Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

Leter etter en svensk krimserie som jeg ikke husker navnet på.

 

Handlingen foregår på en øy, med et lite samfunn. Tror det er snakk om et mord. Det er et team av etterforskere/politi som reiser til øya med båt for å løse mordet.

 

Husker generelt lite av hva som skjer, men jeg husker at det bor en blind dame på øya. Det er et lite antall mennesker som bor på øya som følges.

Jeg husker også en spesifikk scene, hvor en fra teamet av uvisse årsaker utfordrer en øybeboer til håndbak, hvor det ligger en giftig edderkopp på bordet, sånn at taperen dør (?)

 

Noen som har sett denne?

Beskrivelsen din får meg til å tenke på Morden i Sandhamn, som har blitt vist på TV2, men husker ikke om det var noen blind dame med.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

En eller annen amerikansk TV-serie, som jeg tror var lagt til Los Angeles-området?
Det var en figur, som arbeidet for FBI eller noe. Han skulle gå undercover i en eller annen ekstrem fundamental religiøs (muslimsk?) gruppering. Denne ekstreme gruppen planlegger en veldig stor terror-aksjon. Mens denne fyren går undercover er han med på å male om en bil, slik at den ligner på en ambulanse. Denne gruppen skal få tak i (eller produsere?) sprengstoff, laste denne om bord i den bilen - som skal ligne på en ambulanse. Deretter planlegger de å kjøre til ett eller annet sted, og detonere alt dette sprengstoffet.
Men jeg husker ikke hvordan dette slutter, og hva som skjedde. tongue1.gif Noen som kan ha peiling?

closer lyrics7 years lyricswork lyrics

Endret av alexwaston
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Lurte på om det var noen som husket navnet på denne serien her;

 

Den var norsk dubba, mulig fra Australia elns... husker ikke helt når det gikk på TV, hvertfall på nrk, mellom 2005-2011 ett sted tror jeg.

Det var en skole som skulle på et museum, så hadde 5 av elevene noen medaljonger av no slag ( tror de hadde et spesielt navn, husker ikke) så står alle forran hver sin statue elns. så blir alle "sugd" inn i en annen verden/dimensjon. Da alle får hver sine forskjellige evner. Husker at en hvertfall fikk superfart, og en annen kunne se hva som hadde skjedd på det stedet tidligere.....(?) Så var det sånn at de skulle slåss mot det onde i den verdenen, mener det var no jing og jang opplegg og gammen kinesisk kultur osv...

Om noen husker hva serien het setter jeg pris på svar!

Lenke til kommentar

Hei. Lurte på om det var noen som husket navnet på denne serien her;

 

Den var norsk dubba, mulig fra Australia elns... husker ikke helt når det gikk på TV, hvertfall på nrk, mellom 2005-2011 ett sted tror jeg.

Det var en skole som skulle på et museum, så hadde 5 av elevene noen medaljonger av no slag ( tror de hadde et spesielt navn, husker ikke) så står alle forran hver sin statue elns. så blir alle "sugd" inn i en annen verden/dimensjon. Da alle får hver sine forskjellige evner. Husker at en hvertfall fikk superfart, og en annen kunne se hva som hadde skjedd på det stedet tidligere.....(?) Så var det sånn at de skulle slåss mot det onde i den verdenen, mener det var no jing og jang opplegg og gammen kinesisk kultur osv...

Om noen husker hva serien het setter jeg pris på svar!

Eg trur eg veit kva serie det er, Åndekrigerne. Det handla om fem ungdommer som Kjem til ein Anna verden der dei skal få tak i grønne brikker for å slåss mot ein som er ond. Dei hadde også ulile krefter. To av ungdommane var også litt kinesiske.

 

PS: Eg elsker denne serien og husker den alltid gjekk seint om kvelden. Håper uansett dette hjalp.

Endret av mey234
Lenke til kommentar

Det er en serie (tror jeg?) som jeg så på NRK TV for kanskje et par års tid siden. Nå kom jeg på serien, og fikk veldig lyst til å se den igjen. Jeg husker ikke i detalj hva som skjedde de ulike episodene, men jeg husker kortfattet hva som var handlingen. Jeg tror at det var en mor og en sønn som bodde sammen i et hus som de hadde fått fra sosialkontoret. Både moren og sønnen oppførte seg "sjukt" for å si det mildt... Sønnen kjøpte masse rart på avbetaling, som han ikke hadde bruk for. Moren gikk og vimset rundt og gjorde mye rart, og stolte liksom på sønnen sin. Sønnen rotet det bare til hele tiden og det hele ble bare kaos. Jeg mener at de snakket svensk, så det er dermed en svensk serie. 


 


Er det noen som kan hjempe meg med å finne ut av hva denne serien heter? Jeg greier virkelig ikke å finne navnet på den  :) Hadde vært så morsomt å finne den igjen og se den på nytt. Jeg lo så mye av den  :D Takker! 

Lenke til kommentar

Hei. Luerer på om noken kan  hjelpe meg her. Då eg var 10-11 år gammel. 1986-87 då såg eg på ein tv-serie. Det handla om ei jente som var heimlaus eller noko i den  duren. Så vart ho buande hos ein mann som kunne vært hennar bestefar. Så var det noko med at ho  ikkje kunne gå med like sokker. Noko som kan hjelpa meg her?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Luerer på om noken kan  hjelpe meg her. Då eg var 10-11 år gammel. 1986-87 då såg eg på ein tv-serie. Det handla om ei jente som var heimlaus eller noko i den  duren. Så vart ho buande hos ein mann som kunne vært hennar bestefar. Så var det noko med at ho  ikkje kunne gå med like sokker. Noko som kan hjelpa meg her?

Punky Brewster?

http://www.imdb.com/title/tt0086787/?ref_=ttpl_pl_tt

Lenke til kommentar

 

Hei. Luerer på om noken kan  hjelpe meg her. Då eg var 10-11 år gammel. 1986-87 då såg eg på ein tv-serie. Det handla om ei jente som var heimlaus eller noko i den  duren. Så vart ho buande hos ein mann som kunne vært hennar bestefar. Så var det noko med at ho  ikkje kunne gå med like sokker. Noko som kan hjelpa meg her?

Punky Brewster?

http://www.imdb.com/title/tt0086787/?ref_=ttpl_pl_tt

 

Ja det er den ja. Takk for hjelpa. Lurte berre på korleis ho ser ut no.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! Leter etter en tegneserie/manga som gikk for sikkert 15 år siden i julen/romjulen. Inneholdt 1 episode hver dag som jeg husker, men jeg husker svært lite hva den handlet om. Husket iallefall at den var litt grotesk med noe form for monster som drepte mennesker. Siste scene jeg husker var inne på en lab der en dame ble drept. Serien sluttet slik tror jeg, å den gikk i ett par år. Husker at jeg bestandig ble irritert for jeg skjønte aldri slutten. Tror også det handlet mye om en familie i ett hus på landet. Noen som husker dette?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg etterlyser en tysk ungdomserie fra 90/00-tallet. Tror den gikk på tv2. Husker dessverre svært lite av den.

 

Det var en gjeng med tyske ungdommer som gikk på privatskole. Privatskolen lignet et slott. 

 

Dette er nok et long shot, men jeg prøver. :)

Endret av Solhi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

Jeg har i det siste prøvd å finne en serie fra barndommen, tror den må ha gått på NRK på tidlig 90-tallet men er ikke bombesikker. Er mulig at det er noe som har gått på svensk TV; SVT1 SVT2 eller TV4.. 

Det handlet om et sykehus (hovedsaklig med barn, barneavdeling tror jeg). Tror det var et program for barn/ungdommer - kanskje noe som gikk typ etter Barne TV på lørdager. Husker at det var en som lå i koma en husker ikke veldig mye mer enn det..

 

Innbiller meg at serien var fransk/belgisk eller noe men det kan godt hende den er fra et helt annet land.. 

 

Er et skudd i mørke dette men hadde vært utrolig morsomt om jeg hadde funnet ut av det..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

Jeg har i det siste prøvd å finne en serie fra barndommen, tror den må ha gått på NRK på tidlig 90-tallet men er ikke bombesikker. Er mulig at det er noe som har gått på svensk TV; SVT1 SVT2 eller TV4.. 

Det handlet om et sykehus (hovedsaklig med barn, barneavdeling tror jeg). Tror det var et program for barn/ungdommer - kanskje noe som gikk typ etter Barne TV på lørdager. Husker at det var en som lå i koma en husker ikke veldig mye mer enn det..

 

Innbiller meg at serien var fransk/belgisk eller noe men det kan godt hende den er fra et helt annet land.. 

 

Er et skudd i mørke dette men hadde vært utrolig morsomt om jeg hadde funnet ut av det..

 

Er det mulig at det kan være denne: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Odyssey_(TV_series)?

 

 

Lenke til kommentar

 

Hei

 

Jeg har i det siste prøvd å finne en serie fra barndommen, tror den må ha gått på NRK på tidlig 90-tallet men er ikke bombesikker. Er mulig at det er noe som har gått på svensk TV; SVT1 SVT2 eller TV4.. 

Det handlet om et sykehus (hovedsaklig med barn, barneavdeling tror jeg). Tror det var et program for barn/ungdommer - kanskje noe som gikk typ etter Barne TV på lørdager. Husker at det var en som lå i koma en husker ikke veldig mye mer enn det..

 

Innbiller meg at serien var fransk/belgisk eller noe men det kan godt hende den er fra et helt annet land.. 

 

Er et skudd i mørke dette men hadde vært utrolig morsomt om jeg hadde funnet ut av det..

 

Er det mulig at det kan være denne: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Odyssey_(TV_series)?

 

 

 

 

Nei det er ikke den, men husker denne godt også. Den jeg vil frem til var mer fra virkeligheten men tror det var fiksjon, klarer ikke å huske noe særlig mer..

Lenke til kommentar

Hei. 

Jeg lurer på hva en animert Tv serie heter. Den handlet om tvillingbrødre med blondt "spist hår". Den ene hadde rød og hvit stripete t-shorte, den andre hadde blå og hvit stripete t-shorte. De to brødrene bodde på loftet i et hus. De hadde også en rotte i huset som de pleide å gi ost og mat. Denne rotta gikk så igjennom ett rottehull og ned under huset der det var mange rotter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...