Gå til innhold

Dexter - Sesong 7 (USA) - **Spekulasjonstråd**


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var siste episode sett, og det overrasket litt at det faktisk var Hannah som forgiftet Debra. Men hun klarte jo å rømme så vi vil nok se mer til hun i sesong 8.

 

Det at Debra faktisk drepte LaGuerta overrasket ikke i det hele tatt! Har vært overbevist lenge på at Debra kommer til å drepe, og tror nok hun kommer til å ende opp til å drepe sammen med Dexter i sesong 8. Noe jeg ikke håper på kommer til å skje.

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar

Meget bra episode, men savnet en skikkelig cliffhanger. En ting irriterer meg også ganske mye. Vi så Hannah sette en blomst utenfor døren til Dexter før vi fikk scenen med Dex, Deb og LaGuarda. Den scenen kunne ha blitt svært spennende, og selv om det er en sesong til kunne Deb ha skutt Dexter for å såre ham og redde LaGuarda. Men hvorfor i all verden skulle Hannah sette en blomst utenfor døren til Dexter om han ikke kom hjem? De burde absolutt ha hatt den scenen som en cliffhanger i stedet. Da hadde det vært 50/50 hvem Deb ville ha skutt, og scenen med Hannah ville ha vært en rimelig bra cliffhanger til neste sesong. :(

Lenke til kommentar

Ser ikke helt mangelen på cliffhanger. Om de hadde stoppet det rett før Hannah stakk av, eller rett før Deb skjøt LaGuerta hadde jeg blitt ganske sur. Da hadde det ikke vært noen som helst form for framdrift i siste episode, og de kunne nesten kuttet det forrige episode.

 

Episoden var kjempebra synes jeg, og gleder meg vanvittig til neste sesong. Nå er det Deb&Dex, mer enn noen gang. Var alltid overbevist over at Deb kom til å drepe, men før episoden startet trodde jeg ikke hun skulle skyte LaGuerta. Så heller for meg at det kom senere, i neste sesong, og med noen andre.

Likte trikset til Dexter for å sette dit LaGuerta, så spørs det hvor overbevisende de får mordene til å se ut. Hvis folk går på det, er jeg spent på hva neste sesong blir å handle om, når LaGuerta er borte. Hannah blir nok å dukke opp igjen, hvis hun ikke bare sender et brev og sier hun er i Argentina eller noe.

 

Forøvrig godt å se LaGuerta endelig bli skutt, mislikt den megga fra dag èn.

Lenke til kommentar

Jeg må si at siste episode reddet sesong 7 for min del, bringer håp om at sesong 8 kanskje vil komme tilbake til normalen.

 

Men siden jeg ikke har lest så mye rundt om kring for å unngå spoilere, men nå leser hva folk skriver om sesong 7 og lurer jeg på om jeg har sett samme TV-serien som mange andre her?

 

Så hadde vært litt artig å hører hva dere synes om karakterene og hvor dere ser dem annerledes enn meg.

 

Først la oss ta oss av Debra, imo ser hun på seg selv som Dexters bror(Dexter ser på henne som søster, men hun ser på seg selv som bror), hun vil alltid ta Dexters side ovenfor omverden men hun vil også alltid konfrontere han privat med det hun ikke liker. Det at Dexter var en seriemorder var ikke noe problem for henne å godta, det at han gikk bak ryggen hennes irriterer henne men hun vil alltid tilgi. Selv om vi ofte får se Debra som en tilsynelatende sårbar person, er hun kanskje den sterkeste personen i serien foruten Dexter selv. Og det er denne styrken som gjør at jeg er sikker på at hun aldri med vilje vil delta i Dexters hobby, hennes våpen er loven og så lenge ingenting truer Dexter kommer hun til å følge loven. Å i det hele tatt antyde at hun ville tatt overdose av medisiner eller verre finner jeg helt absurd, eneste måtene jeg ser at hun forlater serien uten å bryte rollen er at hun blir drept eller at hun tar skylden for ett av Dexter sine drap.

 

Dexter selv har jeg hatt litt problemer med selv denne sesongen, men slik jeg forstår det har de overspilt hans ønske om å være normal denne sesongen. Dexter styres i utgangspunktet av 3 ting: hans ønske om å være normal, hans trang til å drepe og Harrys kode. Hans lykke er avhengig av at disse 3 elementene er i balanse. Dexter er en god ektemann, en god kjæreste, en god far, en god bror, en god venn, men han forstå ikke noen av disse rollene. Og fordi han ikke forstår hva som virkelig foregår lar han seg lett utnytte av folk som er negative for balansen han må opprettholde. Og med tanke på at det bare er 3 personer i seriens historie som har vært gode mot Dexter(Debra, Harrison og Lumen), har det blitt ganske vanskelig for Dexter å fortsette med sin egen normale hverdag. Jeg håper det som skjedde helt på slutten av siste episode vil hjelpe han med å se klart igjen, og jeg forventer at han dreper Hannah tidlig i sesong 8 når han ser at hun ikke er noe annerledes enn Rita og Lila.

 

Sgt. Batista håper jeg virkelig ikke forsvinner fra serien, han er kanskje den eneste personen bortsett fra Debra som Dexter respekterer blant politiet. Han er en person som alt går galt for, men han kommer alltid styrket ut av det han må gjennom. På mange måter kan man si at han er selve symbolet på at tilgivelse finnes i den verdenen, og selv om det ikke sies direkte tror jeg han er en av Dexters viktigste inspirasjonskilder til et håp om at bedre tider vil komme.

 

Hannah, dum jente som liker å leke med ild... det er vel så dypt den personligheten går, jeg synes virkelig ikke hun er interessant nok til å ha vært med i så mange episoder hun har. Hvordan Dexter har klart å være blind ovenfor henne så lange passer ikke helt, men som de halvveis antyder i siste episode kan det være at Dexter som en far muligens leter etter en mor til Harrison, og hun klarte å manipulere han til å bringe henne inn som en del av hans håp om et normalt liv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Hannah blir nok å dukke opp igjen, hvis hun ikke bare sender et brev og sier hun er i Argentina eller noe.
Tenk logisk: Vi visste Hannah hadde drept folk da hun var ung, men Dexter fant ut at hun hadde drept folk i ganske lang tid med gift fra en viss blomst. Dexter fikk så Hannah kastet i fengsel etter at han avslørte at hun hadde forgiftet Debra, og han nektet å hjelpe henne ut fordi han visste Debra aldri ville være trygg så lenge Hannah var på frifot. Men Hannah kom seg ut likevel, og er rimelig forbannet, for å si det mildt. Det aller siste vi se til henne var at hun snek seg bort til leiligheten til Dexter og satte en blomst foran døren hans. Hvilken blomst tror du det var, og hvorfor tror du hun gjorde det? Man trenger ikke veldig mange hjerneceller for å skjønne at blomsten hun satte ifra seg var av samme type hun forgiftet folk med, og at den var ment som en direkte advarsel. Når Dexter kommer hjem og finner den vet han at Hannah er på frifot, og at hun har planer om hevn...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er faktisk glad for at det ikke ble noen cliffhanger. Da hadde jeg ikke fått sove på nærmest 1 år.. Eller, det er jo en slags cliffhanger å tenke på hva som skjer etterpå, men ikke en så direkte slutt som i sesong 6 !

Sesongavslutningen leder opp til at det skal skje minst like mye i neste, og aller siste, sesong. :eek:

 

 

Herlige episoder i år! :):w00t:

Endret av wergz
Lenke til kommentar

(...)

Sesongavslutningen leder opp til at det skal skje minst like mye i neste, og aller siste, sesong. :eek:

(...)

 

Med tanke på suksessen sesong 7 hadde er det ikke tvil om at Showtime vil presse hardt for å få fornyet kontrakten for en sesong 9 også.

 

Opprinnelig var sesong 7 den siste sesongen, så det viser at det er rom for fornyelse av kontrakter.

Lenke til kommentar

Med tanke på suksessen sesong 7 hadde er det ikke tvil om at Showtime vil presse hardt for å få fornyet kontrakten for en sesong 9 også.

 

Opprinnelig var sesong 7 den siste sesongen, så det viser at det er rom for fornyelse av kontrakter.

 

Er dette så sikkert da? Dexter vil vel fortsatt ikke slå de største TV-seriene i seertall, og vi har vel fått en bekreftelse på at sesong 8 er den siste? Jeg føler ikke at det er stor grunn til å forsette med nye sesonger, hvis ikke det i et tilfelle skal gå en helt ny retning. Og med Dexter tror jeg ikke forandring er noe som vil gjøre fansen glad. Vil vi ikke alle at serien skal få en verdig slutt, mens den ennå ligger på topp ?

Lenke til kommentar

Det aller siste vi se til henne var at hun snek seg bort til leiligheten til Dexter og satte en blomst foran døren hans. Hvilken blomst tror du det var, og hvorfor tror du hun gjorde det? Man trenger ikke veldig mange hjerneceller for å skjønne at blomsten hun satte ifra seg var av samme type hun forgiftet folk med, og at den var ment som en direkte advarsel.

Men det stemmer jo ikke. Hannah brukte stort sett Aconitum (Moonkshood) til å forgifte folk med, mens planten hun satt utenfor døren til Dexter var en Orkidé av noe slag. Var veldig mørkt, men jeg tipper det var samme type som hun plukket ut til leiligheten til Dexter i en tidligere episode. Hvit med rød "blodsprut" på.

 

Orkidéer er ikke planten man går for om man vil forgifte noen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er dette så sikkert da? Dexter vil vel fortsatt ikke slå de største TV-seriene i seertall, og vi har vel fått en bekreftelse på at sesong 8 er den siste? Jeg føler ikke at det er stor grunn til å forsette med nye sesonger, hvis ikke det i et tilfelle skal gå en helt ny retning. Og med Dexter tror jeg ikke forandring er noe som vil gjøre fansen glad. Vil vi ikke alle at serien skal få en verdig slutt, mens den ennå ligger på topp ?

Showtime er betalkanal så seff kan de ikke utfordre seertallene til reklamefinansierte kanaler. Søndagens episode ble sett av 3.43 mill(all time rekord for SHO), det er 23 prosent fler enn så finalen av sesong 6.

 

Homeland ligger på andreplass med 2.7 mill for en episode, så det er betydelige tall for de. Det er ikke tvil om at Dexter selger abonnement for dem, og hvis de ikke har en annen serie som tar over er det langt bedre å melke ut enda en sesong.

Lenke til kommentar

 

<br>Tenk logisk: Vi visste Hannah hadde drept folk da hun var ung, men Dexter fant ut at hun hadde drept folk i ganske lang tid med gift fra en viss blomst. Dexter fikk så Hannah kastet i fengsel etter at han avslørte at hun hadde forgiftet Debra, og han nektet å hjelpe henne ut fordi han visste Debra aldri ville være trygg så lenge Hannah var på frifot. Men Hannah kom seg ut likevel, og er rimelig forbannet, for å si det mildt. Det aller siste vi se til henne var at hun snek seg bort til leiligheten til Dexter og satte en blomst foran døren hans. Hvilken blomst tror du det var, og hvorfor tror du hun gjorde det? Man trenger ikke veldig mange hjerneceller for å skjønne at blomsten hun satte ifra seg var av samme type hun forgiftet folk med, og at den var ment som en direkte advarsel. Når Dexter kommer hjem og finner den vet han at Hannah er på frifot, og at hun har planer om hevn...<br>

 

 

Tror ikke hun har noe ønske om hevn. Var nok en "siste hilsen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...