Gå til innhold

Radeon HD 7000-prisene er klare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vannkjølt 480SLI sparker fortsatt så bra atte :-)Spørsmålet er når det kommer spill som drar nytte av dette, eller om disse kortene kun er et poeng for ekstremoppløsninger

 

Helt andre ting også, f.eks. grafikkproduksjon. Krymping av prosess, flere shaders, høyere frekvenser og mer minne på nyere kort er gull verdt. Til sånt bruk gir neppe 10 toppkort i et rendercluster FOR høy ytelse på noen år ennå.

Lenke til kommentar

er du nå så sikker på det ? Jeg har nå er ganske så klart inntrykt av det motsatte.Det skjer ikke fort , men prisen stiger lit hvert år slik at man ikke skal merk prisøkningen

 

For 10 år siden betalte jeg såvidt over 4000 kr for ett Geforce 3 Ti 500 kort.

Hadde jeg venta litt hadde neste serie vært i butikkene.....

Angra bittert på det kjøpet da:P

Den gangen var også 4000 kr "mer" enn i dag.

Sier det var "mer" den gangen pga. lønningene var lavere.

Jeg bygga min første PC nå nylig for første gang på en del år og har inntrykk av at alt er billigere enn før egentlig. Får mye mer for pengene liksom.

Lenke til kommentar

er du nå så sikker på det ?

Jeg har nå er ganske så klart inntrykt av det motsatte.

 

Det skjer ikke fort , men prisen stiger lit hvert år slik at man ikke skal merk prisøkningen

 

Sjekk det selv da om du ikke tror meg, da vil du klart se at toppkort for noen år siden var mye dyrere.

 

AtW

 

jeg skal gjøre det hvis jeg finner riting sammenligningsgrunnlag.

Lenke til kommentar

noen som vet om det er en stor oppgradering fra nvidia 560 TI til 7970?

 

Hmm siden dette er en artikkel som går på at prisene er klare er det trolig ytterst få som kan si noe om ytelsen, synsingen du skulle høre før release er uansett noe du må ta med en klype salg.

 

Med andre ord må du nok vente til release før du får svaret ditt.

Lenke til kommentar
etter dagens valutakurser så er 549 USD = 3110 Nkr.hvor kommer mellomlegget ifra(1300)? er det så dyrt å frakte skjermkort disse dager?
Norske merverdiavgifter?

 

Ting blir jo ikke solgt for samme verdi i alle land, dette gjelder jo så og så alt. En TV du finner i usa for 200 dollar, blir sikkert solgt i Norge for tilsvarende 300 dollar. Antar alle mellomleddene bare tar seg litt mer betalt i Norge.

 

Det er jo mange grunner til at en vare varierer i pris utenom moms. Noe ekstra tar nok mellomleddene, men noe går nok med til å dekke den gode reklamasjonsordningen vi har i Norge. I USA er det jo bare medfølgende garanti som gjelder, mens i Norge har vi kun garanti når den går utover vanlige forbrukerrettigheter.

Lenke til kommentar
Sjekk det selv da om du ikke tror meg, da vil du klart se at toppkort for noen år siden var mye dyrere.

 

Mulig jeg husker feil men tror 7900 GTX 512mb kostet 6500,- ca når det kom. mener det var et annet sykt dyrt kort også. 8800 gtx ??

 

simalarion , husker nok di værste prisen. han har vel prøvd alle opp kortene som er kommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...