Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Jerv spilte i 3. div for to sesonger siden. Sinnsyk reise de har gjort, riktignok godt støttet av en "rik onkel".

Ikke lenge siden "onkel" selv spilte på Jerv, så han har hjerte for klubben. Synd at et eventuelt opprykk går på bekostning av Start, men blir to morsomme kamper! Blir uansett ett sørlandslag i eliteserien, og forhåpentligvis er de gule og blå :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig har han hjerte for klubben. Sa jeg noe annet? :) Det er fint at de satser, jeg heier på Jerv i kommende kamper. 

 

Men de hadde jo tre ganger så stort budsjett som nestemann på lista i sin avdeling i 2. div i fjor og det høyeste av alle i 3. div (uavhengig av avdeling) for to år siden. 

Lenke til kommentar

I dag klokken 12 er det første kampen mellom Jerv og Start :)

Klokken 12!? Noe som er merkelig men ok, slik er jo NFF (Norges Fotball Fiende).

Mangel på godkjente flomlys? Kan vel knapt klandre NFF for akkurat dette. Med mindre du vil at alle klubbene i de øverste divisjonene må ha flomlys, men da ville det vært enda større rabalder.

Lenke til kommentar

Jerv fikk en haug med pålegg foran sesongen, men fikk dispensasjon for noe av det. Dersom de rykker opp må de bygge ut resten av tingene NFF krevde i fjor. Blant annet flomlys, i tillegg til at de må bytte ut undervarmen på banen. Før sesongen i år måtte de bygge ut tribuner på den ene siden av banen (de som stod der var typiske 50 år gamle stå-tribuner som ikke er lov lenger..). Det er kommunen som eier Levermyr, så dette kan fort bli dyrt for Grimstad :p

 

EDIT: Mulig de må utbedre uansett, er vel omtrent samme krav i Obos- og Tippeligaen.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Hvem håper dere rykker opp idag?

Mine tanker:

- Begge lagene er omtrent like gode pdd. (evt. like dårlige), så nivået i TL vil være omtrent det samme uansett hvem som rykker opp.

- Jerv kan bli historiske, og rykke opp fra 3. div til Tippeligaen på første forsøk i alle divisjonene

- Levermyr er en mye dårligere stadion enn Sør Arena, selv om den har sin sjarm. Levermyr har riktignok naturgress, mot Sør Arenas kunstgress.

- Jerv kan bli første lag fra Aust-Agder i den øverste divisjonen

 

Meeen, jeg er fra Arendal, og liker med det Grimstad bedre enn Kristiansand. Heia Jerv! :)

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...