Gå til innhold

Frp, partiet folk elsker å hate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange raringer i FRP og ettersom de er så 'rett ut' på praten og ikke hele tiden legger ordene pakket inn i 100kg med bomull, så går de seg på endel blemmer.

De andre partiene(mange raringer her å) derimot er så redde for å si noe uten å tenke i flere år på det, så de kommer kun med svar som ikke sier noe - de har ikke standpunkt i de fleste tilfeller - tåkeprat bare.

 

Da er det lett å kritisere de som kanskje prater litt for direkte og klart igjen. Hva er egentlig verst - jeg vet ikke, men er møkk lei politikere som bare prater bambus og skyggelegger uten klare standpunkt når de diskuterer

 

Der har du et poeng der, men det er ikke alltid avisene skriver om enkeltpersoner i frp og hva disse uttaler. Ofte er det faktisk politikken frp fører man kritiserer, og hvordan frp politikerene uttaler seg i ettertid vil jo da være et slags svar på kritikken de har fått.

 

Og jeg er enig i at det er litt mange knøler i frp, men dette er mer lokalt. For det er ofte at avisene henter fram lokalpolitikere fra langt inn nord-troms, og vinkler det slik at disse fører nasjonal politikk.

Lenke til kommentar

Leser på nettavisen til dagbladet at frp blir kallt "dumme og slemme" av Ane Dahl Torp. Det var ikke mulighet å kommentere på innlegget, så jeg fikk ideen til å poste her. Dette har jo ingen nyhetsverdi, så eneste grunnen til at db poster noe slik, er pga folk (media spesielt) elsker å hate frp.

 

Hvorfor er det slik? Jeg er enig i at politikere har godt av å høre kritikk for å gjøre en god jobb, men frp får så mye ubegrunnet hat. De vet hvilken situasjon de er i og prøver å presentere politikken sin på best måte, men like vel er det alltid noen som finner et argument for å slenge dritt.

Media ødelegger politikken ved å favorisere en side, og ikke skriver for folkets beste.

 

OT Jeg ser ikke på meg selv som en frp velger, da jeg ikke er aktiv i politikk, men jeg er møkk lei av hvordan ap "ødelegger" norge med byråkrati og sosialisme. Vi har egentlig ingen partier i norge som er for liberale og konservative verdier.

Kanskje stemmer jeg høyre til neste valg, men det er fordi jeg vet at de kommer til gjøre mindre "skade" enn ap. Men egentlig så er partiene helt like.

 

Link?

Lenke til kommentar

kandasa, jeg tror du er inne på noe her. Frp-politikere har en veldig direkte og folkelig tone. Mulig dette er noe de bevisst har satset og trent på internt (kontra at de er "dum og slem")?

 

Ingen overraskelse at man finner negative oppslag om Frp i dagbladet dog.

Endret av mofomofo
Lenke til kommentar

Frp er på mange måter en slags antitese til de konservative maktpartiene i Norge, som har hatt makt fra gammelt av.

 

De andre partiene dekker over særinteresser, og skyver konsepter som "flertall" og "rettferidighet" foran seg. Dette er sosialt innarbeidet i Norge. Rettferdighet i Norge, er at man ikke skal tenke på hva man selv har fordel av, men ofre seg for et virtuelt flertall, og deres interesser, da dette er uselvisk, og det som er uselvisk er edelt og riktig. Selvutslettelse og selvoppofring er nesten Gandhi-gudeaktig, og dette utnyttes til det fulle av mennesker som kan bruke flertallsargumenter til å mele sine egeninteresser.

 

I tillegg så er Frp et innvandrerfiendlig parti. Mennesker er mer fiendlige og mer intolerante, jo mindre intellektuelle de er. Intellektuelle bryr seg ikke om de menneskene som får problemer pga innvandringen, det får bare bli som det blir, definisjonen på å være snill, er å være aksepterende og imøtekommende. Det passet i hvert fall bra med slike forestillinger, når det var bred politisk enighet om å ta imot så mange pakistanere som overhodet mulig for å ta seg av drittjobbene, men når regnskapet ikke blir så favorable, hverken økonomisk eller kulturelt, så hjelper det godt på å skifte fokus til at man må være så humanitære ovenfor stakkars utlendinger.

 

Summa summarum er det vane og sosial indoktrinering som gjør at Frp er så utskjelt, samt stereotypi - det stereotype Frp-velger er lavere utdannet, har mindre forståelse for abstrakte rettferdighetskonsepter, og er dum og intolerant. Det er lett for journalister å forakte sånt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

FRP representerer arbeiderne og andre uten akademisk utdanning i Norge. Naturligvis er de litt "dummere". Journalistene og akademikerne bruker dette til å booste egoene sine.

 

Frp blir kallt "dumme og slemme"

 

Det blir feil å kalle dem dumme og slemme. FrPs økonomiske politikk henger ikke sammen i det hele tatt, så enten er de dumme som ikke skjønner det eller så er de slemme som har skjønt det men står for den likevel. Så det skal være eller, ikke og. :tease:

Jeg tviler på at du skjønner nok økonomi til å uttale deg om det.

Endret av Mynotir
  • Liker 5
Lenke til kommentar

FRP representerer arbeiderne og andre uten akademisk utdanning i Norge. Naturligvis er de litt "dummere". Journalistene og akademikerne bruker dette til å booste egoene sine.

 

Frp blir kallt "dumme og slemme"

 

Det blir feil å kalle dem dumme og slemme. FrPs økonomiske politikk henger ikke sammen i det hele tatt, så enten er de dumme som ikke skjønner det eller så er de slemme som har skjønt det men står for den likevel. Så det skal være eller, ikke og. :tease:

Jeg tviler på at du skjønner nok økonomi til å uttale deg om det.

 

Når var minst en økonomiprofessor enig med FRP noen gang i FRP sin historie egentlig?

 

Det har sikkert skjedd.

 

Men som svar til emnet:

 

Jeg ser virkelig ikke så mye FRP-hat noe sted.

 

Jeg ser mye FRP-ere som føler seg hatet, og mane FRP-ere som kommer med hatske utsagn om andre mennesker.

 

FRP er partiet som elsker å hate.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

FrP er nå en gang det eneste partiet hvor det er så utbredt å gi inntrykk av at man enten ikke ha fått med seg det grunnleggende av fakta og folkeskikk, og av at det har gått sport i å si det motsatte av det andre sier fordi man tror at nei-leken er det samme som fri tenkning.

 

FrP kan noen ganger minne om et curling-barn, som har blitt voksen (i alle fall, fylt 40) og føler seg mobbet og tråkket på når han blir fortalt hvorfor han ikke får være med inn i cockpiten og ta over spakene i en marsjhøyde på 30 000 fot.

 

Som passasjer i flyet føler man... hat? Nei. Men kanskje en blanding av oppgitthet og litt frykt.

Lenke til kommentar

Jeg kan si meg enig at kritikken har vært hard mot FRP, kanskje til tider mer enn de fortjener. På andre siden så skal det sies at det er veldig mye av det FRP gjør og sier som er kritikkverdig. Personlig så synes jeg at de aller fleste meningene som FRP står for er totalt idioti og jeg vil ytre min mening om FRP som parti.

 

Problemet oppstår vel når folk begynner med person angrep. Har nok vært for mye av det i det siste og jeg synes at man burde tenke seg om. Her har vi dog et lite problem, hvis jeg synes at dine meninger er idiotiske og rasistiske så synes jeg vel at du er en idiot og en rasist?

 

Det blir kanskje vanskelig å kritisere de type meninger og holdninger FRP har uten å gå litt på person, det er en fin linje.

 

Det hører jo også med til saken at FRP alltid har fått mye oppmerksomhet fordi at de sier og mener så mye rart. En av fordelene med å alltid å være i opposisjon er at man aldri må stå for det man sier, noe som kan drastisk endre seg når man kommer i regjering, noe SV har fått merke. Så kanskje FRP legger litt opp til at de skal bli kritisert for på den måten holder de fokus på seg selv.

 

Så til slutt vil jeg si at jeg synes ikke at mediene har feil eller skeiv fokus, men det er kanskje bare meg.

 

 

EDIT: LOL @ all dere AP-styrer-media-folk. Dette blir for svakt gutter, skjerpings.

Endret av Flin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg vet jo at ikke alle muslimer er terrorister, men at alle terrorister er muslimer, det har vi jo sett, sier Hagen

 

Hvis vedkommende som sier dette ikke skjønner hvor rasistisk det er og hvor feil det faktisk så er det lite håp spør du meg. Man skal også være ganske uheldig hvis man mener et slikt utsagn godt, men klarer å formulere seg slik.

 

Det er ikke vår jobb å overbevise enkelte i FRP om at det de sier er rasistisk og i en politisk debatt på NRK rett før valget hadde nok programlederen brutt inn hvis noen prøvde å overbevise FRP om at de har rasistiske holdninger. Hadde tatt alt for lang tid.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg enig med politikken FrP fører og ser på de som et parti som hopper fra sak til sak etterhvert som de dukker opp i media. Et populistparti, rett og slett.

 

Nå skal det sies at FrP fører en politikk som nok kan lokke til seg mange av de som snakker før de tenker. Det ser man ikke bare på lokalt nivå, men også høyere opp da muligens med Per Sandberg i spissen. Siv Jensen gjør en passe god jobb og snakker sånn som en partileder skal, selv om man kan bli litt lei av å høre at hun er sjokkert og rystet.

 

Når det kommer nyhetssaker om at et medlem i FrP har enten sagt noe dumt eller gjort noe galt ser enkelte kanskje på det med en følelse av "here we go again".

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...