Gå til innhold

Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedforskjellen er at N9 kjører meego harmattan og lumia 800 kjører windows phone.

 

T9 forstår jeg ikke at du vil ha, men usikker på om det går an. Kanskje noen andre vet?

Ikke for annet enn at det er 20 ganger lettere/ raskere å skrive meldinger enn på qwerty... Ihvertfall på mindre skjermer som dette

Lenke til kommentar

Når jeg skriver meldinger foreslår den ord mens jeg skriver. Det er jo vel og bra - og som forventet. Men hvis jeg trykker på et av de foreslåtte ordene, så legges dette ordet til etter ordet jeg har begynt å skrive inn. Flere som opplever dette? Skal vel ikke være sånn?

 

Eksempel:

- Begynner å skrive bokstavene "besti"

- Telefonen foreslår "bestille"

- Jeg trykker på foreslått ord, og meldingsteksten min blir da "bestibestille"

Lenke til kommentar

Det syntes jeg ikke i det hele tatt. Men syntes det var det med fysisk T9 kontra touchqwerty/touchT9 though.

 

Var ikke klar over at Windowsphone ikke kunne gi deg T9 tastatur. Blir kanskje retur av lumiaen jeg har på tur i posten nå.. :-(

 

Skjønner ikke de som mener T9 er dårligere enn qwerty tastatur? Spesielt på små skjermer som dette så er et fullt tastatur mye vanskeligere å skrive på, spesielt om en ikke står helt i ro og trykker. Med T9 så trykker en EN gang på hvert tall som inneholder bokstaven du ønsker. Hvordan kan det bli så vanskelig? En av hovedgrunnene til at jeg gikk bort fra iPhone og over til Android, trodde bare det var Apple som skulle være så vrien å ikke kunne tilby dette..

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om winphone har t9. That being said bruker jeg ikke ordliste på t9 da det fucker alt opp når jeg skriver og jeg ikke får de ordene jeg vil ha. Vanesak sikkert. På qwerty får du også en bokstav per trykk, skriver dette mens jeg går rundt på jobb med windowsphone sitt qwerty og det går strålende. Ser ikke poenget med t9 om du venner deg til qwerty selv. Igjen blir det jo en vanesak. Det er iallefall ikke noe problem med størrelsen på skjermen på lumiaen og dens qwerty.

 

Runcie: det er ok+. Kommer forbedringer til kameraet også. I tillegg har du innstillinger på kameraet som gir deg bedre resultater ift hva motivet er.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Noen andre som ikke klarer å sende MMS med djuice/telenor? Klarte ikke å koble til mobilnettet først, men gikk inn på telenor sin nettside og brukte oppsettet der til å koble til mobilnettet. MMS har samme oppset som mobilnettet, men det går fortsatt ikke an å sende eller motta.

Hadde samme problem, men en telefon til 09000 og en mail i retur med dette oppsettet fikk jeg mms til å fungere:

 

Installeringsinstruks Nokia Lumina 800

1. Trykk på "Menu"-knappen.

2. Rull og velg "Innstillinger" og rull og velg "Mobil".

3. Trykk "legg til/rediger apn".

4. Rull og velg "APN" og tast inn telenor.

5. Rull og velg "Brukernavn" og tast inn telenor.

6. Rull og velg "Passord"

7. og tast inn telenor.

Trykk "Ok".

Trykk på "Hjem"-knappen for å komme tilbake til hovedskjermen.

Konfigureringen er utført.

Lenke til kommentar

Noen andre som ikke klarer å sende MMS med djuice/telenor? Klarte ikke å koble til mobilnettet først, men gikk inn på telenor sin nettside og brukte oppsettet der til å koble til mobilnettet. MMS har samme oppset som mobilnettet, men det går fortsatt ikke an å sende eller motta.

Hadde samme problem, men en telefon til 09000 og en mail i retur med dette oppsettet fikk jeg mms til å fungere:

 

Installeringsinstruks Nokia Lumina 800

1. Trykk på "Menu"-knappen.

2. Rull og velg "Innstillinger" og rull og velg "Mobil".

3. Trykk "legg til/rediger apn".

4. Rull og velg "APN" og tast inn telenor.

5. Rull og velg "Brukernavn" og tast inn telenor.

6. Rull og velg "Passord"

7. og tast inn telenor.

Trykk "Ok".

Trykk på "Hjem"-knappen for å komme tilbake til hovedskjermen.

Konfigureringen er utført.

 

Last ned "oppsett av nettverk" på marketplace Nokia collection. Dette fikser oppsettet selv. Det gjorde det på min.

Lenke til kommentar

Noen andre som ikke klarer å sende MMS med djuice/telenor? Klarte ikke å koble til mobilnettet først, men gikk inn på telenor sin nettside og brukte oppsettet der til å koble til mobilnettet. MMS har samme oppset som mobilnettet, men det går fortsatt ikke an å sende eller motta.

Hadde samme problem, men en telefon til 09000 og en mail i retur med dette oppsettet fikk jeg mms til å fungere:

 

Installeringsinstruks Nokia Lumina 800

1. Trykk på "Menu"-knappen.

2. Rull og velg "Innstillinger" og rull og velg "Mobil".

3. Trykk "legg til/rediger apn".

4. Rull og velg "APN" og tast inn telenor.

5. Rull og velg "Brukernavn" og tast inn telenor.

6. Rull og velg "Passord"

7. og tast inn telenor.

Trykk "Ok".

Trykk på "Hjem"-knappen for å komme tilbake til hovedskjermen.

Konfigureringen er utført.

 

Last ned "oppsett av nettverk" på marketplace Nokia collection. Dette fikser oppsettet selv. Det gjorde det på min.

 

Hmm... ja, burde nevnt at jeg prøvde det, men at det ikke fungerte for meg. Det stod at den var oppdatert med innstillingene for operatøren under (Telenor). Gikk også på "Innstillinger", "SIM-programmer" og "Oppsett og tjenester" og prøvde å laste ned MMS-oppsett der, men fikk bare denne tilbakemeldingen: "Beklager, mms-oppsett er ikke tilgjengelig for din Nokia 800".

Så om alt dette feiler så er løsningen fra Telenor ovenfor løsningen :)

Endret av meesee
Lenke til kommentar

Lumia 800 har i følge testene et "skuffende kamera". Betyr dette at kameraet på L800 er møkk-møkk-møkk? Eller betyr det at kameraet er helt flott, sammelignet med andre toppmodeller, men forventningene var skyhøye, med tanke på at Nokia sist kom med N8?

 

Jeg synes ikke kameraet er såå dårlig. Hadde N8 før, og kameraet til L800 er ikke mye dårligere. Helt på høyde er det ikke, men av ett mobilkamera er det ikke så ille. Svakhetene ligger jo i motiver med dårlig lys.

Lenke til kommentar

Stemmer det at Windows phone ikke har historikk over samtaler som går ut over 1 døgn, og heller ikke viser lengden på samtaler?

Jeg har historikk tilbake til 28. september, men det stemmer at den ikke viser varigheten på samtalen.

 

Huffda, bra at den tar vare på loggen i det minste, men i arbeidssammenheng er det veldig greit å ha lengder på samtaler også. Må nesten regne med at dette kommer. Dette har både IOS og android. Er det noen som har erfaring med GPS applikasjoner som brukes for trening? Kan disse kjøres i bakgrunnen? Har lest et litt eldre innlegg at programmer som Endomondo (logger skiturer/joggeturer osv med tid og kart koordinater) ikke fungerer på Windows phone siden de ikke tillates å kjøre i bakgrunnen, eller når telefonen går i dvalemodus...

Lenke til kommentar

Lumia 800 har i følge testene et "skuffende kamera". Betyr dette at kameraet på L800 er møkk-møkk-møkk? Eller betyr det at kameraet er helt flott, sammelignet med andre toppmodeller, men forventningene var skyhøye, med tanke på at Nokia sist kom med N8?

 

Jeg synes ikke kameraet er såå dårlig. Hadde N8 før, og kameraet til L800 er ikke mye dårligere. Helt på høyde er det ikke, men av ett mobilkamera er det ikke så ille. Svakhetene ligger jo i motiver med dårlig lys.

Kameraet på min tar i allefall dårlige bilder. Inne får bildene rosa fargenyans og ute i snøen blir de lyse blå. Kameraet på min 5mp xperia tar mye bedre bilder.Egentlig en stor skuffelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...