Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

Hei! Vi e nokre jenter som er født i 1999, og vi treng hjelp med å finne navnet på to barnetv-serier fra 2000 tallet.

 

Den førtse serien er en teineserie som handler om en jente med magedanserklær. I introen blir det spilt musikk og denne jenta danser gjennom en fontene. Det er også en gutt der (han er kanskje grønn, men det er vi veldig usikkre på). Enten så prøver jenta å finne gutten, eller gutten som prøver å finne jenta. Dansen til jenta er liknende magedansing. Vi tror også at det er noe rart med den gutten.

 

Den andre serien er også en tegneserie. Usikker på om hovedpersonene er en jente eller gutt, men tror det er en jente. Det starter med en scene der vi får se folk dykke etter perler (slike som er inne i skjell). Et annet klipp som vi huser handler om denne hovedpersonen og en gutt/jente (tror det er en gutt) som byttet med en selger. Ho byttet til seg et stort skap, mot en høne. Gutten må bære skapet mens de går i gaten. Skapet var skillelig stort, og han må bære det på ryggen.

 

Kan noen ver så snille å hjelpe oss? Uansett hva vi søker på så finner vi ikke ut av det!! Takk på førehand :)

Kan dette være den første?

 

https://m.youtube.com/watch?v=-kAWrjF_omM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

HALO HJELPPP!!! Leite ette ein serie så pleide å gå på nrk super et par år tebake! Handla om ei jenta på ei øy som spilte fløyta for ei hula som då åpna seg. Huske hu måtte ro med kano for å komma seg øve på den andra øyå der denna hulå va. Når hulå åpna seg så kunne hu se i fortidå te folkså så hadde bodd der før. Va og ein gammal mann der som bodde i sånn lite hus så hu pleide å vær med. Har søkt øve alt ette denna serien men e umulig å finna. Huske og at jentå hadde langt mørkebrunt hår og bodde med familien. Håpe virkelig noen huske ka eg snakke om!!

Lenke til kommentar

HALO HJELPPP!!! Leite ette ein serie så pleide å gå på nrk super et par år tebake! Handla om ei jenta på ei øy som spilte fløyta for ei hula som då åpna seg. Huske hu måtte ro med kano for å komma seg øve på den andra øyå der denna hulå va. Når hulå åpna seg så kunne hu se i fortidå te folkså så hadde bodd der før. Va og ein gammal mann der som bodde i sånn lite hus så hu pleide å vær med. Har søkt øve alt ette denna serien men e umulig å finna. Huske og at jentå hadde langt mørkebrunt hår og bodde med familien. Håpe virkelig noen huske ka eg snakke om!!

Hei!

Eg er litt usikker, men tenker du på serien "Kaitangata Skjelvet" eller på engelsk "Kaitangata Twitch"? Har iallfall med ei jente med mørkebrunt hår som spiller fløyte for å få ein hule til å åpne seg.

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

TV-serie fra tidlig 2000-tallet.

Sjanger krim/ skrekk/ thriller, i alle fall ble noen drept.

Husker én scene: mannlig skuespiller utkledd med rosa kjole, blond parykk og holder en stor lollipop (kjærlighet på pinne), har et ondt blikk...

Eller kanskje det ikke var serie..? Kan det har vært en sketsj bare...? Eller påskekrim...?

Tror serien var norsk.

Endret av HeDeVio
Lenke til kommentar

TV-serie fra tidlig 2000-tallet.

Sjanger krim/ skrekk/ thriller, i alle fall ble noen drept.

Husker én scene: mannlig skuespiller utkledd med rosa kjole, blond parykk og holder en stor lollipop (kjærlighet på pinne), har et ondt blikk...

Eller kanskje det ikke var serie..? Kan det har vært en sketsj bare...? Eller påskekrim...?

Tror serien var norsk.

 

Lyckliga Gatan?

 

Lenke til kommentar

Leter etter TV-serie (barne tv) fra rundt 2000+.

I serien er det en sopp som finner på litt forskjellig, blant annet har han en rekke diverse maskiner i hagen. I tillegg synger han i dusjen og i en episode er det en lastebil med mange mange egg som går i tusen knas.

 

Mulig jeg blander litt med en annen serie, men kan noen gi meg svaret på en serie med en slik sopp innblandet?

Lenke til kommentar

Hei lurer på hva denne serien heter:

Det er en engelsk serie hvor masse folk er samlet i en villa eller noe, så er det seremonier hvor de har roser og gir til det motsatte kjønnet, men det er alltid en for lite. Så bytter det på å være damene og mennene som gir roser fra seremoni til seremoni

Lenke til kommentar

Hei lurer på hva denne serien heter:

Det er en engelsk serie hvor masse folk er samlet i en villa eller noe, så er det seremonier hvor de har roser og gir til det motsatte kjønnet, men det er alltid en for lite. Så bytter det på å være damene og mennene som gir roser fra seremoni til seremoni

 

Det høres ut som "The Bachelor". Der er det en fyr som gir roser.

I "The Bachelorette" er det en dame som gir roser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En norsk barneserie som gikk fra mellom 2000-2015, Robert Skjærstad var med i serien, samme var Marit Pia Jacobsen. det handlet om en eller flere familier som bodde i en blokk og det var sommer. en dag var de på stranda, og faren falt ut i vannet ment han lå på en seng. man så også en sint dame/mann som bodde i en leilighet, og inni leiligheten hang det et sånt elgehode fra veggen. hun/han spilte også golf inne i leiligheten og hun prøvde å få golfballen inn i munnen på et sånt isbjørnteppe på gulvet. det var en ny historie hver dag, og handlet også om to gode venner tror jeg. 

 

noen  som vet hvilken serie dette er?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hei,

 

jeg så en animert serie som liten som jeg tror gikk på nrk super, tidlig 2000-tallet men kanskje også litt senere.

 

jeg husker ikke så mye fra den, men tror den gikk ut på at en jente hadde mistet den svarte katten sin og at hun og en mann(??) dro ut på eventyr for å prøve å finne den. det var også noe som lignet på quiz-spørsmål der, som f. eks. «hva skal du gjøre hvis du er fanget under snø etter snøskred og ikke vet hvilken vei som er opp?» husker jeg lærte at man skulle tisse på seg. hver episode slutta med at vi fikk se katten (som kunne snakke) sitte på et tak og si at jenta måtte skynde seg med å finne ham.

 

håper noen husker dette, for husker ikke så mye selv!!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! Det var en animasjonsserie som gikk på NRK super for noen år siden. Det handlet om at jorden var ødelagt, og at 3 barn drar til overflaten av jorden for å finne svevende kuler eller dyr. Men det var en "ond" mann som alltid kom i det store flyet sitt og den svevende datamaskinen sin. Tror introen starta med noe lignende som "Da jorden gikk under, måtte menneskene flytte under bakken..."

Endret av HvaHetSerien?
Lenke til kommentar

hei,

 

jeg så en animert serie som liten som jeg tror gikk på nrk super, tidlig 2000-tallet men kanskje også litt senere.

 

jeg husker ikke så mye fra den, men tror den gikk ut på at en jente hadde mistet den svarte katten sin og at hun og en mann(??) dro ut på eventyr for å prøve å finne den. det var også noe som lignet på quiz-spørsmål der, som f. eks. «hva skal du gjøre hvis du er fanget under snø etter snøskred og ikke vet hvilken vei som er opp?» husker jeg lærte at man skulle tisse på seg. hver episode slutta med at vi fikk se katten (som kunne snakke) sitte på et tak og si at jenta måtte skynde seg med å finne ham.

 

håper noen husker dette, for husker ikke så mye selv!!

Lenke til kommentar

hei,

 

jeg så en animert serie som liten som jeg tror gikk på nrk super, tidlig 2000-tallet men kanskje også litt senere.

 

jeg husker ikke så mye fra den, men tror den gikk ut på at en jente hadde mistet den svarte katten sin og at hun og en mann(??) dro ut på eventyr for å prøve å finne den. det var også noe som lignet på quiz-spørsmål der, som f. eks. «hva skal du gjøre hvis du er fanget under snø etter snøskred og ikke vet hvilken vei som er opp?» husker jeg lærte at man skulle tisse på seg. hver episode slutta med at vi fikk se katten (som kunne snakke) sitte på et tak og si at jenta måtte skynde seg med å finne ham.

 

håper noen husker dette, for husker ikke så mye selv!!

Kika og bob?
Lenke til kommentar

Hei! Det var en asiatisk animasjonsserie som gikk på NRK super for noen år siden. Det handlet om at jorden var ødelagt, og at 3 barn drar til overflaten av jorden for å finne svevende kuler eller dyr. Men det var en "ond" mann som alltid kom i det store flyet sitt og den svevende datamaskinen sin. Tror introen starta med noe lignende som "Da jorden gikk under, måtte menneskene flytte under bakken..."

 Kan legge til at jeg husker at den første episoden startet med at man så en stor klokke på en vegg under bakken. Når den ble 06.00 gikk alarmen, og alle måtte stå opp...

Tusen takk for all hjelp!

Endret av HvaHetSerien?
Lenke til kommentar

 

Hei! Det var en asiatisk animasjonsserie som gikk på NRK super for noen år siden. Det handlet om at jorden var ødelagt, og at 3 barn drar til overflaten av jorden for å finne svevende kuler eller dyr. Men det var en "ond" mann som alltid kom i det store flyet sitt og den svevende datamaskinen sin. Tror introen starta med noe lignende som "Da jorden gikk under, måtte menneskene flytte under bakken..."

Kan legge til at jeg husker at den første episoden startet med at man så en stor klokke på en vegg under bakken. Når den ble 06.00 gikk alarmen, og alle måtte stå opp...

Tusen takk for all hjelp!

Hei, eg trur du kanskje tenker på den franske serien "Chumballs". Den handler i det minste som du beskriver, om 3 unger og ein ond mann som leter etter nokre slags svevende kuler (Chumballs).

Håper det var til hjelp!

post-383427-335985_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var et program av en gutt som skulle på kino. Kinoen var støvete, skummel og hadde edderkopper. Lederen av kinoen hadde en edderkopp på skulderen. Gutten fikk popcornemballasje med mark og biller. Han satt seg i kinosalen, og var helt alene der. På kinoen viste de skumle filmer av hva som skjedde med rampete barn. Det var starten av hver episode i en serie som gikk på NRK super for noen år siden. 

Husker noen hva dette var?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...