Gå til innhold

Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Så mitt første spørsmål blir noe så enkelt som hvordan man setter egen mp3fil som ringetone? Får ikke dette til jeg. Skulle gjerne hatt den jeg alltid har hatt.

 

http://www.microsoft.com/windowsphone/nb-no/howto/wp7/start/create-ringtones.aspx

 

Følger anvisningene her, men det vil seg ikke. Er det sånn at filen skal bli komprimert automatisk til ringetone når den overføres?

Her er hva jeg gjør: Åpner zune/samling/musikk, høyreklikker på valgte fil, rediger/sjanger skriver inn ringtone, velger ok, kobler til tlf med kabel og drar filen ned på tlfikonet nede i venstre hjørne. Men den dukker ikke opp på listen over ringetoner på tlf. Så hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er filen under 30 sekunder?

Nei, den er ikke det. Tolket det slik at Zune tilpasset filen når man overførte den til tlf. Så da må man ha et program for å klippe og redigere ringetonen hvis jeg forstår det riktig. Er det noen som har en link til et gratisprogram, eller finnes det muligheter i standarprogrammene i windows? Blir mye styr for en enkelt ringetone dette. Ellers skulle jeg videresende en tekstmelding til madammen i dag, men kom fram til at dette ikke var mulig, stemmer det?

Lenke til kommentar

Hold fingeren en stund på ønsket tekst/tekstboks i samtalerommet og trykk "videresend"

Takk takk, det var enkelt :)

Flere "dumme" spørsmål vil sikkert dukke opp etterhvert.

 

Hm jeg brukte Windows video maker eller hva det heter til å gjøre det.

Takk, da fikk jeg det til. Lagde først en wmafil i moviemaker, for å så måtte laste ned en wma til mp3konverter jeg fant på nett. Dette minner meg om hvordan vi lagde ringetoner for 10 år siden eller noe sånt. Lydkvaliteten ble ikke spesielt bra heller. Det er ikke alt som går framover gitt. ;)

Lenke til kommentar

Noen her som vet hvor man finner innstillinger for mms?

Jeg får hverken sendt eller mottatt mms.. mobilen kobler seg ikke opp på nett en gang, når jeg prøver å sende.

Den gir bare feilmelding..

Når jeg mottar mms må jeg trykke for å laste ned, men den kobler seg ikke opp da heller.

Men merkelig nok så fungerer det helt fint å surfe på nettet med mobilen, via mobil nett.

 

Har OneCall, har sendt dem mail, men dem kjente ikke så mye til telefonen, så dem kunne ikke hjelpe.

Har funnet noen APN innstillinger, men her er det ikke like mange innstillinger som skal skrives inn, som det jeg har funnet på OneCall sida..

 

Har delvis spurt om dette før også, men nå har jeg ihvertfall funnet ut at det gjelder både ved sending og mottak av mms..

Eneste forslaget jeg fikk sist, var å bytte operatør.. men det er jeg ikke intressert i ;)

Lenke til kommentar

Noen her som vet hvor man finner innstillinger for mms?

Jeg får hverken sendt eller mottatt mms.. mobilen kobler seg ikke opp på nett en gang, når jeg prøver å sende.

Den gir bare feilmelding..

Når jeg mottar mms må jeg trykke for å laste ned, men den kobler seg ikke opp da heller.

Men merkelig nok så fungerer det helt fint å surfe på nettet med mobilen, via mobil nett.

 

Har OneCall, har sendt dem mail, men dem kjente ikke så mye til telefonen, så dem kunne ikke hjelpe.

Har funnet noen APN innstillinger, men her er det ikke like mange innstillinger som skal skrives inn, som det jeg har funnet på OneCall sida..

 

Har delvis spurt om dette før også, men nå har jeg ihvertfall funnet ut at det gjelder både ved sending og mottak av mms..

Eneste forslaget jeg fikk sist, var å bytte operatør.. men det er jeg ikke intressert i ;)

 

Du kan laste ned en Network Setup fra Nokia i marketplace, eller så vet jeg det fungerer med Onecall. Dama har Lumia med Onecall, og der fikk ho en melding med innstillinger med en gang. Ellers har flere her på jobben lastet ned den Nokia appen, og da har det fungert.

 

Sørg for at roaming står på :)

Lenke til kommentar

Snodig, min er direkte fra Nokia, første shipment til Norge. Jeg har ikke fått varsel om oppdatering på tlf iallefall. Skal sjekke via zune.

 

EDIT:

 

"An update is available for your phone

Available update: Update for Windows Phone (OS version 7.10.8107.79)"

 

Installerer nå.

 

EDIT2:

 

patchnotes

 

 

Fixes an on-screen keyboard issue to prevent the kayboard from disappearing during typing.

 

Fixes a Gmail syncing issue.

 

Fixes a location access issue. With this fix, the Me feature in People Hub sends anonymous information about nearby Wi-Fi access points and cell towers to Microsoft only if you agree to allow the Check In function to access and use location information.

 

Revokes digital certificates from DigiCert Sdn Bhd to adress an encryption issue.

 

Fixes an email issue related to Microsoft Exchange Server 2003. With this fix, when you reply to or forward a message, the original message is now included in your response.

 

Fixes a voicemail notification issue.

 

 

EDIT3: Der var nokiaoppdateringen på plass (batterioppdateringen).

 

Nice!

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Noen her som vet hvor man finner innstillinger for mms?

Jeg får hverken sendt eller mottatt mms.. mobilen kobler seg ikke opp på nett en gang, når jeg prøver å sende.

Den gir bare feilmelding..

Når jeg mottar mms må jeg trykke for å laste ned, men den kobler seg ikke opp da heller.

Men merkelig nok så fungerer det helt fint å surfe på nettet med mobilen, via mobil nett.

 

Har OneCall, har sendt dem mail, men dem kjente ikke så mye til telefonen, så dem kunne ikke hjelpe.

Har funnet noen APN innstillinger, men her er det ikke like mange innstillinger som skal skrives inn, som det jeg har funnet på OneCall sida..

 

Har delvis spurt om dette før også, men nå har jeg ihvertfall funnet ut at det gjelder både ved sending og mottak av mms..

Eneste forslaget jeg fikk sist, var å bytte operatør.. men det er jeg ikke intressert i ;)

 

Du kan laste ned en Network Setup fra Nokia i marketplace, eller så vet jeg det fungerer med Onecall. Dama har Lumia med Onecall, og der fikk ho en melding med innstillinger med en gang. Ellers har flere her på jobben lastet ned den Nokia appen, og da har det fungert.

 

Sørg for at roaming står på :)

 

 

Nettverksetup appen fulgte med på min mobil, og denne ble kjørt.

Har prøvd å kjøre den flere ganger også, uten at det hjelper (får beskjed om at innstillinger er oppdatert)..

Roaming står på, og datatrafikk er aktivert.

 

Har også prøvd å automatisk få tilsendt innstillinger fra OneCall, men disse får jeg ikke installert, får kun feilmelding når jeg har tastet pin koden som jeg fikk fra OneCall, var noe med at dem ikke kunne endres.

Lenke til kommentar

Ifølge Nokia.no så er siste SW 1600.2483.8106.11500. I min telefon er 1600.2483.8107.11501. Så har sikkert nyeste versjon helt siden jeg fikk den. Men batteritiden er helt elendig! Fikk en tysk versjon fra netonnet. Tips hva jeg bør gjøre? Sende tilbake?

Har du prøvd å sette den tilbake i fabrikkstandard? Noen sier at det skal hjelpe.

Hvis ikke har du det typiske som å sette på batterispareren, det er ikke en god lønsning, men det fungerer.

 

Du kan jo alltid kontakte Nokia her: http://www.nokia.com/no-no/support/kontakt/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...