Gå til innhold

Test: Asus Transformer Prime


Anbefalte innlegg

laratij: Den nye er langt mer kompakt og nærmere 300 gram lettere alt i alt. Skjermen er betydelig bedre. Raskere innmat gir raskere respons i alle apps - ikke bare til spill. Mediestøtten er også langt bedre, slik at du enkelt kan ta med deg alt du trenger av video.

 

akira7: Såvidt vi vet kommer begge de to størrelsene samtidig. Begge er iallfall med i lanseringsmeldingen. Det vi vet er at produsenter av og til velger å bare ta en av størrelsene til landet. Jeg vet ikke sikkert om Asus har noen slik plan med Transformer Prime.

Endret av fjarle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg for ikke så mye ut av det hvorfor nettbrettene skal være så mye bedre en disse mine bærbare så lenge man gjøre det samme med dem .

 

når man på toppen av det hele bruker et ekte tastatur med nettbrettet så blir jo forskjellen ekstrem liten .

 

Når skjermen på disse mini pcene også blir av berørings

typen så er det jo i praksis ingen fordel for nettbrettet

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

jeg for ikke så mye ut av det hvorfor nettbrettene skal være så mye bedre en disse mine bærbare så lenge man gjøre det samme med dem .når man på toppen av det hele bruker et ekte tastatur med nettbrettet så blir jo forskjellen ekstrem liten .Når skjermen på disse mini pcene også blir av berørings typen så er det jo i praksis ingen fordel for nettbrettet

 

Har selv en gammel transformer, en 9" nettpc og en 14" bærbær pc. Fordel med paden er at du kan ta av tastaturen og ta den uten, men hvis du trenger å skrive på den så kan du koble den til. Bruke den mest uten tastatur, men det e kjekt å ha det når man skal skrive mye. Og det er ikke like gøy å ta frem en bærbær pc på buss/tog og lese fra :p tastaturet er veldig i veien da. den frakoblingsmuligheten hos transformer er helt genial! Prøv å bruk en slik, så skjønne du.

Lenke til kommentar

jeg for ikke så mye ut av det hvorfor nettbrettene skal være så mye bedre en disse mine bærbare så lenge man gjøre det samme med dem .

 

når man på toppen av det hele bruker et ekte tastatur med nettbrettet så blir jo forskjellen ekstrem liten .

 

Når skjermen på disse mini pcene også blir av berørings

typen så er det jo i praksis ingen fordel for nettbrettet

Personlig så bryr jeg meg lite om det heter nettbrett eller minibærbar, så lenge det er en awesome maskin jeg kan gjøre mye av det jeg bruker laptopen min til, og litt til, men som veier en tredjedel, og har 18 ganger så lang batteritid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

jeg for ikke så mye ut av det hvorfor nettbrettene skal være så mye bedre en disse mine bærbare så lenge man gjøre det samme med dem .når man på toppen av det hele bruker et ekte tastatur med nettbrettet så blir jo forskjellen ekstrem liten .Når skjermen på disse mini pcene også blir av berørings typen så er det jo i praksis ingen fordel for nettbrettet

 

Har selv en gammel transformer, en 9" nettpc og en 14" bærbær pc. Fordel med paden er at du kan ta av tastaturen og ta den uten, men hvis du trenger å skrive på den så kan du koble den til. Bruke den mest uten tastatur, men det e kjekt å ha det når man skal skrive mye. Og det er ikke like gøy å ta frem en bærbær pc på buss/tog og lese fra :p tastaturet er veldig i veien da. den frakoblingsmuligheten hos transformer er helt genial! Prøv å bruk en slik, så skjønne du.

 

Det må være den enste forskjellen.

men så er det da de som faktisk foretrekker et ekte tastatur når de skal skrive. da ser jeg ikke den store fordelen uten tastatur

Lenke til kommentar

Er ikke akkurat imponert over benchmarkresultatene til Prime.

 

http://www.engadget.com/2011/12/05/motorola-xoom-2-review/

 

Enten er ikke Tegra 3 mye raskere enn Tegra 2, elle så klarer ikke operativsytemt å utnytte hardware.

 

Ser en på Vellamo, som er en av de mer komplette benchmarktestene, scorer Transformer Prime 953, Motorola Zoom 2 er bedre med 1060, Tab 10.1 scorer i følge testen 853, jeg får 1000 på min GT 10.1 med original software ( og det er jeg tydligvis ikke den eneste som oppnår http://cdn.androidcommunity.com/wp-content/uploads/2011/07/score-306x540.png ) Er jo dårlig å bli slått av dual core prosessorer med lavere frekvens.

 

Min GT 10.1 ca 2200 på Quadrant, Prime scorer 37% bedre med 3023. Når det gjelder Linpack får min GT 10.1 ca 30 på single thread, Prime 43 på multi thread scorer min GT 10.1 54 og Prime 67. Dette er veldig langt i fra 5x raskere som Nvida hevder.

 

Når Smartclub og Coop selger GT 10.1 16GB for 2990 er det for de fleste ingen grunn til å vente. Det jo også kommer snart brett som er mye raskere enn Prime igjen...

 

Grafikkdelen på Tegra 3 er uten tvil mye raskere enn Tegra 2, så for de som ikke nøyer seg med Angry Birds vil et egra 3 basert brett være interesant, men det er vel fortsatt dårlig med spill som vil utnytte prosessoren.

Lenke til kommentar

"jeg ser ikke den store fordelen med VG på nett, kan jo bare kjøpe VG som avis i butikken. og på søndager blir den også solgt på døren, veldig praktisk, og i tillegg så er det ekte papir."

 

jeg skjønner egentlig ikke hva den tredje elgen snakker om......

 

jeg er ikke blitt den tredje enda.

 

jeg ta det på en annen måte .

trenger man notisblokk, papirark og ringperm der alt er i samme størrelse ?

Lenke til kommentar

Scuirus:

 

Nå er det vel slik at Tegra 3 bruker mindre strøm, og det er vel en kjerne som går på 500MHz når de andre kjernene ikke trenger å jobbe.

 

GT 10.1 16GB for 2990,- + dock-tast (600,-??)

 

TF201 ca5000 inkl dock-tast og en del bedre batterilevetid? og 32GB + skjerm/lysstyrke + + +

 

Men kommer jo an på bruksområdet. Det kommer alltid raskere brett...så kanskje bedre å vente i evigheten? ;)

 

For min del så trenger jeg ikke 3G.

Lenke til kommentar
"jeg ser ikke den store fordelen med VG på nett, kan jo bare kjøpe VG som avis i butikken. og på søndager blir den også solgt på døren, veldig praktisk, og i tillegg så er det ekte papir."jeg skjønner egentlig ikke hva den tredje elgen snakker om......
jeg er ikke blitt den tredje enda.jeg ta det på en annen måte .trenger man notisblokk, papirark og ringperm der alt er i samme størrelse ?

 

du trenger kanskje en penn, stiftemaskin og hullmaskin også ;)

 

jeg synes da ringpermen burde være i samme størrelse som notisblokken og et litt større ark, rundt A6.

Lenke til kommentar

Vi tok en runde på akkurat dette med Flash i forbindelse med denne testen. Vi nevner det også i testen. Når ikke Flash flyter skikkelig på fire kjerner med 1,3 GHz hver - vil det aldri flyte skikkelig. At vi trakk for det tidligere var under forventning av at noen faktisk ville få det til å fungere sånn høvelig. Samtidig er det nevnt de fleste steder vi har testet det at flyten ikke er der den skal være også på tidligere produkter som har støttet Flash.

 

Flash har aldri vært noe kjempetrekk uansett - noe som illustreres av at iPad 2 fikk full uttelling i test.

Samtidig må jeg stille spørsmålet om hvorvidt det uansett er en fordel å støtte Flash? Det har aldri vært en ideell løsning på mobile enheter. Men det er vel fortsatt en fordel, all den tid det er innhold på nettet basert på Flash, og man fra tid til annen ønsker å se på det?

 

At man dessuten kan deaktivere det, og kun bruke det ved behov betyr i mine øyne at det er en selvfølgelig fordel.

 

Selv om mange nok vil være uenige med meg her.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vi tok en runde på akkurat dette med Flash i forbindelse med denne testen. Vi nevner det også i testen. Når ikke Flash flyter skikkelig på fire kjerner med 1,3 GHz hver - vil det aldri flyte skikkelig. At vi trakk for det tidligere var under forventning av at noen faktisk ville få det til å fungere sånn høvelig. Samtidig er det nevnt de fleste steder vi har testet det at flyten ikke er der den skal være også på tidligere produkter som har støttet Flash. Flash har aldri vært noe kjempetrekk uansett - noe som illustreres av at iPad 2 fikk full uttelling i test.
Samtidig må jeg stille spørsmålet om hvorvidt det uansett er en fordel å støtte Flash? Det har aldri vært en ideell løsning på mobile enheter. Men det er vel fortsatt en fordel, all den tid det er innhold på nettet basert på Flash, og man fra tid til annen ønsker å se på det?At man dessuten kan deaktivere det, og kun bruke det ved behov betyr i mine øyne at det er en selvfølgelig fordel.Selv om mange nok vil være uenige med meg her.. :)

 

Helt enig med deg. Vi får ta en poll og se hva utfallet blir :)

Lenke til kommentar

Scuirus:Nå er det vel slik at Tegra 3 bruker mindre strøm, og det er vel en kjerne som går på 500MHz når de andre kjernene ikke trenger å jobbe.GT 10.1 16GB for 2990,- + dock-tast (600,-??)TF201 ca5000 inkl dock-tast og en del bedre batterilevetid? og 32GB + skjerm/lysstyrke + + + Men kommer jo an på bruksområdet. Det kommer alltid raskere brett...så kanskje bedre å vente i evigheten? ;)For min del så trenger jeg ikke 3G.

 

I følge Engadget er batterilevetiden på Prime 10 timer og 17 minitter, GT 10.1 9 timer og 55 min, så forskjellen er minimal.

 

Jeg forstår ikke vitsen med eksternt tastastur til en tab. Har testet PS3 tastaturet mitt sammen med 10.1, funker greit, men heller ikke noe mer. Men nå bruker jeg ikke brettet til stort annet enn surfing og litt Angry Birds. Til sommeren kommer det til å bli med som ekstra kartplotter i båten (Blir da den 4. plotteren i båten) Skriver normalt bare max 3-4 linjers foruminnlegg på tablet. Jeg har en 1.7kg laptop med 13,4" skejrm (Asus UL30A) som booter raskt, så for meg er dette et mye bedre alternativ enn tablet når jeg skal skrve. Blir sikkert ei ulrabook når Win 8 kommern også. Kan ligge i sofaen med laptopen på brystet og skrive, tror ikke det vil fungere særlig bra med Prime med tastatur. Til surfing er GT 10.1 med Samsung sin orgimnale flip book optimal plassert i samme stilling.

 

Var ikke at folk skal vente på noe nytt som alltid kommer som var mitt poeng, men at GT 10.1 som er her gir mye for pengene og neste år er det kanskje noe helt annet vi vil ha. Jeg blir ikke veldig overrasket om det er Win 8 tableter som kommer til å bli det neste store.

Lenke til kommentar

Har dere testet audio-latency på den saken der ? Android er jo foreløpig ubrukelig til musikk-apper som krever realtime-audio, på grunn av latency på rundt 350 ms. Jeg liker å kalle det pianotesten ;), last ned en pianoapp for android, legg merke til tiden det tar fra trykk til lyd. Gjør det samme med en ios device, gjerne fra 2007, og sammenlign.

 

Dette er et stort problem ved Android. De som ønsker kan lese mer her, i tråden om Issue 3434 i Android project:

 

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=3434

Lenke til kommentar

noen som har tips på hvem lommeruter som er best? blir ikke mye spillnedlastninger eller streaming, blir nok mest jobb via Citrix

Jeg har Netcom sin; Mener at Telenor sin er den samme, bare med mer fancy display.

 

Du bør vurdere levarndør i forhold til de som har best dekning der du oppholder deg som oftest.

 

Denne ser veldig lekker ut; og Tegra 3 frister. Men jeg sparte penger istedet og kjøpte første generasjon Transformer istedet. Og i praksis, så er Tegra 2 kjapt nok for meg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...