Gå til innhold

Frp, partiet folk elsker å hate


Anbefalte innlegg

Vi har egentlig ingen partier i norge som er for liberale og konservative verdier.

Hva med dette partiet ?

 

DLF

 

Men On-Topic

Ja FrP får alt for mye dritt om ting som alle partiere gjør feil blir 1000% forstørret i media når det gjelder FrP.

Var værtfall en sak i Vg der en FrP gruppe hadde blitt så uenig ( ikke majoritet i kommunen.).

Men i min kommune gikk kommune økonomien i dass pga intern konflikt i Ap men ble det nevnt noen andre steder enn lokal avisen? Nope det ble bare en stor nyhetsreportasje på nrk da Frp fikk flertall til Stortingsvalg og der ble vi alle fremstilt som idioter.

Så ja media hakker ned på både Frp og de som stemmer på dem.

 

fikk øynene opp for dette partiet jeg og. drit i FRP. for meg er det ingen mellomting.

 

Snakk om å gå fra asken til ilden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har egentlig ingen partier i norge som er for liberale og konservative verdier.

Hva med dette partiet ?

 

DLF

 

Men On-Topic

Ja FrP får alt for mye dritt om ting som alle partiere gjør feil blir 1000% forstørret i media når det gjelder FrP.

Var værtfall en sak i Vg der en FrP gruppe hadde blitt så uenig ( ikke majoritet i kommunen.).

Men i min kommune gikk kommune økonomien i dass pga intern konflikt i Ap men ble det nevnt noen andre steder enn lokal avisen? Nope det ble bare en stor nyhetsreportasje på nrk da Frp fikk flertall til Stortingsvalg og der ble vi alle fremstilt som idioter.

Så ja media hakker ned på både Frp og de som stemmer på dem.

 

fikk øynene opp for dette partiet jeg og. drit i FRP. for meg er det ingen mellomting.

Stemmer nok DLF jeg også :). Håper bare de stiller i mitt fylke også ved neste Stortingsvalg.

Lenke til kommentar

Nei, herre, når eg lese DLF kan eg bare sjå Amerikansk konservatisme. Helseforsikring? Dette er jo vilt hodeløs ide som Amerika allerede demonstrerer aktivt at er håpløst.

 

Blergh.

Amerikanerene tar seg enormt godt betalt for helsetjenester, og har utrolig få legesnuter pr innbygger. Dette er en bevisst markedskontrollerende politikk. Det er ingen lobbygrupper for hva folk flest hadde tjent på i USA, og folk der er for dumme og indoktrinerte, og for redde, til å skjønne at det er bedre å slippe inn dårlige utenlandske leger, og åpne opp markedet, fjerne residency-kravene, slik at folk kan velge hva slags behandling som er verdt hva for dem. Slik at de som ikke har råd til å få sydd fingrene av en dyktig lege, kan få sydd dem av en antatt mindre dyktig meksikansk lege. Det kan umulig bli like ille som første gang jeg sydde en finger, og offeret fikk ikke velge engang.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

FrP har alltid gått for praktiske løsninger og snakket rett fra levera om hvordan ting er, og det blir ikke akseptert av andre partier som jobber etter hva som er politisk korret. Når FrP f.eks rekekr ut en hånd til eldre og foreslår at de får en tusenlapp for hver dag de ikke får lovpålagte tjenester slik at de kan kjøpe seg det de ikke får, så er ikke de politisk korrekt for ap og høyre med flere. Det er en greie med at politikk skal sauses inn i grupper og team som skal analysere og gi råd, ting skal flikkes på av folk som vet hvordan man bør snakke, og man skal ikke bare si hva som er den beste løsningen uten å bruke en milliard først.

 

Når det gjelder at FrP har mange "raringer" så skal jeg love at det er like ilel i andre partier men så snart en FrP politiker skal ut og hente posten så kaster hundrevis av journalister seg over han og bare venter på at noe skal skje. Det er klart at hadde ti journalister forfulgt enhver Ap politikers biltur hadde de helt sikkert kunnet skrive nok om mobilbruk, feilparkering 2 min over tiden, brudd av fartsgrenser, brudd av trafikkregler osv. Men når man nå engang velger å sende bikkjene utelukkende på FrP så får man de nyhetene man vil ha.

 

Folk som kjenner det indre politiske liv vet meget godt at politiske møter er fyll, fuck og faenskap til den lyse morgen. Men det blir akseptert når man er i riktig parti.

Lenke til kommentar

Kulturtopp siktet for overgrep mot små barn

 

Det eneste vi kan være sikker på i denne saken er at dette er en mann som ikke har noen som helst form av tilknyttning til FRP.

For da hadde han vært slått opp på store forsides artikkler i alle aviser og andre medier med fullt navn og bilde og spesiellt paritilknytning... også hadde det vært oppfølgingssaker hvor FRP blir bedt om å rydde opp i partiet, familien hadde blitt smurt utover avisen og intervjuet, osv...

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kulturtopp siktet for overgrep mot små barn

 

Det eneste vi kan være sikker på i denne saken er at dette er en mann som ikke har noen som helst form av tilknyttning til FRP.

For da hadde han vært slått opp på store forsides artikkler i alle aviser og andre medier med fullt navn og bilde og spesiellt paritilknytning... også hadde det vært oppfølgingssaker hvor FRP blir bedt om å rydde opp i partiet, familien hadde blitt smurt utover avisen og intervjuet, osv...

 

...og det hadde ikke skjedd hvis det var en AP-politiker?

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Må nok påpeika at eg egentlig ikkje trur media har nokon spesiell agenda på plass, eller har noko overordna fra høgare hold akkurat.

 

I bunn og grunn er FrP bare veldig mykje bedre på å profilere seg mer særskilt i media, på godt og vondt. Folk liker å høre om FrP meiner visst journalister, så då er det bare å peise på med FrP vel?

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

...og det hadde ikke skjedd hvis det var en AP-politiker?

Nei, det skjedde ikke.

 

Eh, jo det skjedde. Har jo vært masse i media om han. Og det kom frem med engang at han var AP-politiker.

Nei det gjorde det ikke.

 

Her er den opprinnelige artikkelen:

Ordfører siktet for seksuell omgang med mindreårig

 

Ikke hverken navn partitillhørighet, sted, eller noe annet er nevnt.

 

Grunnen til at han senere ble navngitt, ol. var fordi dette komm samme dag som denne saken:

Frp-politiker Bård Hoksrud innrømmer sexkjøp

 

Og når folk så begge sakene på samme side på nettavisene så de den åpenbart grove forskjellsbehandlingen av FRP og de andre partiene og det ble dermed et massivt press fra folket mot mediene og til slutt måtte mediene gi etter og også navngi AP ordfører Rune Øygard.

 

Legg merke til at VG har deaktivert leserkommentarer på begge sakene. Dette er ingen tillfeldighet. De forrutså nok kontroversen, men regnet ikke med at den skulle bli så stor som den ble gjennom blandt annet andre forum enn kommentarfeltet deres.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

TheHawk, tror du har misforstått innlegget mitt.

 

Det jeg faktisk prøver å si er at per i dag betaler faktisk alle kr 399,- for denne statlige brødristeren, men om jeg ønsker den fra Elkjøp, kan jeg ikke velge bort den statlige brødristeren, den må betales uansett.

 

Altså, dersom privat helsevesen skal ha noen verdi, må vi jo kunne velge å ikke betale skatt for helsetjenesten, mot at vi anskaffer oss forsikring, eventuelt.

 

Altså hvordan blir det dyrere?

 

Brødrister fra staten: kr 399,- denne betales i form av skatt, alle får muligheten til en slik

Elkjøp sin brødrister: kr 299,-

 

Dersom jeg ønsker elkjøp sin brødrister må jeg altså ut med kr 698,- og det er jo ikke gunstig overhodet.

 

Det jeg snakker om har allerede vært testet under Bondevikregjeringen. Det fungerte, men så kom de rødgrønne til makten igjen og fjernet dette, noe som medførte at helsekøene ble lenger igjen. Måten du legger det frem er måten de rødgrønne ønsker å ha ordningen. Det skal ikke lønne seg for samfunnet at du ikke sitter i helsekø, men dersom du ønsker å slippe å vente er du hjertelig velkommen til å betale hos et privatsykehus. Det minner meg også på den tåpelige piggdekk / bompolitikken som er ønsket i dette landet. Det gjelder forsåvidt alt de rødgrønnen dytter på oss. Så lenge man er villig til å betale så kan du kjøre rundt i det største miljøsvinet av en bil. Burde man ikke heller vurdert at man senket avgift på det som er bedre og økt vrakpant på det som er dårlig så vi får det ut av systemet?

 

Dersom man setter en pris på en behandling, f.eks 50 000,-. Så skal ikke det bli noe dyrere for verken staten eller deg om du velger offentlig- eller privatsykehus. Du får selv velge, det skaper konkuranse mellom privat og offentlig. Det vil igjen gi deg bedre kvalitet på behandlingen som du allerede har betalt med dine skattepenger og du slipper de lange helsekøene.

 

Hvis du blir 100 % sykemeldt av vanlig grå stær ville jeg tatt et alvorsord med optikeren din som ikke så den komme de siste 10 årene.

 

Dersom du er yrkessjåfør så har du ikke mye valg.

Endret av TheHawk
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har ofte vært fristet til å lage en fake nyhet hvor den ene versjonen er partinavnet FrP og i den andre helt like er partinavnet Ap og sett hvem av dem som kom på trykk. En fake nyhet om at siv jensen brøt fartsgrensen, og en fake nyhet om at jens stoltenberg brøt fartsgrensen. Skulle ikke forundre meg om kun meldingen om siv havnet i avisen.

 

Omtalen av FrP er vel slik:

 

 

 

 

Og når det er greit å skjære alle FrP medlememr over en kam og trekke rasismekortet i enhver debatt så legger man sterke føringer på hvordan folket skal oppfatte FrP.

 

Ville denne låten: http://www.youtube.com/watch?v=wtczkjnoT4Y vært like akesptabel om det ble sunget samme tekst om jens stoltenberg?

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...