Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi trakk flere tilskuere i fjor enn i år.

 

Ja, men jeg tenker mer på mengden i forhold til VIF. Synes ikke det er så rart at Brann har et høyt snitt fortsatt for å si det sånn.

 

Angående "hatforholdet" MFK - RBK så er min teori at noen moldensere er litt lei, og overreagerer deretter. Og jeg tror grunnen til det er dette rottereiret av et fylke vi er i. I Møre og Romsdal så lever fogderiet videre i beste velgående, og Ålesund, Molde og Kristiansund kjemper ikke bare om å få mest til sin by, men også hvordan de kan ødelegge for naboen. Og slik har det vært år etter år, og har tilspisset seg ytterligere etter en avgjørelse i sykehusdebatten, som forøvrig også har pågått i årevis. Og nå krangler Kristiansund og Ålesund om hvor politimesteren skal sitte. Dette er bare toppen av isfjellet, og hver gang du leser i en av lokalavisene at ditt og datt kommer til byen så er det bare å vente på forsøk på sabotasje fra en av nabobyene, eller kanskje begge. 2015 har vært et drittår i så måte, så det kan jo tenkes at moldensere har liten toleranse for "hat" i fotballen også.

 

Men man må sette strek en plass. Og det å begynne og dra inn ordføreren i Molde for å uttale seg om hva som synges på gullfesten i Trondheim....det blir for dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor det er mer alvorlig når spillerne roper det enn når supporterne gjør det? Man hører jo den på hver Rosenborg-match uten at noen har reagert tidligere. 

Det sier seg vel litt selv, gjør det ikke? Spillerne er underlagt kontrakt fra RBK, som igjen er i NFF sitt system.. Er utelukkende logisk at det er strengere for spillerne enn for supporterne.

Lenke til kommentar

For så vidt enig, men det gjelder vel mer å oppføre seg som folk. Det at man synger med supporterne på en gullfest ser jeg på som helt uproblematisk. Kun folk fra Molde (som kommer med trusler) som henger seg opp i dette. Resten av Norge ler av Molde by.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

For så vidt enig, men det gjelder vel mer å oppføre seg som folk. Det at man synger med supporterne på en gullfest ser jeg på som helt uproblematisk. Kun folk fra Molde (som kommer med trusler) som henger seg opp i dette. Resten av Norge ler av Molde by.

 

Helt enig, bare å synge i vei. Ser ikke problemet.

 

Eneste jeg synes er rart er hatet for Molde, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar

 

Det jeg reagerer mest på med at RBK tydeligvis feiret gullet ved å synge "Hater, hater hater Molde by" er at de bruker sin egen hyllest til å synge om en motstander som har null og niks med situasjonen å gjøre.

 

Men at andre lag synger "Rosenborg e rævva", "drep en Trønder" og "vi hater Rosenborg" er greit? Nå må vi for helvete slutte å være så jævlig hårsåre. Dette er innafor, og har vært det i 20 år, minst. Pipe down.

 

https://www.facebook.com/Molde1742/videos/745225332289340/

 

 

Når sa jeg det? Calm your titties. 

 

Jeg har aldri ment at det er å gå over streken, eller noe sånt. Det eneste jeg sier er at jeg syns det er rart at RBK synger om Molde på sin egen gullfeiring. Det gjelder forøvrig alle andre lag. 

 

Om Molde og RBK hadde knivet til siste runde så hadde jeg skjønt det, men dette syns jeg bare blir litt dumt. Det blir litt som om VIF hadde feiret seriegull med å synge hatsanger om LSK og Lyn. Ja, det er rivaler, men de har null og niks med saken å gjøre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det jeg reagerer mest på med at RBK tydeligvis feiret gullet ved å synge "Hater, hater hater Molde by" er at de bruker sin egen hyllest til å synge om en motstander som har null og niks med situasjonen å gjøre.

 

Men at andre lag synger "Rosenborg e rævva", "drep en Trønder" og "vi hater Rosenborg" er greit? Nå må vi for helvete slutte å være så jævlig hårsåre. Dette er innafor, og har vært det i 20 år, minst. Pipe down.

 

https://www.facebook.com/Molde1742/videos/745225332289340/

 

Her er det viktig å skille aktørene, i og med at supportere ikke er underlagt noe annet enn allmenne bestemmelser, mens RBK-spillerne er under kontrakt med sin klubb, som igjen er underlagt NFF.

Lenke til kommentar

Det er jo rimelig lavmål å hetse motstandere fremfor å feire seg selv, men for noen vil det sikkert føles riktig.

 

Da vi tok seriegullet i 2013 gledet vi oss over egne (lagets, ikke mine) prestasjoner.

 

Det er jammen forskjell på folk.

Hvem har sagt at de ikke feiret seg selv?

Det ble sunget utallige Rosenborgsanger og en(!) sang om Molde. Men det er selvfølgelig den ene sangen det blir snakk om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...