Gå til innhold

Radeon HD 7000-prisene er klare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer til å sitte på mitt Sapphire HD6950 2GB en stund. Er opplåst med 1536 shadere, BIOS nr.2 kom faktisk ferdig flashet med alle shadere (men ikke 6970-klokkefrekvenser, men det setter man jo selv). Ikke verst til 1800,- på tilbud.

Samme her :) Dog kjøpte jeg kortet til 2050, men synes likevel det var en meget god deal for ytelsen man får i overklokket tilstand (ala 6970).

Lenke til kommentar

Sitter fremdeles med mitt 4870x2, som jeg sterkt vurderer å bytte ut. Støyer som en Saturn V-rakett under load og lager minst like mye varme. Noen gode tips innenfor 68xx-69xx-utvalget til max 2000kr? Dual-GPU er jeg i det minste ferdig med.

Brukte også 4870x2, til den ble ødelagt (mest sannsynlig min skyld).

Skiftet til en 6950, angrer ikke et sekund.

Skal være en del av de til 2000kr på nettet.

 

Jeg personlig anbefaler Asus Direct Cu II og Gigabyte Windforce sin.

Men jeg er ikke ekspert.

 

GTX 560 ti serien er bra også, hvis du vil gå grønn.

Lenke til kommentar

Som alltid er det best å vente inntil konkurrenten har fått ut sitt kort.

 

Tja i noen tilfeller går prisen enda litt opp, spesielt når man finner ut at konkurenten ikke kan svare. Elller om produksjon går manko på deler (Gpu, minne etc) som også har vært tilfelle på et pr Highend kort de siste årene, flere av mine Highend kort har i så måte godt opp i pris etter kjøp.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Som alltid er det best å vente inntil konkurrenten har fått ut sitt kort.

 

Tja i noen tilfeller går prisen enda litt opp, spesielt når man finner ut at konkurenten ikke kan svare. Elller om produksjon går manko på deler (Gpu, minne etc) som også har vært tilfelle på et pr Highend kort de siste årene, flere av mine Highend kort har i så måte godt opp i pris etter kjøp.

 

Det er sant , men det er også mer enn pris som spiller inn ; ytelse , støy , wattforbruk , størrelse etc. Kunne ønske man kunne ha satt alt inn i en formel :)

Lenke til kommentar
etter dagens valutakurser så er 549 USD = 3110 Nkr.hvor kommer mellomlegget ifra(1300)? er det så dyrt å frakte skjermkort disse dager?
Norske merverdiavgifter?

 

Ting blir jo ikke solgt for samme verdi i alle land, dette gjelder jo så og så alt. En TV du finner i usa for 200 dollar, blir sikkert solgt i Norge for tilsvarende 300 dollar. Antar alle mellomleddene bare tar seg litt mer betalt i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...