Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på navnet på en ungdomsserie som ble sendt på nrk etter barnetv på lørdager. Husker ikke så mye av serien annet enn at det var en gutt som gikk inn i et typ anneks og tok på noen steiner/ krystaller og ble sendt til en annen tid?

Norn som husker navnet eller skjønner hvilken serie jeg snakker om ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg mistet nylig moren min og har begynt og mimre tilbake til en serie vi så på når jeg var mindre.

 

Det var en ungdomsserie som gikk i helgen, mest sannsynlig tidlig på dagen på lørdag.litt usikker på kanal, men muligens NRK.

 

Litt usikker på årstallet den gikk også, men det må være ett sted rundt 2005 kanskje?

 

Har ikke veldig mye og gå på, husker ikke om det var en engelsk eller norsk talende serie, men holder en knapp på engelsk.

 

Det jeg husker fra serien er at det var en form for tidsreise. Litt Narnia lignende, hvor det var en gjeng med ungdommer som reiste til en annen tid/verden.

 

Jeg husker at det var noe med en antikk butikk eller bokhandel, og det var der de "reiste".

 

Det var en fantasy serie, og jeg mener og huske at det var magi og lignende innblandet i den verden de reiste til.

 

 

Vet det er litt lite og gå på men noen som husker?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har letet å letet etter denne serien i flere måneder nå men kan ikke finne noe:

 

-Serien er 3d animert.

 

-Jeg er veldig sikker på at det er to blonde tvilling brødre som er oppfinnere, likksom de lager forskjellige maskiner og dingsebomser

 

-moren er en kjørelærer, men ikke i en vanlig bil, men likksom i en simulasjon av en bil så det ser ut som man er ute på veien å kjører

 

-i introen så kan man se at moren blir skutt på av salami (høres teit ut, i know) men det er sakte film og hun lener seg bakover i sånn the matrix stil

 

-det gikk på nrk super rundt 2010.

 

Om noen finner navnet på serien kommer jeg til å begynne å gråte fordi jeg har lett kjempe lenge nå. Jeg begynner nesten å tro at jeg bare har funnet opp hele serien, men det hadde vært litt rart fordi både søsteren min å moren min husker den.

Endret av ÆeForvirra
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-9fzSexKi

Hei,

 

Jeg lurer på hva en serie eller film heter. Har bare et fjernt minne men tror det er 90 tallet eller tidlig 2000. Husker det er en eller to personer eller roboter som bor på en planet eller en slags søppelhaug. De bygger et tårn eller noe, husker ikke hvorfor. Er en del skrapmetall der. Slik jeg husker den så er den litt dyster. Tror den gikk på TV2

Det var nok Sci-Fi.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei.

 

Leter veldig etter en barneserie som gikk for noen år siden. Serien er en tegnefilmserie/animasjonsserie som handler om en gutt med kort blondt hår som elsker jenter, og alt han tenker på er å få seg kjærester. Han bor i et hus sammen med foreldrene (og en søster, tror jeg) i et helt alminnelig nabolag. Han går i jeans og har ofte på seg rød-tskjorte tror jeg. Moren har blondt halvlangt hår. Kjærestene er alltid kortvarig, og de slår alltid opp mot slutten av episodene. Tror det er mest eldre jenter han prøver seg på (som nabojenta osv.)

 

Så den kun på norsk, så kan hende det var en norsk serie, eller en serie som kun ble dubbet og ikke vist med originalspråket - og husker heller ikke hvilken kanal dette gikk på. Kan godt være nickelodeon eller disney, men finner ingenting etter flere timers leting etter de gamle seriene deres.

 

Har noen en idé om hva det kan hete eller hvilken kanal dette gikk på? :-)

Endret av ErlendSSS
Lenke til kommentar

Hei!

Lurer på navnet på en ungdomsserie som ble sendt på nrk etter barnetv på lørdager. Husker ikke så mye av serien annet enn at det var en gutt som gikk inn i et typ anneks og tok på noen steiner/ krystaller og ble sendt til en annen tid?

Norn som husker navnet eller skjønner hvilken serie jeg snakker om ?

 

Fryktelig lenge siden du spurte, men jeg har lett etter samme greia flere ganger.

Ansur, het serien!

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg mistet nylig moren min og har begynt og mimre tilbake til en serie vi så på når jeg var mindre.

 

Det var en ungdomsserie som gikk i helgen, mest sannsynlig tidlig på dagen på lørdag.litt usikker på kanal, men muligens NRK.

 

Litt usikker på årstallet den gikk også, men det må være ett sted rundt 2005 kanskje?

 

Har ikke veldig mye og gå på, husker ikke om det var en engelsk eller norsk talende serie, men holder en knapp på engelsk.

 

Det jeg husker fra serien er at det var en form for tidsreise. Litt Narnia lignende, hvor det var en gjeng med ungdommer som reiste til en annen tid/verden.

 

Jeg husker at det var noe med en antikk butikk eller bokhandel, og det var der de "reiste".

 

Det var en fantasy serie, og jeg mener og huske at det var magi og lignende innblandet i den verden de reiste til.

 

 

Vet det er litt lite og gå på men noen som husker?

Kan være den som gjekk på tv2.

 

Prinse Argai - profetien

 

Den er på youtube

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Jeg leter etter en serie som jeg mener gikk på NRK 1 eller NRK 3 rundt på 90 tallet? Var en litt grov kort animasjonsserie. Var en gutt med lue og kanskje en venn. Det skjedde mye rart med den men husker en episode der de møtte på en blotter som spurte hva han skulle gjøre. Da tullet de med han og til slutt lurte han til å legge utstyret sitt på er frossent gjerde.

 

 

Husker ikke så mye mer enn det. Noen ideer?

 

Edit; fant ut hva den het

Endret av InFlamesWeMust
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg leter etter en film/serie som gikk på nrk rundt 2000-2005. Det var to ungdommer i hovedrollene (en jente og en gutt). Tror de kan ha vært nære venner, eller evt. halvsøsken. 

 

Handlingen knytter seg sterkt til et mystisk tog som går midt på natten, som ikke er satt opp på noe tidsskjema. Det viser seg at hvis en setter seg på dette toget så vil en bli sittende fast, mens en dobbelgjenger blir sendt tilbake i ditt sted. Dobbeltgjengerne kan ikke blø, det var et ganske viktig "plot point". 

 

Hadde satt veldig pris på om noen vet hvilken serie det er. Den gikk på norsk, men mulig den har vært dubbet. 

Endret av mimmi34
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei. Eg har prøvd å finne ein serie som eg såg på tv2. Husker ikkje kven som var med i serien. Den handlar om personar som trener til å bli jagerflypiloter. Det er ei fame og ein mann der som får hete følelser for kvarandre. Ein pilot som er med blir kasta ut av skulen/treningssenteret. Nokon son kan hjelpe meg med kva serie dette er? Serien meiner eg gjekk på tv2 på 90-tallet. Kanskje tidlig 2000.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser etter TV-film som gikk på NRK, tror jeg. Sansynligvis i Midt i Smørøyet. Det handlet om ei jente som dro hjem fra skolen, og hennes skumle lærer som fulgte etter. Mener å huske læreren hadde glødende øyer. Husker noe om at hun våkner opp, og at læreren jager henne rundt i leiligheten. Noen som husker om det er fra Midt I Smørøyet, og når det ble sendt?

Lenke til kommentar

hei eg letter etter en serie eg så på som liten. en tegneserie eller anime med noen ungdommer som spilte fotball. di hadde spesiele krefter som di brukte i spillet. i en sene er det kamp mellom to medlemer der i går inn i en svart boks der di kjemper mot varandre. denne serien er litt fremtid aktig. cirka 2005-2010. 

Lenke til kommentar

hei eg letter etter en serie eg så på som liten. en tegneserie eller anime med noen ungdommer som spilte fotball. di hadde spesiele krefter som di brukte i spillet. i en sene er det kamp mellom to medlemer der i går inn i en svart boks der di kjemper mot varandre. denne serien er litt fremtid aktig. cirka 2005-2010.

 

Kan det være "Galactik Football". ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...