - noen biler mer enn andre naturlig nok i dette stadiet. Kan være litt irriterende å kjøre noen uker med en build og så oppdatere og finne ut at "HEY bilen er jo helt totalt forrandret og umulig å kjøre" i forhold til forrige build, men etterhvert blir også da det naturlig, såklart.

 

Synes faktisk DiRT 3 var bedre på feedback enn feks F1 2011 og 2012 - særlig med tanke på når du har grep og ikke, låser hjulene og slikt. Akkurat der synes jeg DiRT 3 var fantastisk bra. Vil ha mer skikkelig rally ass!

 

Som sagt, spander på deg de 70-80 kronene det koster å få en build av pCARS i ny og ne.

Når det er sagt så prøvde jeg demoen av Forza Horizon i dag - det skal ikke kjøpes vertfall. Det var NFS-prega det!

Lenke til kommentar

Jah, feedbacken i F12012 er ikke den beste - men det er veldig individuellt fra ratt til ratt.

DiRT3 fikk jeg ikke feedbacken til å være veldig god på. Og det var ikke noe videre morsomt heller gitt.

Richard Burns Rally er fortsatt enerådende på rallydelen av spill :)

 

Jeg spanderer av prinsipp (som tidligere racedepartment staff) ikke på meg pCars. Uansett.

Lenke til kommentar

Desverre har jeg blitt så ufattelig kresen at jeg ikke takler ting med 'dårlig kvalitet' - uansett hva. De gamle James Bond-filmene for eksempel... :S Dårlig teknisk kvalitet på en film, at en prop er dårlig laget i en film, at ting ikke ser ekte ut.. så da kan jeg ikke spille RBR eller WRC :p Har spilt noe Race 07, som egentlig var en bra simulator med masse expansion packs.

 

Velger ofte design forran egenskap også :/ jakter for eksempel alltid på en penere dings på DX.com når jeg skal ha noe.. :/

Lenke til kommentar

Syntes Codemasters har gjort en fantastisk jobb med F1 2012. Eneste de på skjerpe seg på er multiplayer-delen som er ganske så håpløst. Klarer ikke engang å starte opp en Co-op mode. Finner knapt 3 lobbyer osv. Uansett, når AI er så god som den er i F1 2012 så gjør det ikke all verdens.

 

Anyways P3. Spent på om Hamilton kan sette opp bilen så han blir fornøyd.

 

edit: Kvalifiseringssimulering nå!

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Eddie Jordan om 2013.

 

- Massa hos Ferrari, Grosjean hos Lotus, Torro Rosso beholder begge sine.

- Kobayashi og Hülkenberg hos Sauber.

- Di Resta fortsetter i FIF1, sammen med enten Alguersuari eller Sutil(!!!)

- Bottas til Williams

- Charles Pic til Caterham

- Max Chilton (Og Maldonado-ish mengde penger) til Marussia

- Senna til HRT, De La Rosa fortsetter.

 

Faktisk noe jeg kunne tenke meg det der. Alguersuari i FIF1, og Senna i F1 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...