Gå til innhold

Frp, partiet folk elsker å hate


Anbefalte innlegg

Du har rett når det gjelder media, trodde du mente at avisene proklamerte for kapitalismen. Alt for mange venstrevridde aviser som skulle holdt seg nøytrale, helt enig. Nærmeste vi kommer partiet Høyre, er vel dagens næringsliv.

 

Men at dagbladet ikke er opptatt av kvinnekamp forstår jeg jo godt. De gamle 70 årene er over og kvinner er frigjorte. De stiller med samme utgangspunkt som menn. Å si noe annet oppfattes for meg som vrangforestillinger.

 

Du er enig i at venstrevridde aviser skulle holdt seg nøytrale? Kven er det du sier deg enig med når det du siterer ikkje har noko med det? Dette fortsetter også videre i posten din...

 

Ikkje driv tull her med å stappa ord i munnen på han. :ermm:

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har rett når det gjelder media, trodde du mente at avisene proklamerte for kapitalismen. Alt for mange venstrevridde aviser som skulle holdt seg nøytrale, helt enig. Nærmeste vi kommer partiet Høyre, er vel dagens næringsliv.

 

Men at dagbladet ikke er opptatt av kvinnekamp forstår jeg jo godt. De gamle 70 årene er over og kvinner er frigjorte. De stiller med samme utgangspunkt som menn. Å si noe annet oppfattes for meg som vrangforestillinger.

 

Du er enig i at venstrevridde aviser skulle holdt seg nøytrale? Kven er det du sier deg enig med når det du siterer ikkje har noko med det? Dette fortsetter også videre i posten din...

 

Ikkje driv tull her med å stappa ord i munnen på han. :ermm:

 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Jeg forstår det slik at du ikke skjønte min misforståelse. Jeg sa at media ikke FREMMER kapitalismens politikk, som er på høyresiden. Men at media paradoksalt nok tenker profitt, er jeg helt enig i. Hva er det du ikke forstår?

Endret av kokoo
Lenke til kommentar

Eg skjønte misforståelsen din, men du kommer med ein del andre ting som hinter til å være relevant til det du siterer, mens det på ingen måte er det.

 

F.eks

Alt for mange venstrevridde aviser som skulle holdt seg nøytrale, helt enig.
Det er i første paragraf, men har ingen sammenheng med forrige setningen, eller sitatet.

 

Enten så stapper du ord i munnen på den du siterer, ellers har du glippet når du skulle dele paragrafene.

 

Det er også urelevant og rart å bable om kvinnekampen her, i tillegg til at ditt innspill i utgangspunktet er veldig drøyt skjevt. Kvinner har samme utgangspunktet som menn nå? Då har du ikkje heilt følgt med syns eg. :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

kgun: De fleste aviser og blader, fra se&hør til vg, dagbladet osv vet ikke forskjell på å være naken og ha på bikini og bruker dette bevisst for å selge mer. Den argentinske skal vi danse duoen hvor hun kastet toppen er i de fleste norske aviser gjengitt som om begge kastet trusa. Det er tull, og det vet alle de millioner som har sett klippet.

 

http://sivjensenirompa.blogspot.com/

 

http://alias.sol.no/content/siv-jensen-kledd-naken?page=0

 

Slike ser man lite av på andre partier. Men det er klart, når man svir av en milliard på reklame så hjelper det jo litt

http://e24.no/media/info-og-pr/stoltenberg-regjeringen-bruker-en-milliard-paa-pr/20125274

Lenke til kommentar

Frp er på mange måter en slags antitese til de konservative maktpartiene i Norge, som har hatt makt fra gammelt av.

 

De andre partiene dekker over særinteresser, og skyver konsepter som "flertall" og "rettferidighet" foran seg. Dette er sosialt innarbeidet i Norge. Rettferdighet i Norge, er at man ikke skal tenke på hva man selv har fordel av, men ofre seg for et virtuelt flertall, og deres interesser, da dette er uselvisk, og det som er uselvisk er edelt og riktig. Selvutslettelse og selvoppofring er nesten Gandhi-gudeaktig, og dette utnyttes til det fulle av mennesker som kan bruke flertallsargumenter til å mele sine egeninteresser.

 

I tillegg så er Frp et innvandrerfiendlig parti. Mennesker er mer fiendlige og mer intolerante, jo mindre intellektuelle de er. Intellektuelle bryr seg ikke om de menneskene som får problemer pga innvandringen, det får bare bli som det blir, definisjonen på å være snill, er å være aksepterende og imøtekommende. Det passet i hvert fall bra med slike forestillinger, når det var bred politisk enighet om å ta imot så mange pakistanere som overhodet mulig for å ta seg av drittjobbene, men når regnskapet ikke blir så favorable, hverken økonomisk eller kulturelt, så hjelper det godt på å skifte fokus til at man må være så humanitære ovenfor stakkars utlendinger.

 

Summa summarum er det vane og sosial indoktrinering som gjør at Frp er så utskjelt, samt stereotypi - det stereotype Frp-velger er lavere utdannet, har mindre forståelse for abstrakte rettferdighetskonsepter, og er dum og intolerant. Det er lett for journalister å forakte sånt.

 

Jeg har vitterlig vært uenig med deg før, men denne her var utrolig konsis. Forøvrig er jeg for et sterkt frp på stortinget, da det er det nærmeste man kommer et liberalt parti i Norge uten at man beveger seg inn i kokoland sammen med DLF.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å stemme FRP ifra nå av, selv om jeg er grunnleggende uenig i mye de står for - særlig i den økonomiske politikken, ene og alene fordi jeg opplever at samfunnsdebatten er totalt på villspor, og fordi politisk korrekthet blir tredd nedover hodene våre, og frihetene stadig innskrenkes.

 

Jeg tror og håper at mange andre her i landet som ikke nødvendigvis hører hjemme på høyresiden, etterhvert vil gjøre det samme - nemlig stemme FRP som protestparti.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det går også ann å stemme blankt, finne et parti som ikke får så mye oppmerksomhet, eller lage sitt eget parti. Å stemme på et parti du ikke liker som en protest er litt som å spise pølser mot hungersnød.

 

Kanskje. Jeg vet ikke. Å stemme blankt forandrer jo ingenting. FRP er et etablert parti av litt størrelse som kan fungere som en motvekt.

 

Å etablere et eget parti er dessverre bare en drøm :)

Lenke til kommentar

...ingen forsøk på å fraskrive seg ansvar...

 

Tja...

 

"Om det var lysforhold eller mørke klær uten refleks om kvelden vites ikke, men paret var ikke synlig for meg før de var rett foran bilen", skriver Carl I. Hagen til VG.

 

Kanskje er det selektivt av meg og med en viss bias utfra hvordan Hagen pleier å legge ansvaret alle andre steder enn hos seg selv. Men jeg ser ikke "Jeg burde avpasset farten etter forholdene eller sett meg bedre for" her eller i artikkelen.

 

Ulykker skjer, det er menneskelig. Jeg bare vet at jeg hadde hatt mye større toleranse for vanlige menneskelige feil hos FrP hvis jeg så at de kunne ta ansvaret for sine egne feil på en voksen måte (Hagen kommer helt klart mye nærmere her enn han pleier, det skal han ha), eller omtale feil hos andre som noe annet enn udugelighet eller vond vilje.

 

Alt blir liksom markedsføring av dem selv ved å framstille alle andre som i utgangspunktet bedritne. Da ville det ikke vært urimelig om de selv måtte finne seg i å bli målt etter en strengere målestokk - noe jeg altså er uenig i at de blir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(FrP) - Hvor blir det av 1000 lappen din?

Gjort en kjempejobb med å utarbeide det beste partiprogrammet i Norsk historie til å fyre i ovnen med.

 

Ser at du ikke er intressert i å ta poenget. Fornekter du virkelig at dette ikke er realiteten? Den norskestat opperer på den måten i dag i alle ledd. Den økonomiske politikken som kjøres nå er skakkkjørt og det er ikke lenge før Norge går på en smell om noen ikke gjør noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ser at du ikke er intressert i å ta poenget. Fornekter du virkelig at dette ikke er realiteten?

Nei og dette er renspikka propaganda beregnet på personer som ikke ser den andre siden av den forfalskede seddelen.

 

Den norskestat opperer på den måten i dag i alle ledd. Den økonomiske politikken som kjøres nå er skakkkjørt og det er ikke lenge før Norge går på en smell om noen ikke gjør noe.

Ta deg en tur ut i Europa og sammenlign med andre land. Ta deg generelt en tur ut i verden og se hvilken kjøpekraft Ola nordmann har kontra andre.

 

Les gjerne mer her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1395267&view=findpost&p=18803646 hvordan FrPs skattelette vil føre til redusert nasjonalprodukt og arbeidsledighet.

 

Forsøk på å være morsom på den måten vil ramme dem selv som en bomerang når det går opp for folk hvordan FrP vrir på fakta med forsøk på billig humor.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Nei og dette er renspikka propaganda beregnet på personer som ikke ser den andre siden av den forfalskede seddelen.

 

Ta deg en tur ut i Europa og sammenlign med andre land. Ta deg generelt en tur ut i verden og se hvilken kjøpekraft Ola nordmann har kontra andre.

 

Forsøk på å være morsom på den måten vil ramme dem selv som en bomerang når det går opp for folk hvordan FrP vrir på fakta med forsøk på billig humor.

 

Hvordan i alle dager kan du stå for at det ikke er sannhet i det Gjermund sier om 1000-lappen? Klarer du virkelig å fornekte at dette er sant?

 

Det er svak kjøpekraft for Ole Nordmann i verden pga måten økonomien i Norge har blitt håndtert de siste årene. Staten f.eks har jo sørget for at det er billigere for f.eks BIR å sende søppelet sitt fra mottaket utenfor Bergen og til Sverige. De har også sørget for at Statoil velger å bygge allu.verk i midtøsten fremfor å bygge i Norge pga det er så dyrt å være nordmann. At du velger å sitte å forsvare hvordan de rødgrønn kjører dette landet på ræv kan jeg ikke begripe. Ta f.eks Austevoll kommune. Denne kommunen ble satt under fylkesmannen pga AP kjørte økonomien til en gudsforlatt plass. Så tok FrP over og siden den dagen har det vært økonomisk vekst her. Eneste grunnen til at det ser ut som FrP gjør det dårlig er at de må nødt til å rydde opp i minus budsjettene til AP og det vil ta lang tid før de kan styre uten fylkesmannen.

 

Legger til at du skal vite at per 30 elev i den norske skole er det 1 lærer i snitt, mens per 30 elev ville det vært 2 byråkrater. Grunnen til at det er slik er at måten de rødgrønne håndterer ting på er å sitte å analysere og teste gang på gang uten å gjøre tiltak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...