Gå til innhold

Formula 1 2012!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens artikkel handlet vel i utgangspunktet om at Schumi ikke fikk fornyet kontrakten for neste år, men Hamilton var nevnt i artikkelen. Forstår akkurat hva du mener, men kunne ikke brydd meg mindre egentlig. Finnes vel andre medier som skriver om Formel 1 enn VG/DB. Formel 1 interessen ikke så høy i landet her slik den kanskje var for 10-15 år siden. Tabloidavisene har mer enn nok å skrive om dumme tweets til fotballspillere eller langrennsløpere som blir stoppet på rulleski på Autobahnen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, fotballfaktoren i dette landet er altfor høy, er jo faenta overalt, eneste som er på reklame på tv, blir jo kvalm.. Er en grunn til at jeg nesten aldri ser på tv lenger.. Bortsett fra RTL når det er F1 og litt på Motors TV.

Ellers går det i dwl :p

Folk blir jo hjernedøde av all den fotballen.. Er altfor lite dekning av motorsport på norsk tv.. Ikke bare F1 men generelt

Lenke til kommentar

BBC har et klart fokus på de britiske førerne, eks. di Resta. Helt greit, spør du meg. Sendingene er tross alt ment for et britisk publikum.

 

Er selv tilhenger av Räikkönen. Eddie "The Village Idiot" Jordan :p kan åpenbart ikke fordra fyren, men det synes jeg bare er festlig, spesielt når han har gjort det så bra denne sesongen (tredjeplass sammenlagt så langt).

Lenke til kommentar

Det var vel noen rykter om samtaler mellom Vettel og Ferrari, men Vettel blir jo i Red Bull i ihvertfall ett år til. Om Ferrari for alvor ønsker å slå kloa i Vettel, så må de enten ta inn en ny fører for ett år eller kjøre et år til med Massa. I så fall vil det ikke være utenkelig at de velger det siste.

 

Jeg er forøvrig ikke sikker på om Massa´s begredelige sesong utelukkende er hans egen feil... Ferrari startet sesongen med en bil som ikke var på høyden, og jeg har inntrykk av at all fokus ble lagt på Alonso og for lite ble gjort for Massa.

 

Det skal bli spennende å se hva Perez kan gjøre i et av topplagene. Han har levert noen solide resultater, Monza var spesielt imponerende, men har også vært litt ujevn. Spørsmålet er om det er han eller bilen/laget som er ujevn?

 

Når det gjelder hvem som skal erstatte Perez i Sauber så hadde jeg ikke hatt noe imot å se Kovalainen få en ny sjanse i en mer konkurransedyktig bil, han har gjort en god jobb i år. Men på den annen side så har jeg litt sansen for Caterham, så jeg hadde gjerne også sett ham bli værende og hjelpe det laget videre fremover.

 

Og siden det snakkes om favoritter, så er jeg heller ikke overbegeistret for Hamilton. Han er helt klart en dyktig kar, men hakket for aggressiv og respektløs etter min mening. Min soleklare favoritt er Räikkönen, man kan mene hva man vil om personen Kimi Räikkönen, men på banen er han et stjerneeksempel på hvordan racing skal gjøres.

Lenke til kommentar

Raikkonen har i år kjørt som en fører skal gjøre mener jeg. Det så man lett på Monza i sjikane to hvor han og Perez fightet. Og de ga plass til hverandre igjennom sjikanen. De var ikke i nærheten av å være borti hverandre, men klarte altså å kjøre i bredden igjennom deler av sjikanen. Kudos og ++!

 

Ang. Kovalainen så håper jeg han går til Sauber. Noe som vil gjøre det pittelitt mer sannsynlig at Senna får fortsette i F1. Da han tross alt har med seg mange millioner.

Lenke til kommentar

Spennende kvalifisering i dag. Gøy å se Kobayashi gjøre det bra på hjemmebane såklart med p4, men jeg tror nok han blir straffet, mtp. at han gjorde det under gule flagg. Dobbel Redbull på første rad er aldri bra, men mistenker at de ikke vil være så gode med fulle drivstofftanker i morgen.

 

Dritt med 5 grid penalty for Button. Møkkaregel som bare ødelegger sporten imo. Dersom Kobayashi får en penalty, vil Alonso komme opp på p5. Hadde vært katta.

 

edit:

 

"So Kimi, what happend?"

 

Kimi: "I span".

 

HAha. Iceman ass

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Kobayashi fikk ikke straff, og starter som nummer 3, eller... nummer 2?

 

Vettel er sendt til juryen for å ha blokkert Alonso, og i det jeg skriver dette så er det noen twittermeldinger som går på at Vettel får samme straff som Vergne - 3 plasser ned. Hvem vet.

 

Men, De la Rosa - 19. plass i morra!!! :D Kvalet bedre enn Petrov og Pic! Fy **** for en herlig situasjon! YES!!!

 

Ang. Grid-drop regelen for girkasse-bytte. Bedre forslag? Eneste jeg kan se som bedre forslag er å gi de ett antall girkasser å bruke (som med motorer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...