Gå til innhold

Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Hei, noen andre som har denne telefonen? Har mottatt et eksemplar fra netonnet. Veldig fornøyd, men det er noe som etter hvert har begynt å plage meg. De fysiske knappene virker ganske løse, noe som gjør at de lager en klirre-lyd hver gang jeg beveger på telefonen. Noen som vet om dette gjelder alle telefonene, eller om det kun er min som er slik? Hva med N9-eierne- samme greia på den telefonen?

 

Syns knappene mine også var løse inntil jeg satt på silikon-"trekket" på utsiden. Da forsvant alt av lyd og de satt mye bedre. Har du satt på ditt trekk? Følger med i esken

 

Ja, har satt på trekket, og da klirrer det ikke. Likevel synes jeg det er veldig dårlig å måtte ha på trekk for at det ikke skal klirre. Virker nesten som at Nokia vet det er noe galt med konstruksjonen i utgangspunktet, og derfor sender det med gratis. Men har sendt den tilbake, og venter til den blir offisielt lansert i Norge, før jeg gjør et nytt forsøk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt min Lumnia 800 i 2 uker nå. Jeg har lest litt rundt omkring og forstår det sånn at dette med knappene er et vanlig problem på spesielt de første tlf som kom. En annen bugs som mange av de første har er at softwaren tror at batteriet er ferdigladet selv om det ikke er det. På min står det fulladet med en kapasitet på 924 mAh. Denne skal stå på 1520 mAh når fulladet så det er ikke rart mitt eksemplar varer kun maks en dag.

Hvis du "ringer": ##634# så åpnes Diagnostics Tool. Hvis du gjør dette når telefonen er fulladet og velger battery status mens den fortsatt er i laderen skal Full Charge Capacity vise 1520 mAh. Hvis den viser mindre, feks 924 mAh som på min har du også denne bug'en. Dette kan forklare hvis du har elendig batteritid.

Har mottatt en mail fra NokiaCare at det kommer ut en fix på dette nå i starten av Januar så venter spent.

 

Legger her ved en link på en side som har tatt grundig test på batteriet og slik som det ser ut ifra denne skal Lumnia 800 være en av de bedre: Nokia Lumia 800 Review - Battery

 

Jeg har også dette som er nevnt tidligere med løse knapper, noe som irriterer meg grenseløst at jeg må ha på gummidekselet for at det skal forsvinne. Telefonen føles helt fantastisk ut kvalitetsmessig så da er det kjipt når knappene føles ut som løse plastikk-knotter.

 

Jeg har snakket med Deltacare (firmaet som står for hovedbetjeningen av mobilservicer i norge), og de sa at telefonen kan sendes inn til service så fort den er lansert i norge 1 Februar. Skal sørge for å sende med en god liste over ting jeg vil ha ordnet.

 

Men telefonen vil jeg fortsatt ha, den er en glede og bruke, designet er fantastisk og kvalitetsfølelsen av de skjeldne (untatt knappene på mitt eksemplar og batteri-buggen)

Endret av iGH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jau, N9 kameraet er heller ikke optimalt på auto, og IIRC deler de kamera også?

 

MAO softwareshit som bør fikses i kommende FWs. Vil jeg tro.

 

N9 har iallefall ikke noe spesielt bra kamera, thems the facts. OK+ though. Vet ikke, men antar Lumia har samme kameraet.

 

Still inn kameraet litt kanskje. Eventuelt prøv en annen kameraapp?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Lumnia 800 i 2 uker nå. Jeg har lest litt rundt omkring og forstår det sånn at dette med knappene er et vanlig problem på spesielt de første tlf som kom. En annen bugs som mange av de første har er at softwaren tror at batteriet er ferdigladet selv om det ikke er det. På min står det fulladet med en kapasitet på 924 mAh. Denne skal stå på 1520 mAh når fulladet så det er ikke rart mitt eksemplar varer kun maks en dag.

Hvis du "ringer": ##634# så åpnes Diagnostics Tool. Hvis du gjør dette når telefonen er fulladet og velger battery status mens den fortsatt er i laderen skal Full Charge Capacity vise 1520 mAh. Hvis den viser mindre, feks 924 mAh som på min har du også denne bug'en. Dette kan forklare hvis du har elendig batteritid.

Har mottatt en mail fra NokiaCare at det kommer ut en fix på dette nå i starten av Januar så venter spent.

 

Legger her ved en link på en side som har tatt grundig test på batteriet og slik som det ser ut ifra denne skal Lumnia 800 være en av de bedre: Nokia Lumia 800 Review - Battery

 

Jeg har også dette som er nevnt tidligere med løse knapper, noe som irriterer meg grenseløst at jeg må ha på gummidekselet for at det skal forsvinne. Telefonen føles helt fantastisk ut kvalitetsmessig så da er det kjipt når knappene føles ut som løse plastikk-knotter.

 

Jeg har snakket med Deltacare (firmaet som står for hovedbetjeningen av mobilservicer i norge), og de sa at telefonen kan sendes inn til service så fort den er lansert i norge 1 Februar. Skal sørge for å sende med en god liste over ting jeg vil ha ordnet.

 

Men telefonen vil jeg fortsatt ha, den er en glede og bruke, designet er fantastisk og kvalitetsfølelsen av de skjeldne (untatt knappene på mitt eksemplar og batteri-buggen)

 

Noen som vet noe mer om når denne software oppdateringen kommer?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Lumnia 800 i 2 uker nå. Jeg har lest litt rundt omkring og forstår det sånn at dette med knappene er et vanlig problem på spesielt de første tlf som kom. En annen bugs som mange av de første har er at softwaren tror at batteriet er ferdigladet selv om det ikke er det. På min står det fulladet med en kapasitet på 924 mAh. Denne skal stå på 1520 mAh når fulladet så det er ikke rart mitt eksemplar varer kun maks en dag.

Hvis du "ringer": ##634# så åpnes Diagnostics Tool. Hvis du gjør dette når telefonen er fulladet og velger battery status mens den fortsatt er i laderen skal Full Charge Capacity vise 1520 mAh. Hvis den viser mindre, feks 924 mAh som på min har du også denne bug'en. Dette kan forklare hvis du har elendig batteritid.

Har mottatt en mail fra NokiaCare at det kommer ut en fix på dette nå i starten av Januar så venter spent.

 

Legger her ved en link på en side som har tatt grundig test på batteriet og slik som det ser ut ifra denne skal Lumnia 800 være en av de bedre: Nokia Lumia 800 Review - Battery

 

Jeg har også dette som er nevnt tidligere med løse knapper, noe som irriterer meg grenseløst at jeg må ha på gummidekselet for at det skal forsvinne. Telefonen føles helt fantastisk ut kvalitetsmessig så da er det kjipt når knappene føles ut som løse plastikk-knotter.

 

Jeg har snakket med Deltacare (firmaet som står for hovedbetjeningen av mobilservicer i norge), og de sa at telefonen kan sendes inn til service så fort den er lansert i norge 1 Februar. Skal sørge for å sende med en god liste over ting jeg vil ha ordnet.

 

Men telefonen vil jeg fortsatt ha, den er en glede og bruke, designet er fantastisk og kvalitetsfølelsen av de skjeldne (untatt knappene på mitt eksemplar og batteri-buggen)

 

Noen som vet noe mer om når denne software oppdateringen kommer?

 

Jeg venter fortsatt :whistle:

Lenke til kommentar

For de som venter på updaten så er muligheten der for å flashe med nyeste oppdatering.

 

Jeg har hatt min Lumia siden release da jeg vant den hos Nokia. Jeg har ventet på oppdateringen fra 7. desember, men ikke fått den. Kontaktet en bekjent i Update teamet til Nokia og fikk bekreftet at produktkoden på min lumia var av de som ikke ville få oppdateringer. Telefonen min var ment for litt reklame under happeningen i London senhøstes 2011.

 

- Derfor var det realtivt greit valg i for meg mtp garantibestemmelsene.

 

Installerte Nokia service suite og Nokia data package manager. Lastet ned fastvaren for Norsk CV (nyeste oppdateringen som kom nå) og installerte dette med refurbish-funksjonen i NSS.

 

Funket som smør.

 

Har nå nyeste oppdatering.

Lenke til kommentar

Jeg går ut i fra at en bra mengde mennesker har anskaffet seg denne telefonen nå.

 

Jeg spør:

 

Er virkelig batteritiden så middelmådig som noen av testene sier? Eller har dette noe med bug`en som det nå har kommet en oppdatering på å gjøre?

 

Jeg vurderer å kjøpe denne, men dersom batteritiden er elendig, blir det ikke noe kjøp nei...

Lenke til kommentar

Jeg går ut i fra at en bra mengde mennesker har anskaffet seg denne telefonen nå.

 

Jeg spør:

 

Er virkelig batteritiden så middelmådig som noen av testene sier? Eller har dette noe med bug`en som det nå har kommet en oppdatering på å gjøre?

 

Jeg vurderer å kjøpe denne, men dersom batteritiden er elendig, blir det ikke noe kjøp nei...

I følgde Nokia skal den siste oppdateringen ha fikset disse problemene:

 


  •  
  • Improved battery performance
  • Better Wi-Fi connectivity
  • Better voicemail notification

Lenke til kommentar

Jeg går ut i fra at en bra mengde mennesker har anskaffet seg denne telefonen nå.

 

Jeg spør:

 

Er virkelig batteritiden så middelmådig som noen av testene sier? Eller har dette noe med bug`en som det nå har kommet en oppdatering på å gjøre?

 

Jeg vurderer å kjøpe denne, men dersom batteritiden er elendig, blir det ikke noe kjøp nei...

I følgde Nokia skal den siste oppdateringen ha fikset disse problemene:

 


  •  
  • Improved battery performance
  • Better Wi-Fi connectivity
  • Better voicemail notification

 

Fint. Men stoler ikke på produsentens lovnader. Lurer på hvordan menigmannen vurderer batteritiden, gjerne sammenlignet med andre mobiler. Jeg har selv en LG P500 nå, og den dør lenge før midnatt med en del bruk. Jeg er ikke interessert i dårligere batteritid en den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...