Gå til innhold

Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som opplever at telefonen har dårlig batteri? Jeg har helt vanlig bruk på min mobil, litt mld, internett og musikk. Føler at batteriet tømmes altfor fort. Må som oftest lade mobilen hver eneste dag. Mobilen er oppdatert til siste versjon.

Hvor fort er alt for fort? Holder den ut en dag? eller kun 12 timer?

Lenke til kommentar

Er det noen som opplever at telefonen har dårlig batteri? Jeg har helt vanlig bruk på min mobil, litt mld, internett og musikk. Føler at batteriet tømmes altfor fort. Må som oftest lade mobilen hver eneste dag. Mobilen er oppdatert til siste versjon.

Jeg drifter noen exchange servere og ser det er stor forskjell på netcom og telenor abonnement. I forbindelse med push-mail er det viktig at nettverket holder forbindelsen oppe lengst mulig. Netcom tar ned tcp forbindelsen etter ca fem minutter mens telenor gjør det etter ca 30-40 minutter. Det betyr at netcom telefoner må bruke mye mer batteri på å holde push-mail i drift.

Lenke til kommentar

Svakt batteri er vel en gjenganger på denne telefonen, selv etter oppdateringen som skal gi høyere ladespenning.

 

Min egen telefon mister tidvis oversikten over batteriet (viser batteriikon med spørsmåltegn) og konker stadig ut når den er rundt 50% (slår seg rett av og viser lavt batteri notification ) Usikker på om det er en software bug, ettersom den også restarter seg når man forsøker å foreta utgående anrop.

 

Har hatt telefonen siden begynnelsen av desember, og klarte i begynnelsen i overkant av 20 timer på en lading ( med hyppig sjekk av epost, litt smsing og 1 times samtale pr . dag). Etter siste update har jeg overnevnte problemer, i tillegg til at den knapt holder en hel dag. Streamer jeg eller spiller musikk lokalt på enheten, mister jeg ytterligere 6-7 timer batteritid. (Klarer med Spotify Offline å tyne ut 10-12 timer ved 1-2 timers musikkavspilling)

 

Synes ikke batteritiden isolert er helt uakseptabel, men alle følgeproblemene med min enhet - gjør at jeg kvier meg for å bruke telefonen, og av den grunn returneres den nok/sendes på service.

Lenke til kommentar

Lest flere steder på nettet at dersom batteriindikatoren forsvinner osv. så skal telefonen definitivt fikses/erstattes. Generelt dårlig batteri får vi bare håpe Nokia fikser når de har lært seg wp7 skikkelig. Det var masse bugs med min omnia 7 og det tok mange firmwareoppdateringer før den funka som den skulle (noenlunde). Inntil da får vi bare skru av Lokasjon og push.

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som har fått til Internett-deling funksjonen ( Hotspot )?

 

Har kontaktet Nokia som sier at denne skal være tilgjengelig, da den støttes av WP7 softwaren - men at operatøren min kanskje har blokkert muligheten til å bruke slik funksjonalitet. Jeg har imidlertid kjøpt en ulåst telefon, og operatøren sier de ikke har noen slik sperre for wp7 enheter. Hvis både OS og operatør er eliminert, er det vel Nokia som ikke har implementert funksjonen i sine firmwares?

 

Trist å ha ubegrenset bruk, når jeg ikke klarer å bruke mer enn en brøkdel...

Lenke til kommentar

Idag f.eks så dro jeg hjemmefra med fullt ladet mobil. 45min tur til jobb med surfing på internett og spotify har mobilen ligget i et skap i 8 timer uten at jeg har tatt på den engang. Ble kjørt hjem fra jobb så brukte ikke telefonen. Da var klokken 21:00.

 

Nå etter en samtale på 3 min og 2 sms har batteriet sunket til 50%.

 

Er dette akseptabelt? Vurderer å sende min tilbake til netonnet.no.

 

PS: jeg fikk en tysk versjon av mobilen, har dette kanskje noe å si?

Lenke til kommentar

Idag f.eks så dro jeg hjemmefra med fullt ladet mobil. 45min tur til jobb med surfing på internett og spotify har mobilen ligget i et skap i 8 timer uten at jeg har tatt på den engang. Ble kjørt hjem fra jobb så brukte ikke telefonen. Da var klokken 21:00.

 

Nå etter en samtale på 3 min og 2 sms har batteriet sunket til 50%.

 

Er dette akseptabelt? Vurderer å sende min tilbake til netonnet.no.

 

PS: jeg fikk en tysk versjon av mobilen, har dette kanskje noe å si?

Noen sier at batterioppdateringen ikke fungerer skikkelig uten at du setter telefonen tilbake i fabrikkstandard. Utenom det kan du sjekke om det er noen apper som kjører i bakgrunden ved å gå på Settings > Applications > Background Tasks

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som har fått til Internett-deling funksjonen ( Hotspot )?

 

Har kontaktet Nokia som sier at denne skal være tilgjengelig, da den støttes av WP7 softwaren - men at operatøren min kanskje har blokkert muligheten til å bruke slik funksjonalitet. Jeg har imidlertid kjøpt en ulåst telefon, og operatøren sier de ikke har noen slik sperre for wp7 enheter. Hvis både OS og operatør er eliminert, er det vel Nokia som ikke har implementert funksjonen i sine firmwares?

 

Trist å ha ubegrenset bruk, når jeg ikke klarer å bruke mer enn en brøkdel...

 

Dette støttes av WP7, kan sperres av operatører (de norske driver ikke med sånt tull) og er IKKE enda implementert i Nokias firmware. Vi får bare vente.

Lenke til kommentar

Noen andre her som ikke får mottatt mms?

Har one call abb, og mobilen har selv lastet ned network norway innstillinger, men så vidt jeg vet så er det ikke network norway dekning her vi bor, så det kjøres på telenor sitt nett.

 

Jeg har fått beskjed om at meldingen inneholder multimedia innhold, og når jeg går inn på den, så må jeg trykke "Hent medieinnhold nå", og når jeg trykker der så går teksten over til "henter medieinnhold" og en varslingslyd spilles av, så går den tilbake til "Hent medieinnhold" igjen.. uten at noe blir lastet ned.

Har prøvd å aktivere både mobil nett og wlan, og begge er koblet opp.

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Noen andre her som ikke får mottatt mms?

Har one call abb, og mobilen har selv lastet ned network norway innstillinger, men så vidt jeg vet så er det ikke network norway dekning her vi bor, så det kjøres på telenor sitt nett.

 

Jeg har fått beskjed om at meldingen inneholder multimedia innhold, og når jeg går inn på den, så må jeg trykke "Hent medieinnhold nå", og når jeg trykker der så går teksten over til "henter medieinnhold" og en varslingslyd spilles av, så går den tilbake til "Hent medieinnhold" igjen.. uten at noe blir lastet ned.

Har prøvd å aktivere både mobil nett og wlan, og begge er koblet opp.

 

Noen som har noen tips?

 

Ja bytt vekk fra mobilleverandør som bruker Network Norway, eller som på noen måter roamer i norsk nett (som Tele2). Og opplev en mer behagelig mobilhverdag :)

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt symbiantelefoner i en årrekke, har jeg nå fått min første windowstlf med denne nokiaen. Synes ting er veldig tungvint når man må innom zune for å flytte filer o.l., men det skyldes vel først og fremst at jeg ikke kjenner operativsystemet i det hele tatt. Så mitt første spørsmål blir noe så enkelt som hvordan man setter egen mp3fil som ringetone? Får ikke dette til jeg. Skulle gjerne hatt den jeg alltid har hatt.

Lenke til kommentar

Jeg brukte denne siden til å orientere meg. Benyttet Audacity til å kutte filen ned, samt en egen Mp3Tagger til å endre informasjonen (kreves tydeligvis at den angis som "ringtone"). Etter et par forsøk dukket den opp på telefonen etter jeg hadde overført den via WP7 programmet for OSX. La den forøvrig i Itunes og synkroniserte biblioteket med telefonen. Hadde litt problemer med at filen var for stor først (retningslinjer for dette finnes i den øverste posten ved bruk av linken lengre oppe). Irriterende at man ikke kan ha fullengde mp3 - men men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...