Gå til innhold

Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Ser at flere av Elkjøp butikkene har begynt å få den på lager nå, men er det noen her som vet om dem har lov til å selge den før 1 feb?

Tenkte jeg skulle dra innom etter jobb i morgen, men er liten vits om dem ikke har lov til å selge den enda :p hehe

 

 

De får ikke lov.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min Lumia 800 fra netonnet.no på fredag. Kjempefornøyd så langt! Har bare et lite problem: Jeg får ikke koblet til facebook chat til mobilen via "meldinger". Får følgende melding:

 

"Kan ikke legge til Facebook. Kontroller at du har gode mottaksforhold, Hvis du har det, kan problemet ligge i den andre enden. Vent litt, og prøv på nytt.

 

Hvis du ringer kundestøtte, kan du si at du så denne feilkoden:

 

500"

 

Tips?

Lenke til kommentar

Ble bedt om å skrive en liten minireview av min nye lumia 800 i den store windows phone tråden, men tenkte like greit å poste den her også (passer liksom greit inn):

 

 

Tja kan godt skrive en liten review selv om jeg bare har brukt denne telefonen med WP noensinne, og jeg har hatt den i ca 3 timer totalt :) .

 

 

 

Åpnet esken på vei hjem fra posten og dro ut min magenta lumia 800, courtesy of amobils julekalender (takk folkens!), og som forventet var mobilen the spitting image av min Nokia N9, bare en annen farge. Også som forventet ligger telefonen veldig godt i hånda på grunn av polycarbonate-kroppen som dekker hele telefonen uten noen mellomrom og som ikke er så glatt at man er redd for å miste telefonen hver gang man bruker den.

 

Du har ingen fysiske knapper på toppen, venstre side og bunnen av telefonen, men volumrocker, låsetast og kameratast på høyre side av mobilen, i tillegg til de tre standarde touchsensitive Windows Phone knappene under skjermen (tilbake, hjem og søk).

 

Utseende- og følelsesmessig er det lite som slår denne telefonen. Føles som solid god kvalitet.

 

 

Skjermen er 3.7" ClearBlack AMOLED skjerm som forventet fra Nokia. Den virker akkurat så slick som den på Nokia N9, og selv om jeg ikke har testet det enda vil jeg tro den er like god i direkte sollys som N9 (som jeg helt klart mener N9 sin skjerm var bedre på enn noen annen mobil jeg har brukt, inkludert SGS2).

 

I forhold til storebror N9 er skjermen 0.2" mindre og har derav litt mindre oppløsning. Ikke noe enorm forskjell, etter min mening. Oppløsningen fungerer bra på skjermstørrelsen.

 

Skjermen er pentile, noe som for mange betyr masse. Jeg skjønner ikke problemet. Skjermen på Lumia 800 og N9 er klar og tydelig til hverdagsbruk (nettlesing, lese ebøker, smser/epost, browsing, spill og generelt dilldall man bruker en mobiltelefon til).

 

Eneste aberet er at jeg syntes skjermer under 4" blir ganske små når det kommer til nettsurfing og videoavspilling o.l.

 

 

Tastaturet er enkelt og greit, bedre enn stock N9 tastaturet, bedre enn standardtastaturet på SGS2, og milevis foran standardtastaturet på min N8 som kjører Nokia Belle. Selv syntes jeg det er veldig komfortabelt og lett å skrive raskt med. Jeg hadde likt om shiftknappen kunne holdes nede for symboler og gått tilbake til qwerty når man slapp shiftknappen, men det er nok en vanesak.

 

 

Batteritiden har jeg ikke noe å komme med akkurat nå, da telefonen min er noen timer gammel. Så det får vi egentlig se på.

 

 

Når det kommer til OSet i seg selv er jeg veeeeldig fersk.

 

Jeg er glad i peoplehub, veldig enkel og grei facebook/twitter integrering. Jeg liker også måten bilder i galleriet dras fra facebook og andre kilder sømløst.

 

Det gikk VELDIG smooth å populere peoplehub med kontakter fra google, facebook, twitter og hotmail.

 

Det faktum at samtaler via forskjellige kilder (fb chat, messenger, sms, osv) går sømløst i hverandre for hver kontakt er veldig greit. Dette savnet jeg fra N9 og andre mobiler jeg har eid.

 

Og det er smooth! Veldig veldig smooth. Kjapt og deilig i menyene, ikke noe tull så langt, uansett hva jeg har funnet på. DET liker jeg. Vant med minihakking her og der fra SGS2/N9/N8.

 

Ellers liker jeg tile-systemet. Veldig enkelt og oversiktlig. Multitaskingen virker helt grei, litt bedre enn på Gingerbread. Ikke testet ICS enda, så kan ikke si noe på det. Ikke helt opp til samme høyde som Meego Harmattan (N9) og Maemo5 (N900), men det blir en litt annen type telefon og target audience det er snakk om.

 

Jeg er ikke enormt begeistret over at lowpowermode skjermen (når telefonen er låst) ikke viser klokke, notifications og personlig bilde (eller tekst) slik den gjør på N9.

 

Samme gjelder at telefonen mangler "doubletap to wake" slik som N9 hadde hvor du bare kakker to ganger på den sorte lowpowermode-skjermen for å komme til låseskjermen.

 

Kameraet har jeg ikke testet så mye, men antar det ikke er noe spesielt. Sikkert ok+, som på Nokia N9, da de såvidt jeg vet bruker de samme kameradelene.

 

Signalstyrken vet jeg ikke mye om heller, men hvis det er i nærheten av N9 (noe jeg antar) er det gaaaaanske så bra. N9 kjørte så rask nettbrowsing over 2.5g-nettverket at det nesten ikke var vits å bruke 3g/3.5g til nettbrowsing.

 

Ganske interessant med søkefunksjonen mtp bilder av cder/dvder/bøker og places nearby, det liker jeg.

 

 

Hmmm hva mer er det å si... Nei i bunn og grunn virker det som en kjapp, enkel og jævlig grei mobil! Ville anbefalt denne til bestemødre, teknisk utfordrede folk, husmødre, folk som vil ha en kjapp funksjonabel mobil, folk som er hekta på sosiale medier, babyer og sjømenn.

 

Jeg er positivt overrasket.

 

 

 

edit: takk, men zune vil ikke oppdatere telefonen. Sier jeg har nyeste versjon.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått meg en Lumia 800 :)

 

Men lurer på en ting (ihvertfall som jeg kommer på i farta), er det mulig å se om den er tilkoblet mobil nettet? (mistenker at den er veldig mye tilkoblet nett, ikke at det gjør så veldig mye men :p )

 

Også prøver jeg å koble sammen facebook og windows live, måtte dette for å få chat til å fungere, fikk jeg beskjed om på mobilen.

Men der får jeg kun "feil 500" når jeg taster inn facebook passord, også sier den at det er feil passord..

Men alikevel har den klart å hente både bilder, statuser og kontakter fra facebook virker det som.

Lenke til kommentar

For å fikse facebookchat: gå på windowslive.com på pcn din og trykk på facebook-tegnet der for å koble sammen din Windows Live konto og din Facebook konto. Nå funker facebook chat på mobilen din. Dette går utenom status- og bildepulls og kontakter, derfor det funker slik.

 

For å se om du er på mobilnettet kan du bare tappe på klokka på hjemmeskjermen så vil en liten bar poppe ned for å vise batteri, tilkobling og signalstyrke. Eventuelt dobbelklikk på låseknappen for å se låseskjermen, da vises det også.

 

Selv har jeg lastet ned en app som heter ConnectivityShortcuts som lar deg pinne tiles til hjemmeskjermen for Wifi settings, Mobildata settings, bluetooth settings og airplane mode settings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...