Gå til innhold

Frp, partiet folk elsker å hate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å si de er dumme er litt rart, men slemme er de.

 

De vil ta pengene bort fra de som trenger det mest, og gi til de som trenger det minst.

Sosialister er slemme. De vil ta penger fra meg, for å gi til særinteresser de har fordeler av å støtte, og unnskylder det med at de skal beskytte de svakeste. Samtidig som alle sosialister støtter at de svakeste må fortsette å havne i gjeld til narkodealere, og komme i kontakt med kriminelle, mens de kjeppjages fra det ene stedet til det neste. Det er skikkelig liberale mennesker som er tolerante og snille. Spesielt hvis de også er liberale til innvandring. Da er de så snille at de kan risikere å bli spist opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@flesvik: Eg hadde ikkje gjort det om eg så hadde hatt såpass mykje økonomisk fleksibilitet at eg føler meg komfortabel med det, rent og holdent fordi pengene har liten praktiskt verdi når det kommer til stykke.

 

Det er mange fine prosjekter på gang, men i største grad er dei ofte formålsløst bortkastede penger. Byggeprosjektene er mildt sagt uimponerende og deltakerne er oftest såpass inkompetente at det bare er flaks det går framover i det heila. :(

 

Skule-prosjekter er fantastiske, men dårlig etablerte med forferdelig protokoller, kor deltakere kommer og går såpass ofte at det roter til alt av konsistent utdannning, så det blir forferdelig mykje gjentakelse av relativt rotete og urelevant innhold.

Lenke til kommentar

De vil ta pengene bort fra de som trenger det mest, og gi til de som trenger det minst.

 

Der tror jeg du tar litt feil. I og med at frp aldri har styrt landet vet man faktisk ikke hva de hadde gjort og ikke hadde gjort. Personlig syns jeg Ap indirekte robber folket sitt (spesielt de fattige) mer med høye skatter og reguleringer. Velferdsstaten som øker fortere enn økonomisk vekst, er i mine øyne et faresignal, og kaster en mørk skygge over fremtiden til dette landet. se for eksempel økende boligpriser (5-10%) (hvor jeg tror reguleringer, mer byråkrati o.l, har skylden) kontra økonomisk vekst. (1-3%)

 

I motsettning til frp, driver ap med bokføring i steden for budsjettering når det kommer til statsbudsjett.

Ap liker at ting ser fint ut på papiret, men realiteten er at mange av veiene våre er alt for dårlige, vi har for få skoler og sykehus osv.

Det mange også ikke tenker over er alle bom-finansierte veiene, eller offentlige bygg som er bygd av private som låner penger av staten for så å ta leie av staten når bygget er ferdig.

Disse kostnadene blir ikke i sin helhet ført på statsbudsjettet. De er forøvrig også en skjult skatt.

 

Realiteten i norge er at staten skryter av hvor rike de er, mens kommunene og innbyggerne er fulle av gjeld.

 

de få gangene frp snakker om politikk, blir de kallt populistiske. men her tror jeg folk missforstår hvilket parti frp faktisk prøver å være. Et parti som har liberalistisk ideologi kan misoppfattes for å være populistisk da det fremmer politikk som gir individet mer økonomisk og personlig frihet, fremfor "sosialdemokratiet" hvor samfunnet (flertallet) "styrkes" (altså, individet taper)

 

Frp har mange dårlige ideer, men jeg tror at de har noen gode ideer når det kommer til økonomi.

 

Jeg mener liberalister/kapitalister er kjempeegoistiske. "Så lenge det går bra med meg, så kan resten av verden sulte". Finnes ikke et solidarisk bein i den kroppen. For meg er det ondskap.

 

Det er mye man kan gjøre som enkeltperson for å kjempe mot sult. Skal man være passiv og la staten gjøre det for seg, er ens eget valg. Man trenger ikke være egoistisk selv om man ønsker mere økonomisk frihet (lavere skatter og reguleringer).

Se våre naboer sverige, hvor de er sosialliberale, her går økonomien nesten like bra som i norge, og det er uten olje, oljeindustri, offshore og fiske.

Endret av ACC65
  • Liker 1
Lenke til kommentar

VI har tydeligvis forskjellige standpunkt. :)

 

Jeg mener liberalister/kapitalister er kjempeegoistiske. "Så lenge det går bra med meg, så kan resten av verden sulte". Finnes ikke et solidarisk bein i den kroppen. For meg er det ondskap.

 

Er vell heller snakk om at man har forskjellig oppfatning av hva som gavner folk. En kapitalist vil mene at han kan bidra mer ved å skape arbeidsplasser til folk, enn å gi almisser til de fattigste. Han vil antagelig også mene at lavere regulering og beskatning stimulerer vekst og gründervirksomhet, som igjen bidrar til økt velferd og arbeid.

 

Det handler ikke først og fremst og grådighet, tror jeg, men om mentalitet. I Norge har vi ofte en mentalitet, slik du har, om at de rike er slemme og egoistiske. På tross av at de gjerne bidrar mer enn vi selv gjør gjennom ett helt liv. Jeg fortår at det kan føles lite givende å bidra masse med skattepenger og arbeidsplasser, samtidig som man ikke får noen taknemmelighet igjen, tvertimot slenger folk dritt om hvilken egoist du er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@flesvik: Eg hadde ikkje gjort det om eg så hadde hatt såpass mykje økonomisk fleksibilitet at eg føler meg komfortabel med det, rent og holdent fordi pengene har liten praktiskt verdi når det kommer til stykke.

 

Det er mange fine prosjekter på gang, men i største grad er dei ofte formålsløst bortkastede penger. Byggeprosjektene er mildt sagt uimponerende og deltakerne er oftest såpass inkompetente at det bare er flaks det går framover i det heila. :(

 

Skule-prosjekter er fantastiske, men dårlig etablerte med forferdelig protokoller, kor deltakere kommer og går såpass ofte at det roter til alt av konsistent utdannning, så det blir forferdelig mykje gjentakelse av relativt rotete og urelevant innhold.

Man overlevde fint som student på 80 000 kr i året. Hvis vi da anntar at ca 10 000 kr av disse gikk til studierellaterte ting som bøker studieavgift, osv. så burde alle de penger du tjener over 70 000 kr (utbetalt) da gå til å støtte fattige. Hvis ikke er du og Skurupu dobbeltmoralister med slike utsagn som Skurupu kom med.

Lenke til kommentar

Nå har vi heldigvis nok penger i Norge til at det ikke er nødvendig.

 

Og det er mulig å støtte en politisk idelologi uten å være 100% dedikert til den. Jeg er i hvert fall moderat, og uenig i mye de sosialistiske partiene mener. Jeg stemmer fortsatt på de, fordi de generelt sett deler mitt syn på hvordan et land burde styres.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Man overlevde fint som student på 80 000 kr i året. Hvis vi da anntar at ca 10 000 kr av disse gikk til studierellaterte ting som bøker studieavgift, osv. så burde alle de penger du tjener over 70 000 kr (utbetalt) da gå til å støtte fattige. Hvis ikke er du og Skurupu dobbeltmoralister med slike utsagn som Skurupu kom med.

Hei, økonomisk fleksibilitet betyr i prinsippet at eg ønsker å ha penger å rutte med. Om du meiner det er dobbeltmoral å kunne opprettholde egen levestandard foran andres så flyr du rett på ignorer-lista.

 

Forresten kan du likegjerne få ein plass der om du ikkje har tenkt å lesa kvifor eg ikkje gjer penger i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Media ødelegger politikken ved å favorisere en side, og ikke skriver for folkets beste.

 

Media favoriserer ingen side, AP og Høyre får omtrent samme behandling i media. FrP derimot, det partiet er en vits og må naturligvis tåle mye. Det er bare rett og rimelig.

 

Sier man mye dumt så vil det se ut som at man blir forfulgt, og det er jo ingen ende på hva det partiet lirer av seg eller finner på. 2011 ble et ganske brutalt år for FrP, men de tingene her har lenge ligget i kortene.

Lenke til kommentar

Media ødelegger politikken ved å favorisere en side, og ikke skriver for folkets beste.

 

Media favoriserer ingen side, AP og Høyre får omtrent samme behandling i media. FrP derimot, det partiet er en vits og må naturligvis tåle mye. Det er bare rett og rimelig.

 

Sier man mye dumt så vil det se ut som at man blir forfulgt, og det er jo ingen ende på hva det partiet lirer av seg eller finner på. 2011 ble et ganske brutalt år for FrP, men de tingene her har lenge ligget i kortene.

 

I og med at du nevner høyre, kan du se at frp har de siste 10-15 årene har gjort det bedre enn høyre. Frp har ca 30% av stemmene ved stortingsvalg. Vil du si at 30% av alle som stemmer, og forøvrig de som liker frp's politikk er en vits?

 

Alt de sier kan jo ikke være så dumt iom at det er nesten like mange som stemmer frp, som stemmer ap.

Hva frp har tapt på i det siste er deres evne til å selvdestruere. Hvorfor de lar interne krangler og problem bli offentlig sladder forstår jeg ikke. Jeg forstår heller ikke hvorfor de vil fremstå som svake og unnskylde seg hele tiden. En unnskylding betyr ikke at du ikke mente det du sa. Det betyr bare at du ikke er villig til å stå for det, eller at du skal prøve å beholde "venner", fremfor å føre politikk. (her tenker jeg på ting som skjedde før 22/7)

 

2011 ble kanskje et brutalt år, men valget er ikke før i 2013, så vi får vente å se til kortene er delt.

 

Vil bare personlig si at jeg ikke har bestemt meg for hvem jeg vil stemme på (eller om jeg skal stemme)i 2013. Fordi jeg syns at på de områdene som bekymrer/interesserer meg mest er alle partiene like, så og si.

Endret av ACC65
Lenke til kommentar

Masseutmeldelser i Frp-lokallag etter mobbepåstander

 

Seks av Frps bystyrerepresentanter i Narvik forlater partiet etter det de mener har vært flere år med langvarig mobbing.

 

Ifølge de seks skal det ha oppstått en ukultur i lokallaget, som har ført til et svært dårlig samarbeidsklima mellom de lokale Frp-toppene. Ukulturen skal ifølge Fremover gå så langt tilbake som til 1999.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10024556

 

Det er bra at de i det minste handlet og meldte seg ut av partiet – selvsagt under forutsetning om at anklager de fremmet er sanne.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Frp, partiet som elskter å bli hatet.

 

For meg så virker det som om FRP selv legger opp til å bli hatet. Dette fordi de ikke klarer å rekruttere mennesker med vanlige normer.

 

Det har vi sett flere gode eksempler på i år. Men at de også i tillegg har rekruttert mennesker som har et sterkt behov for å vise seg frem i media og fortelle om negative hendelser innad i partiet.

 

De bør få kustus på medlemmene, slik at de ikke spretter frem foran kamera så fort anledningen byr seg, og forteller om hvem i partiet de har hatt sex med.

 

Dessuten så har ikke partiet for vane å ordlegge seg som en politiker bør. Litt for rett fram.

Et godt eksempel er:

 

Samedebatten: Amundsen sier "Når man utformer en politikk hvor DNA-et ditt, slektskapet ditt, skal være avgjørende for dine rettigheter i et geografisk område, så oppfatter jeg ihvertfall ikke det som demokratisk."

 

Dette fikk han masse kritikk for. Alle vet jo at det er "DNA-et" som bestemmer om man er same eller ikke, men man ordlegger seg ikke slikt.

 

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/804957/ - Spol frem til 49:00 å hør hvordan de latterliggjør Amundsen sitt syn på dette med DNA. Hør deretter på hva som blir sagt for hvordan man kommer seg inn i samemandatet. Og deretter når programlederen spør om han kan melde seg inn i samemandatet hvis han føler seg som same.

 

Her er det jo tydelig at FRP har rett, men ordlegger seg kanskje litt feil.

 

LHUS:

Det er kanskje litt drøyt å si at de som stemmer FRP er en vits. Bare fordi de har et ulikt syn enn deg på hvordan man skal styre skuta "Norge". Det viser egentlig hvor barnslig du er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

LHUS:

Det viser egentlig hvor barnslig du er.

 

Fantastisk bidrag og glimrende debatteknikk, noe sier meg at du er en særdeles moden "mann".

 

Prøver ikke å gi noe inntrykk av at jeg er en moden mann, det var dine ord. Kommentaren du kom med, viser at du er like klomsete i kommentarene som mange av de i FRP.

 

Slutt å gi et inntrykk av at du er bedre en andre ved å komme med sarkastiske kommentarer så fort noen har noe på deg. Det fungerer veldig dårlig. Det gir bare inntrykk av å være useriøs og usikker på seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...