Gå til innhold

Mekanisk tastatur og gamingmus. +god musematte


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har just kjøpt meg en ny pc, men har bare trådløst tastatur, mus og en liten musematte...

 

Jeg har sett litt rundt på nettet etter tips og slikt, men kan ikke finne noe spesielt. Lurer litt på Corsair Vengeance K60. Dette er vel et greit tastatur? Syntes det virker greit med de ekstra tastene man kan bytte ut :roll: . Jeg skal ikke gå opp i prisen på tastaturet vertfall!

 

Men når det kommer til mus så aner jeg ikke hva jeg skal velge, sett litt på Razer men aner ikke hva jeg ser etter. Noen tips til god gamingmus til rundt 500? (fra dustinhome)

 

Trenger også en musematte, er dette noe? Sitter den godt på bordet, og glir musa godt på den?

 

Alt dette skal brukes hovedsaklig til FPS-spill.

 

Håper noen kan hjelpe :w00t:

Endret av burndrinker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan ligger denne i hånden kontra logitech g500, er det samme høyden på dem ca? Låner en av broren min nå, men syntes ikke at den er så god å bruke. :ermm:

 

Formen er lik, men jeg syns mx518 er bedre å holde i. Har holdt i både g500 og g400, selv om g400 og mx518 er "identiske" syns jeg mx518 ga bedre grep. Tror det kan være overflaten som gir bedre grep, vanskelig å forklare. Jeg har middels store hender, og prøvd bla intelli 3.0, razer copperhead og de logitech modellene. Hatt mx518 siden 2005, og har en til både stasjonæren og laptopen:)

Lenke til kommentar

Skaffer meg selv K90.

 

Men det må merkes at K60/K90 desverre ikke er rent mekaniske tastaturer. Og det passer bedre å kalle dem hybrider, da dem blander mekanisk og dome switch.

 

 

**Corsair: The top row keys, ESC thru Pause/Break, and the Insert thru Page Down keys are dome-switch keys. The same for the G keys on the K90.**

 

http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=99197

Lenke til kommentar

Bruker for tiden g9 og er godt fornøyd med den - ligger bedre i hånda enn g5 (som er identisk med g500 osv.)

 

Neste gang tror jeg skal prøve Roccat Kone el.

 

Vurderer selv tastatur fra Corsair, men har til gode å teste ett for å kjenne hvordan de mekaniske tastene er. Bruker Razer Lyccosa nå; ser og kjennes bra ut men har klassisk feil med at wasd-tastene kan henge seg opp.

 

Ang. musematte er jeg ganske fornøyd med Func Surface 1030, men denne er forholdsvis liten (og dyr). De har noen større modeller, men blir vel ikke noe hyggeligere i pris...

Lenke til kommentar

Skaffer meg selv K90.

 

Men det må merkes at K60/K90 desverre ikke er rent mekaniske tastaturer. Og det passer bedre å kalle dem hybrider, da dem blander mekanisk og dome switch.

 

 

**Corsair: The top row keys, ESC thru Pause/Break, and the Insert thru Page Down keys are dome-switch keys. The same for the G keys on the K90.**

 

http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=99197

Hmm. Blir det de tastene som jeg har merket med mine paint-skills i bildet? Isåfall tror jeg ikke det er noe stort problem, er ikke de tastene som blir brukt mest (bortsett fra esc)

 

Steelseries 7G! MX518.

Så en review av den nå just, så ut som det var veldig godt. Noe jeg lurer på er om slike "ekstra" knapper med gummi og litt vinkling på wsad knappene, som er på K60 gjør det bedre å spille med, noen som har prøvd?

 

Bruker for tiden g9 og er godt fornøyd med den - ligger bedre i hånda enn g5 (som er identisk med g500 osv.)

 

Neste gang tror jeg skal prøve Roccat Kone el.

 

Vurderer selv tastatur fra Corsair, men har til gode å teste ett for å kjenne hvordan de mekaniske tastene er. Bruker Razer Lyccosa nå; ser og kjennes bra ut men har klassisk feil med at wasd-tastene kan henge seg opp.

 

Ang. musematte er jeg ganske fornøyd med Func Surface 1030, men denne er forholdsvis liten (og dyr). De har noen større modeller, men blir vel ikke noe hyggeligere i pris...

Men tror du at den musematta jeg har linka til er god nok? Kan ikke tenke meg at det er noe drit(?)

 

 

 

Tror forresten jeg prøver og ser om jeg kan vende meg til den g500, da jeg kan låne den en stund. Kansje jeg lærer meg å holde den rett :yes:

post-167503-0-52375300-1323185383_thumb.png

Endret av burndrinker
Lenke til kommentar

Ja, det blir de du merket av på paint :)

 

Synes ikke det blir noe stort problem for meg selv heller, derfor jeg går videre med det planlagte kjøpet mitt. Men kan forstå at folk blir noe skuffa/irritert når dem forventer et fullt mekanisk tastatur. Det var ihvertfall min oppfatning av keyboardet etter de første nyhetene ble sluppet.

Lenke til kommentar

Ja, ser den jeg å. Kjipt å kjøpe noe annet en man tror man kjøper. Men er det stor forskjell på å spille med og uten de utbyttbare awsad knappene? Har ikke prøvd det før, men anntar at det er lettere å hente seg inn.

Poenget er for å hindre at teksten på tastene blir usynlig. Følelsen er helt lik siden du bytter egentlig bare to identiske plastbiter med forskjellig farge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...