Gå til innhold

Intel utsetter prosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor?? Fordi AMD skal slutte å produsere proffe prosessorer, slik at Intel kan tyne kundene for så mye som mulig -.-

 

Hvordan tyne kundene?

 

Jeg som har i2600 trenger jo ikke oppgradere på en stund uansett, både siden det ikke er noe nytt før Ivy Bridge kommer. Samt at ytelsen er såpass liten i forhold at jeg lett kan vente 1-2 generasjoner til vil jeg tro.

 

Det virker jo imponerende med GPU prosentene som er 199%, men det er vel kun den interne GPUen og ikke i samspill med en ekstern GPU.

 

Intel har vel holdt de samme prisene for topp prossessorene i hauger av år nå. Men vi de mer normale har vel vært billige (til og meg i2600K) de siste årene. Se de havner vel kanskje tilbake på de gamle prisene rundt 4 tusen for i2600 typen prossessor etter hvert vil jeg tro. om 1 -2 generasjoner. Det er ikke helt bra. Men skyld heller på AMD som ikke har kommet opp med noe bedre.

 

Kjøpte faktisk AMD system nå, men der funket ikke ting sammen, så jeg byttet til Intel i stedet. Funket med en gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kjøpte faktisk AMD system nå, men der funket ikke ting sammen, så jeg byttet til Intel i stedet. Funket med en gang.

Dermed vet vi at du ikke har greie på hva du prater om.

Hvordan tyne kundene?

Selge gamle greier lenger.

 

Jeg som har i2600 trenger jo ikke oppgradere på en stund uansett, både siden det ikke er noe nytt før Ivy Bridge kommer. Samt at ytelsen er såpass liten i forhold at jeg lett kan vente 1-2 generasjoner til vil jeg tro.

Detter AMD av lasset har ikke Intel noen spesiell grunn til å produsere nye genrasjoner. Jeg tipper utviklingstakten fort vil halveres (minst), mens prisene dobles.

Lenke til kommentar

Også starter det, bare en dag etter annonseringen.

Vi trenger en ny seriøs aktør på markedet ASAP! Dette kommer bare til å gå utover oss. Tenker meg det blir flere sånne nyheter etterhvert.

Jeg personlig har likt Intel mer enn AMD, men håpet seriøst på at AMD ville holde seg i markedet og gjøre en comeback en dag. Ser ikke ut til at vi er så heldige likevel!

 

EDIT: skriveleif

Endret av Saykin
Lenke til kommentar

Også starter det, bare en dag etter annonseringen.

Vi trenger en ny seriøs aktør på markedet ASAP! Dette kommer bare til å gå utover oss. Tenker meg det blir flere sånne nyheter etterhvert.

Jeg personlig har likt Intel mer enn AMD, men håpet seriøst på at AMD ville holde seg i markedet og gjøre en comeback en dag. Ser ikke ut til at vi er så heldige likevel!

 

EDIT: skriveleif

 

Nja, det er nok ikke sikkert at forsinkelsene til Intel er direkte pga Amd , men det er dog tydelig at intel kan "slappe" litt mer av nå siden selskapet ikke har så mye å frykte fra Amd lengre.

 

Jeg tipper at :

 

*Intel senker ned tempoet noe og sørger for å hente inn litt større profitt.

*Utviklingstakten av nyere arkitektur senkes.

*Prisene vil enten økes eller så og si stå i ro.

*Det åpnes muligheter for en ny aktør å komme på plass i markedet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Er nok fare for at vi kan se høyere priser, men om Intel vil trappe ned på utviklingen er jeg ikke så sikker på. Færre folk vil kjøpe nytt dersom ytelsen forblir stort sett den samme, noe som igjen kan generere mindre salg for Intel. Jeg tror Intel vet at det ikke vil være lurt å lene seg for langt bak i godstolen. Andre aktører kan gjøre fremskritt og nyvinninger som kan endre hvordan markedene ser ut. Det kan da staffe seg og holde igjen teknologi da dette kan bli utdattert eller ha liten effekt.

 

Uansett hvordan man synser, det er klart det ikke er bra for oss forbrukere i x86 markedet om AMD faller av lasset helt, i allefall i et kortere-/mellomlangt tidsperspektiv. Men personlig er jeg ikke så veldig negativ.

Lenke til kommentar

Det virker jo imponerende med GPU prosentene som er 199%, men det er vel kun den interne GPUen og ikke i samspill med en ekstern GPU.

 

Nei tror du det :p

 

 

Men skyld heller på AMD som ikke har kommet opp med noe bedre.

 

Kjøpte faktisk AMD system nå, men der funket ikke ting sammen, så jeg byttet til Intel i stedet. Funket med en gang.

 

Ja, Hvordan Intel velger å drive bissniss er helt klart AMD`s ansvarsområde.

 

Som nevnt over; siste setningen kunne like gjerne vært "Og jeg vil gjerne avslutte med at jeg egentlig ikke kan noen ting"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Er nok fare for at vi kan se høyere priser, men om Intel vil trappe ned på utviklingen er jeg ikke så sikker på. Færre folk vil kjøpe nytt dersom ytelsen forblir stort sett den samme, noe som igjen kan generere mindre salg for Intel.

Dette er økonom mat.

Dersom vi antar at Intel blir enerådende vil de kunne vente så lenge mellom hver generasjon at alle kjøper. Med dagens tempo mister Intel mange kunder pr. generasjon nettopp fordi disse er fornøyd med hva de har (ergo er generasjonstakten i dag for høy).

 

Nå tror jeg at;

A)

Intel blir splittet opp dersom de får noe som kan minne om monopol.

B)

Andre teknologier enn x86 vil vokse, med Win 8 satser jo MS allerede mer på ARM.

Lenke til kommentar

Kjøpte faktisk AMD system nå, men der funket ikke ting sammen, så jeg byttet til Intel i stedet. Funket med en gang.

 

Kjøper en AMD system (CPU/HK) er det absolutt viktig at en kjøper SRAM som faktisk går til systemet. Veldig mange lager RAM som bare kjører stabilt på Intel. Sjekk liste fra HK produsent

 

Min erfaring er at antall krasjer er likt fordelt siden det stort sett er OS eller skjermkort driver som går "åt skogen"

Lenke til kommentar

Er nok fare for at vi kan se høyere priser, men om Intel vil trappe ned på utviklingen er jeg ikke så sikker på. Færre folk vil kjøpe nytt dersom ytelsen forblir stort sett den samme, noe som igjen kan generere mindre salg for Intel.

Dette er økonom mat.

Dersom vi antar at Intel blir enerådende vil de kunne vente så lenge mellom hver generasjon at alle kjøper. Med dagens tempo mister Intel mange kunder pr. generasjon nettopp fordi disse er fornøyd med hva de har (ergo er generasjonstakten i dag for høy).

 

Nå tror jeg at;

A)

Intel blir splittet opp dersom de får noe som kan minne om monopol.

B)

Andre teknologier enn x86 vil vokse, med Win 8 satser jo MS allerede mer på ARM.

ARM vil ikke være aktuelt for skrivebordet på en god stund ennå, de første 64-bits ARM-CPUene som er noe i nærheten av dagens skrivebordsprosessorer skal komme som prototyper tidligst 2014, og endelige produkter en stund etter det.

 

Men dessverre vil trolig ikke Intel presse utviklingen videre når AMD ikke er ute etter å konkurrere i dette segmentet.

Lenke til kommentar

Med liten konkuranse fra AMD i dette sjiktet så er vel det forståelig. Man sparer på kruttet om det ikke er noe behov.

Jeg er mer spent på hva som skjer i de lavere sjiktene hvor ting virkelig beveger på seg om dagen.

 

Med med denne nyheten blir det kanskje en ultrabook på meg i Q4/Q1 alikevel om jeg ikke har såpass lyst på TB at jeg kjøper Mac fremfor å vente på IB. Men det er vel tvilsomt at Apple alene vil klare å tvinge frem et myriader av TB produkter fra andre aktører.

 

Kanskje jeg nå også hiver meg på en 2500K sak for å endelig frigjøre overkill X58 maskinen til ECC formål.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Neste maskin jeg bygger blir uansett AMD, men det blir en ny HTPC. Valget faller da på en Llano-plattform. Hovedmaskinen min har Intel, en i7 860. Den er forsåvidt langt fra moden for oppgradering, så den blir stående i alle fall ut neste år og kanskje lenger.

Min nå snart 8mnd gamle HTPC er en liten og smekker E-350 miniITX box og er virkelig fornøyd med det valget. Skulle dog gjerne hatt en Liano selv men var ikke tålmodig nok og E-350 gjør alt jeg trenger helt strålende.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...