Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

 

hei eg letter etter en serie eg så på som liten. en tegneserie eller anime med noen ungdommer som spilte fotball. di hadde spesiele krefter som di brukte i spillet. i en sene er det kamp mellom to medlemer der i går inn i en svart boks der di kjemper mot varandre. denne serien er litt fremtid aktig. cirka 2005-2010.

 

Kan det være "Galactik Football". ? :)

 

takk den var riktig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg mistet nylig moren min og har begynt og mimre tilbake til en serie vi så på når jeg var mindre.

 

Det var en ungdomsserie som gikk i helgen, mest sannsynlig tidlig på dagen på lørdag.litt usikker på kanal, men muligens NRK.

 

Litt usikker på årstallet den gikk også, men det må være ett sted rundt 2005 kanskje?

 

Har ikke veldig mye og gå på, husker ikke om det var en engelsk eller norsk talende serie, men holder en knapp på engelsk.

 

Det jeg husker fra serien er at det var en form for tidsreise. Litt Narnia lignende, hvor det var en gjeng med ungdommer som reiste til en annen tid/verden.

 

Jeg husker at det var noe med en antikk butikk eller bokhandel, og det var der de "reiste".

 

Det var en fantasy serie, og jeg mener og huske at det var magi og lignende innblandet i den verden de reiste til.

 

 

Vet det er litt lite og gå på men noen som husker?

 

 

Kan det være nowhere boys?

Lenke til kommentar

Ser etter TV-film som gikk på NRK, tror jeg. Sansynligvis i Midt i Smørøyet. Det handlet om ei jente som dro hjem fra skolen, og hennes skumle lærer som fulgte etter. Mener å huske læreren hadde glødende øyer. Husker noe om at hun våkner opp, og at læreren jager henne rundt i leiligheten. Noen som husker om det er fra Midt I Smørøyet, og når det ble sendt?

Hei jeg husker ikke navner men vet va du mener. Dette var en kort film som ble send på nrk. det var en gong en novelle konkurranse og denne var et av bidragene, den vant ikke men i stede laget de en kort film av novellen hun som skrev den het Åshild hals å kommer fra samme plass som meg så kansje du kan finne henne på fb å spørre om navn og hvor du eventuelt får sett den, tror også det var midt i smørøyet som sto bak konkurransen

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Serien meine eg heite "spøkelsegjengen", eg trur at den kunne finnast på sumo for ei stund tilbake. Men no finn eg den ingensteder. Er det nokon som veit ei nettside/kva denne serien heite på engelsk?

Gjekk om morgenen når det var helg på tv2 for mange år tilbake.

Copy pasta forklaringa til "thisguy145" då den forklarte det meste.

"Faren er oppfinner, moren er synsk? Han hjelpes av tre spøkelser som liksom var brødrene hans, og hver episode hadde en ny skurk, mest onde spøkelser og sånt. Tror kanskje det var fransk serie, men var dubbet og gikk på TV 2 barne tv."

Lenke til kommentar

Hei!

Det var en serie jeg så på da jeg gikk på barneskolen 2001-2007.

 

- Det er altså to dyr som flyr inn i et eventyr på et Aladdin type teppe og prøver å hjelpe den uheldige i eventyret. Usikker på om det er en gammel kvinne som forteller eventyret. Men to dyr var det hvertfall.

- Sjanger: Eventyr. Ikke HC-Andersen

Husker dessverre ikke mer en dette.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei,

 

Så på en serie på tv2 eller TV3 for en del år siden. Var om en mann som kunne vekke døde folk mens han tok på de, han hjalp en etterforsker med å løse mord. Han var forelska i en søt blondine som jobbet som baker tror jeg. Serien var veldig "søt". Var fortellerstemme også tror jeg. Serien har et blomsternavn.. noen som vet?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

 

Det eg husker var at hovedpersonen var detektiv. Du fekk sjå kven som var mordaren i kvar episode. Så såg du korleis han jobba med saken og korleis han kom fram til rett person.

 

Den beskrivelsen passer på nøyaktig 173 tv-serier, slik at du må nok være mer spesifikk.

 

Serien var frå 60-tallet kanskje 70-tallet. Han snakka med folk om mordet osv. Så rett før han gjekk så kom hanpå at han måtte spørre ei sprøsmål til. Serien er frå USA.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei 

Lurer på en serie med Trond Kirkevaag og da en spesiell sketch som gikk ut på hvordan kjente bilder ble til. Et eksempel var  ""The Death of Marat"" og det andre var et bilde der to mannfolk kler av ei dame ( ja litt rape vibes) Noen som husker hva serien hetet? :) Tror det var på 90-tallet for tror ikke det var noe slike program med han på 00-tallet

Lenke til kommentar

Jeg husker en sci-fi typ serie som jeg tror kom ut på sent 90-tallet / tidlig 2000, og jeg tror den handlet om "alien invasion" og muligens også at aliensene kunne forkle seg / se ut som vanlige mennesker. De eneste scenene jeg husker er en hvor en av karakterene finner noen form for overvåkningsutstyr inne i et dusjhode eller noe, og at en mann stirrer creepy inn i et rom på et sykehus (tror jeg) når han går forbi. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...