Gå til innhold

Test: Asus Transformer Prime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men! Kan man laste ned filer og musikk? Utifra testen, nei. Da kan man ikke sammenligne denne med en pc funksjons messig.

Er det noen nettbrett som kan laste ned f.eks torrents??

 

 

Det finnes flere torrent klienter til Android, så bare å laste ned en torrent app fra Android market :)

 

https://market.android.com/details?id=com.mobilityflow.torrent&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5tb2JpbGl0eWZsb3cudG9ycmVudCJd

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Det er vel heller slik at tegra2 har vært referansen for android-brett det siste året. Forskjellen mellom de ulike brettene har nesten bare være fysisk design. Når det viste seg at tegra2 ikke leverte den ytelsen Nvidia hadde lovt ved lansering ble det et sørgelig resultat. Håper tegra3 blir bedre. Skal man sammenlikne transformer prime med andre brett får man konsentrere seg om andre brett som er lansert med neste generasjon prosessorer som Galaxy Tab 7.7 og Toshiba AT200.

Lenke til kommentar
Men! Kan man laste ned filer og musikk? Utifra testen, nei. Da kan man ikke sammenligne denne med en pc funksjons messig.Er det noen nettbrett som kan laste ned f.eks torrents??
Det finnes flere torrent klienter til Android, så bare å laste ned en torrent app fra Android market :)https://market.android.com/details?id=com.mobilityflow.torrent&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5tb2JpbGl0eWZsb3cudG9ycmVudCJd

 

jepp, dette funker tilogmed godt på min HTC desire, så det bør funke utmerket på Transformer Prime ;)

Lenke til kommentar

Nei. Android-kjerna som vert brukt her har ikkje nødvendige modular for mobile modem. Ved å roote den er tilnærma alt mogleg, så du kan jo vente og følgje med på den fronten.

 

Men kjører den emacs og latex?

 

For the true geek: LaTeX on Android

 

Med den kan du i alle fall skrive LaTeX-dokument, men du må innom ein PC eller noko anna for å kompilere det ferdige dokumentet (eg er ikkje LaTeX-brukar, ikkje noko poeng i å skyte for feil omgrep). Finn ingen Emacs-port for Android, kun guidar til korleis du kan installere Debian e.l. på maskinvare der det er mogleg, og Emacs frå programvarepakker. På enkelte modellar av TF101 er det mogleg å installere Ubuntu, det er jo lov å håpe at det same skjer med Prime. Då er ikkje Emacs noko problem.

Lenke til kommentar

Torrents funker fint på alt av android, så det skal ikke være noe problem.

min Transformer (1.gen) som er rootet og kjører Revolver ROM, kan fint brukes med modemet fra Netcom og Telenor i hvertfall så da har man en løsning her.

men jeg ser fremdeles på det a dele nettet fra telefonen min som en mye lettere prosedyre, bare å la den ligge i lomma mens man trykker på tab'en :)

Lenke til kommentar

Noen som kan si noe om eventuelle ulemper ved å kjøpe denne i USA?

 

Vil tastaturet være være brukbart selv uten dedikerte nordiske bokstaver, eller vil dere anbefale å kjøpe Prime/tastatur i Norge?

 

Skal til NY 28. des. og er meeget keen på å handle med meg denne hjem. Blir fort nesten halve prisen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Men! Kan man laste ned filer og musikk? Utifra testen, nei. Da kan man ikke sammenligne denne med en pc funksjons messig.

Er det noen nettbrett som kan laste ned f.eks torrents??

 

 

Err...alle? Inkludert iPad, uten jailbreak

 

 

Når det gjelder å få koblet PS3 kontroll trådløst kan dette løses med å laste ned SixAxis controller appen. Dere har helt rett at man må vente til Android 4.x kommer, da er det native støtte for trådløs tilkobling av diverse konsoll kontroller :)

 

Riktig, bortsett fra at Sixaxis controller krever root. Det trenger du derimot ikke for å bruke Wiimote, som koble til en Classic controller basicalle er en PS3 controller. Det jeg bruker på min Galaxy Tab

Lenke til kommentar

jeg for ikke så mye ut av det hvorfor nettbrettene skal være så mye bedre en disse mine bærbare så lenge man gjøre det samme med dem .

 

når man på toppen av det hele bruker et ekte tastatur med nettbrettet så blir jo forskjellen ekstrem liten .

 

Når skjermen på disse mini pcene også blir av berørings

typen så er det jo i praksis ingen fordel for nettbrettet

 

Har eksamen om 6 timer. Lest rundt 900 sider pensum den siste uken, mesteparten på iPad og noe på Galaxy tab 7.0 Plus. Har meget lyst til å se deg ligge i senga og lese pensum på en laptop.

 

 

Forøvrig ser jeg ikke (mulig jeg har oversett) noe info i testen om Prime sitt Smart Cover. Blir så gal av å ha iPad med Smart Cover og en Android tablet uten at det er nummeret før jeg limer magneter på sistnevnte. Nå er ikke Prime sitt cover magnetisk, men close enough.

 

nå var det ikke lapptoper jeg mente ( som er store i denne sammenhengen) men mini bærbare.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...