Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Husker ikke navnet på serien, ble sent sånn ca rundt 1990 - 2009 

Har samme type animasjon som Argai.

Samme prinsippet med snakkende dyr.

Men i denne seiren er det om flaggermuskolloniene. en eller flere flagermus er merket med et armbånd, ene flaggermusen (en han) begir seg ut på et oppdrag i å finne noen som kan fjerne merkingen(armbåndet) han oppdager fort at mye skog er utryddet, og er dekket av fabrikkområder og asfalt.

 

Hjelp tas imot med takk

 

Kan det være Silverwing? https://en.wikipedia.org/wiki/Silverwing_(TV_series)

 

takk skal du ha :) det var akkurat den ja. no får æ endelig sedd den. 

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg lurer på en tegnefilm jeg så på tv i jula som barn, men som jeg ikke husker navnet på... Den handler om de tre vise menn som besøker en gammel, fattig dame som bor i en husvogn helt alene. Mener det var slik at de tre vise mennene stoppet opp hos henne for å varme seg, og som en takk for at de fikk komme inn så bytter de ut gavene de bærer med seg (gull, røkelse og myrra) mot et trekkspill, mat og noe annet til den gamle damen.  

 

Setter stooor pris på svar... Lett uendelig lenge nå  :hmm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det var en TV serie som gikk på TV2 Junior før, som handlet om noen pingviner som bodde på et isflak? De var veldig fargerike og jeg tror det var 4 gutter og en jente

 

Lurer også på navnet på en tegneserie som handlet om nissens etterkommer, og at han hjalp nissen på Nordpolen. Han hadde en isbjørnunge som bestevenn og jeg tror han var venner med to andre menneskebarn også?

Endret av petmeplz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

heisan, jeg lurte på om noen vet hva en tegneserie som gikk på tv sånn ca i 2005 ish heter.  jeg husker ikke så mye av handlingen, men jeg husker at serien handlet om en familie som bodde på en annen planet hvor de dyrket noe som likner veldig på poteter. det var heller ikke tegnet, men det så ut som om det var plastalina ish figurer, og de så ganske stygge ut. håper jeg kan få svar! takk for hjelpen.

Endret av heisanhoppsan
Lenke til kommentar

Så en serie her om dagen på TV norge tror jeg det var. Handlet om et ektepar, sånn sikkert oppi 40 årene med barn etc. Også flytter det inn et ungt og "hipt" kjærestepar ved siden av dem. Det gamle ekteparet gjør derfor masse tull for å virke unge og kule. Noen som vet?

 

Thanks.

Siden du så serien her om dagen, da kan det vel ikke ha vært for vanskelig å få med seg hva du faktisk så ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er en seire som jeg ikke klarer å finne ut hva heter, som jeg bare husker deler av. Det handler om ei asiatisk jente som må finne forskjellige ting, som jeg tror er forma som slanger eller kinesiske drager eller noe. Også til slutt så blir en gammel dame/bestemora til en stor slange. Og jeg finner ikke ut hvilken serie det er. Det gikk på NRK super

Lenke til kommentar

Det er en seire som jeg ikke klarer å finne ut hva heter, som jeg bare husker deler av. Det handler om ei asiatisk jente som må finne forskjellige ting, som jeg tror er forma som slanger eller kinesiske drager eller noe. Også til slutt så blir en gammel dame/bestemora til en stor slange. Og jeg finner ikke ut hvilken serie det er. Det gikk på NRK super

Eg trur eg skjønner kva serie du meiner. Det finst ein serie kalt ånde krigerene eller spirit warriors, som handler om 5 ungdommer på jakt etter 12 legendariske åndestykker forma som små grønne figurer. Når dei skal få tak i desse figurene møter dei ulike fiender, deriblant ein dame som forvandler seg til ein slange. Samtidig må dei passe seg for den onde mesteren Li som ønsker ånde stykkene for å ta kontroll over universet.

 

Eg håper det hjalp! (Har lagt til eit bilde frå serien)

post-383427-185129_thumb.jpg

Endret av mey234
Lenke til kommentar

Har lett etter en animasjonsserie i flere år nå, håper dere kan hjelpe!

 

Handler om 3 (?) små spøkelser som bor i et stort, mørkt slott sammen med en gammel dame. I introen på serien synes jeg å huske at damen er på en kirkegård, og at spøkelsene stiger opp fra/hopper ut av gravene, og at hun tar de med seg hjem. De var hvite, men ikke gjennomsiktige. Serien må ha gått rundt 2002-2008.

Spøkelsene er animert slik at de kan minne litt om Casper; de har ikke bein, bare en smal 'hale'. Tror kanskje hodene deres lignet, som om de hadde på seg en hette av noe slag. I én av episodene blir det avslørt at de blir oppløst og 'dør' dersom de kommer i kontakt med vann.

 

Det er ikke Laban eller Småspøkelsene.

 

 

Håper på svar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei! Eg trur eg veit kva serie du meiner. Den er opprinnelig ein fransk serie, men på norsk heiter den spøkelsesgjengen, også kjent som Phantom spirits. Husker sjølv av eg såg mykje på denne serien før.Den handler om 3 spøkelser som bur oss ein familie, der bestefaren er oppfinner. Hovudpersonen er ein dektektiv og er forelska i ei jente kalt Lusie. Sammen med spøkelsene må dei alle samarbeide for å løyse dei unaturlige mysteriumene som hekser, ein ond spøkelsesridder, varulver og magiske bøker som kidnapper unger.

 

Håper det var denne serien du tenkte på, og ikkje må lete lengre!

Ps. Legg ved ein link til introen, så får du sjå om du kjenner den igjen.

 

https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DtZf22ev9sLE&ved=0ahUKEwjBn-jyl_HZAhVKKpoKHbwjBOgQwqsBCC4wAg&usg=AOvVaw2jPsz0jio7AfNWYyj3T8Qw

Endret av mey234
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk!! Det var så koselig å se den igjen - ligger noen episoder på norsk ute på youtube!

 

 

Hei! Eg trur eg veit kva serie du meiner. Den er opprinnelig ein fransk serie, men på norsk heiter den spøkelsesgjengen, også kjent som Phantom spirits....

 

Endret av beccah
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Jeg lurer på om noen husker hva denne serien heter (forklarer under.) Jeg husker ikke noen navn fra serien, bare hva den handler om. Jeg tror det var en tegneserie. Kanalen husker jeg ikke detsverre.

 

Det handet om en jente (med blondt hår tror jeg) som fant et halvt hjerte smykke eller noe. Med det smykket kommune seg til en annen verden eller noe, der det var mangen dyr. I den verden var det før en katt som sendte ‘det rette dyret’ til et ensomt menneske som trengte et dyr. Men en gang i den seremonien var det en av de slemme (de slemme var en svart katt, en ravn og en hund) som hoppet på katten under samlingen sånn at smykket til katten ble ødelagt til to biter. Den ene kom til menneskeverden (og jenta fant den), den andre hadde de slemme fått tak i. Når jenta kommer til den verden må hun hjelpe dyrene med seremonien. Det smykke viser hvilke menneske som trenger et dyr, mens de slemme sin del vister hvilket dyr. Jenta fikk noen venner i den verden, to katter og en hund, ganske sikker på at den ene katten vår grå.

 

Ene episoden husker jeg de skulle finne en delfin, og de slemme kom dit først og gjorde noe med vannet sånn at tangen tok fast i beina til jenta og dro hun ned men på en eller annen måte fikk hun seg løs. Etter seremonien til delfinen viser det en gutt som sitter alene, trist på en strand. Og delfinen svømmer litt nærmere også leker de eller noe i vannet.

 

Vist noen husker navnet på den serien, vær så snill si ifra :)

Lenke til kommentar

Hei! Jeg lurer på om noen husker hva denne serien heter (forklarer under.) Jeg husker ikke noen navn fra serien, bare hva den handler om. Jeg tror det var en tegneserie. Kanalen husker jeg ikke detsverre.

 

Det handet om en jente (med blondt hår tror jeg) som fant et halvt hjerte smykke eller noe. Med det smykket kommune seg til en annen verden eller noe, der det var mangen dyr. I den verden var det før en katt som sendte ‘det rette dyret’ til et ensomt menneske som trengte et dyr. Men en gang i den seremonien var det en av de slemme (de slemme var en svart katt, en ravn og en hund) som hoppet på katten under samlingen sånn at smykket til katten ble ødelagt til to biter...

Hei RavenStar

Eg meiner serien du er ute etter har tidlegare gått på Boomerang og heiter "Puppy in my pucket- Adventures in Pocketville". Serien beskriver i det minste forklaringen din perfekt. (Legg ved eit bilete av logoen) Håper det var til hjelp;)

post-383427-15740_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! Vi e nokre jenter som er født i 1999, og vi treng hjelp med å finne navnet på to barnetv-serier fra 2000 tallet.

 

Den førtse serien er en teineserie som handler om en jente med magedanserklær. I introen blir det spilt musikk og denne jenta danser gjennom en fontene. Det er også en gutt der (han er kanskje grønn, men det er vi veldig usikkre på). Enten så prøver jenta å finne gutten, eller gutten som prøver å finne jenta. Dansen til jenta er liknende magedansing. Vi tror også at det er noe rart med den gutten.

 

Den andre serien er også en tegneserie. Usikker på om hovedpersonene er en jente eller gutt, men tror det er en jente. Det starter med en scene der vi får se folk dykke etter perler (slike som er inne i skjell). Et annet klipp som vi huser handler om denne hovedpersonen og en gutt/jente (tror det er en gutt) som byttet med en selger. Ho byttet til seg et stort skap, mot en høne. Gutten må bære skapet mens de går i gaten. Skapet var skillelig stort, og han må bære det på ryggen.

 

Kan noen ver så snille å hjelpe oss? Uansett hva vi søker på så finner vi ikke ut av det!! Takk på førehand :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg lurer på en serie. denne serien gikk på tv2 junior fra 2007-2009 den handler om en jente som kan levitere og de onde hadde lyst på å fange henne. broren hadde et fly og boomerang til å beskytte hun. de onde hadde fanget moren i et romskip og alle de onde var skallet. de ondes fly var sånn trekantet. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Hei.

Lurer på navnet på en tv-serie jeg så på tv for noen år siden. Jeg var liten når jeg så den, og jeg er født i 2004, så det må være etter det. Heh, husker ikke så godt.

 

Det var ekte mennesker, ikke tegnefilm. Tror det var mer en ungdomsserie enn en barneserie.

 

Det jeg husker er en øy eller noe, og et fjell som var levende tror jeg? Jeg tror fjellet spiste menneskene eller noe slikt. Og jeg tror det handlet om en jente eller en gutt som hadde forsvunnet, og fjellet hadde noe med det å gjøre... Har noen en anelse?

Lenke til kommentar

Hei.

Lurer på navnet på en tv-serie jeg så på tv for noen år siden. Jeg var liten når jeg så den, og jeg er født i 2004, så det må være etter det. Heh, husker ikke så godt.

 

Det var ekte mennesker, ikke tegnefilm. Tror det var mer en ungdomsserie enn en barneserie.

 

Det jeg husker er en øy eller noe, og et fjell som var levende tror jeg? Jeg tror fjellet spiste menneskene eller noe slikt. Og jeg tror det handlet om en jente eller en gutt som hadde forsvunnet, og fjellet hadde noe med det å gjøre... Har noen en anelse?

 

Hei!

Eg trur eg skjønner kva serie du tenkjer på. Det er ein serie kalt Kaitangata-skjelvet, på engelsk Kaitangata Twitch. Serien handlar ein øy der mennesker forvinner. Sist gang dette skjedde var for 50 år sidan når ein ung jente forsvant. 

Endret av mey234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...