Gå til innhold

Dexter - Sesong 7 (USA) - **Spekulasjonstråd**


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var akkurat det jeg mente. ;)

 

haha, litt kommunikasjonsproblemer da bare. Egentlig ikke så rart, er ikke noe som er veldig lett å sette fingeren på :p

 

Og angående disse trailerne på slutten av hver episode:

Jeg tror jeg så den i den aller første episoden, men jeg følte at den spoilet altfor(!) mye, og derfor har jeg drobbet å se dem etter. Ødela jo nesten hele episode 2, fordi jeg følte jeg hadde sett episoden fra før av.

Lenke til kommentar

Dexter vises på Showtime, som er en reklamefri betal-kanal. Derfor er episodene lengre enn en "vanlig" 1-times sendetid i USA, som ligger på ca. 43 minutter når man trekker fra reklamen. Derfor er det en langt mindre gruppe som har tilgang til denne kanalen, og seerantallet blir derfor lavt. Jeg vil likevel tro at inntjening per seer er langt høyere enn ved vanlige kanaler.

Lenke til kommentar

Likte godt at denne episoden utforsket veldig mye personlig hos både Dexter og Hannah, og at historien samtidig gikk veldig framover. Det har vært styrken til serien hele denne sesongen, i motsetning til forrige sesong hvor det føltes mye som ting sto veldig stille. Nå er det framdrift hele veien, og den ene personen etter den andre forsvinner før man vet ordet av det. Hadde trodd George og resten av gjengen hans skulle blande seg borti Dexter (eller motsatt) etter at de tok livet av Isaak i forrige episode, men Quinn satte jo en stopper for det i denne episoden. Like greit egentlig. Utover i episoden hadde jeg også kanskje sett for meg at faren til Hannah skulle bli med i hvertfall i et par episoder, men så tok han kvelden også. Jim Beaver gjorde forøvrig en god jobb med rollefiguren.

Samtidig, på sidelinjen, går LaGuertas etterforskning framover med stormskritt, og nå er hun virkelig på sporet. Det som er spennende nå er hva konsekvensene blir av at Dexter tilsynelatende har gått bort i fram "the code", ved å drepe pappa McKay. Dersom dette videre fremover vil gi oss en Dexter som gir mye mer faen i hvem han tar livet av, så lenge det gagner han selv, så kan det godt være mulig at han vil se på dette som en løsning på problemet han snart får i fanget med LaGuerta.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Men det kan også bety at han kan bli lettere oppdaget! Ved å ikke bare gå etter kriminelle, men etter eget motiv så har han større risiko for å bli oppdaget, spesielt ved å faktisk ha et motiv.

Mer spennende blir det uten tvil, men også mer risikofylt.

 

Lurer på hva Deb sier om hun finner ut at Dex dreper etter egen vilje (uten 'the code'). Selv om Dexter har drept utenfor reglementet før, så er dette annerledes når han gjør det bevisst og etter egen vilje. Er kanskje ingen vei tilbake for han nå.

Lenke til kommentar

Ja, det er helt klart at koden har beskyttet ham en god del. Skal han plutselig begynne å drepe vilkårlige, uskyldige, så vil han før eller siden bli tatt. Bare det om han skulle finne på å ta livet av LaGuerta, så vil han slite med å få henne til å forsvinne i stillhet uten at noen reagerer.

 

Det at Deb også er bestemt på å ta Hannah, vil jo også før eller senere føre til at Dexter vil måtte velge mellom dem. Tror nok helt klart han velger Deb fremfor Hannah, men akkurat nå virker han farlig betatt av henne, så spenningen er jo der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja tviler også på at det blir lett å få LaGuerta til å forsvinne uten å bli mistenkelig.

 

Deb vs Hannah er spennende. Tviler sterkt på at de velger å la noe skje med Deb, og det mest sannsynlige er at Hannah må ryke. På den andre siden er det snart siste sesongen, og da kan drastiske ting skje før slutten. Når det tilogmed er en potensiell mulighet for at Dexter kan dø på slutten av serien, så er det mulig for Debra også.

Lenke til kommentar

Var på Wikipedia jeg leste det selv så. Trodde virkelig det var flere som følgte med siden serier som Family Guy ligger på rundt 5 millioner.

 

Er litt forskjell på disse to seriene, siden de går på vidt forskjellige nettverk. Dexter går på Showtime mens Family Guy går på FOX. Og etter det jeg har skjønt, så må man spesifikt abonnere på Showtime for å få kanalen. Mens FOX er med i de fleste kanalpakker.

Lenke til kommentar
Ja tviler også på at det blir lett å få LaGuerta til å forsvinne uten å bli mistenkelig.
Et annet problem er at LaGuarda snakket med han andre fyren og hintet til at Dexter kan være Bay Harbor Butcher. Hva vil han tro om LaGuarda kort tid etter bare forsvinner uten et spor? Det eneste Dexter kan gjøre er å drepe begge to, men det er jo heller ikke så lurt. Å drepe en av dem er svært risikabelt, men begge? Men gjør han ingenting vil de før eller siden finne ut sannheten, og da sliter han jo uansett. Tror det kan bli noen spennende episoder fremover. :)

 

I tillegg har vi jo dette med at både Hannah og Deb vet at Dexter er en morder. Begge prøver nok så godt de kan å ikke si noe, men det er gått fra én person som kan røpe noe med et uhell til tre. Det holder at en av dem sier feil ting til feil person med et uhell (selv uten å innrømme noe som helst), så kan snøballen begynne å rulle, og noen finner ut hva Dexter egentlig er.

Lenke til kommentar

Må du ikke glemme Lumen heller ;)

 

Nok en sterk episode, beste sesongen by far på en god stund nå. Om Laguerta setter en fyr til å spane på Dexter så ligger han tynt ann, slik som når Quinn gjorde det. Er egentlig nok å overvåke havnen han har båten på. I tillegg til at koden selvfølgelig har beskyttet Dexter,så har det også vært med å hjelpe etterforskerne en hel del, ettersom de kunne med ganske god sikkerhet si at det var en innad i politiet som var slakteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...