Gå til innhold

Diskusjon.no CSS - Dark theme/skin - beta - oppdatert 25.12.11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se bilde :)

post-106660-0-36429800-1322946271_thumb.png

I don't even what is this. Jaja, så lenge det funker er det vel en god ting kan jeg tenke meg. Nå har jeg slik som du har når den ikke er åpnet, men når jeg åpner den har jeg standard editor for å ikke skape noe problemer. Men om det ser slik ut for deg er det jo egentlig slik jeg vil det skal se ut + da at det skal være mørkt i toolbarsa, men det fikser jeg først når jeg veit at det fungerer for alle tenker jeg.

Det er slik i Opera hvertfall. Kanskje du har annerledes fordi du bruker en annen nettleser?

Lenke til kommentar

Post, og "Bruk full editor"-knappene under hurtigsvar-boksen er lite synlige, men det er vel fordi skriften inni disse knappene er like lysegrå som i texteditoren (mulig dette er fikset i nyeste versjon? )

 

I f.eks. "Mine innlegg" og "Rapporteringspanelet" (for veiledere) er logoen foran emnetittelen veldig liten. Altså de som symboliserer om det er en poll, populær tråd etc.

 

På IP.Board-temaet for forumet, øverst der, står det:

 

Diskusjon.no---Mine innlegg---Siste 24 timer---Ubesvarte tråder---medlemmer---Blogger---tracker

 

Altså, det er noe "rusk" i veien for de tre siste ordene. Aner ikke hva dette er, men dukker bare opp nå etter at jeg innstallerte skinnet ditt.

 

Søkeboksen, samt valget av themes og språk nederst på siden er fortsatt hvitt. Men det skal de kanskje være?

 

Ser at du har endret fargekoden for veiledere, moderatorer etc. Kunne ikke fargene forblitt samme "type" farge, bare tilpasset mørk bakgrunn?

Er ikke så lett å se forskjell på moderatorfargen og veilederfargen nå.

 

De hvite listene rundt hurtigsvarboksen, og... ehm, listen for moderatorvalg, er litt vel lyse. Kunne disse gjort mørke? Det med den moderatorvalg-lista blir kanskje litt vanskelig å få til når du ikke er mod selv, med mindre det finnes noe felles for alle disse rammene.

 

Bare å spørre om du trenger noe mer detaljert.

 

edit: Gjelder Firefox på W7

Endret av r2d290 waits for alice
Lenke til kommentar

Se bilde :)

post-106660-0-36429800-1322946271_thumb.png

I don't even what is this. Jaja, så lenge det funker er det vel en god ting kan jeg tenke meg. Nå har jeg slik som du har når den ikke er åpnet, men når jeg åpner den har jeg standard editor for å ikke skape noe problemer. Men om det ser slik ut for deg er det jo egentlig slik jeg vil det skal se ut + da at det skal være mørkt i toolbarsa, men det fikser jeg først når jeg veit at det fungerer for alle tenker jeg.

Det er slik i Opera hvertfall. Kanskje du har annerledes fordi du bruker en annen nettleser?

Mhm, er ikke optimalisert for å virke i flere nettlesere enda, må nesten få det til å fungere i min egen først :p

 

Post, og "Bruk full editor"-knappene under hurtigsvar-boksen er lite synlige, men det er vel fordi skriften inni disse knappene er like lysegrå som i texteditoren (mulig dette er fikset i nyeste versjon? )

Slik ser de ut i nyeste versjon:

 

4ukI9.png

 

I f.eks. "Mine innlegg" og "Rapporteringspanelet" (for veiledere) er logoen foran emnetittelen veldig liten. Altså de som symboliserer om det er en poll, populær tråd etc.

Alle ikonene er erstatet med et annet ikon. En grå pil for lest og en blå pil for ulest. Det har ingenting å si om det er poll, populær eller ei. Jeg kan godt legge inn en option for om man vil at det skal være de originale ikonene eller de som jeg har lagt inn om det er noen som finner det problematisk. Jeg driter i om en tråd har et poll eller er populær, og har derfor kun to versjoner. Det skal se slik ut:

 

VdD18.png

 

 

På IP.Board-temaet for forumet, øverst der, står det:

Themet er optimalisert for Diskusjon og Diskusjon dynamisk. Noe annet kan jeg ikke garantere at skal se bra ut. Kan oppdatere dette i førsteposten.

 

Søkeboksen, samt valget av themes og språk nederst på siden er fortsatt hvitt. Men det skal de kanskje være?

Den er ikke hvit her. Kan se på det. Trenger versjonen du har av Firefox.

 

Ser at du har endret fargekoden for veiledere, moderatorer etc. Kunne ikke fargene forblitt samme "type" farge, bare tilpasset mørk bakgrunn?

Er ikke så lett å se forskjell på moderatorfargen og veilederfargen nå.

Kan sikkert legge til option for å endre farger eller ei. Å legge inn options for hvilke farger alle skal ha osv. gidder jeg ikke, det blir for mye å ta hensyn til, men å ha mulighet til å skru av fargeendringene kan jeg fikse. Eventuelt kan jeg se på noen farger som skiller seg litt bedre ang. akkurat mod og veileder, alle andre fargene er jeg personlig veldig fornøyd med og kommer ikke til å endre.

 

De hvite listene rundt hurtigsvarboksen, og... ehm, listen for moderatorvalg, er litt vel lyse. Kunne disse gjort mørke? Det med den moderatorvalg-lista blir kanskje litt vanskelig å få til når du ikke er mod selv, med mindre det finnes noe felles for alle disse rammene.

Umulig for meg å redigere noe jeg ikke ser dessverre. Du kan evt. ta bilde og streke over teksten om det ikke er noe du vil dele.

Lenke til kommentar

Så fint Nurk, og bra at det er fikset Eifindpus. Er dog ikke fikset for alle, så kommer fortsatt flere oppdateringer etterhvert.

 

Har også nettopp lagt ut en bitteliten update som fikset noen syntax-feil, så nå validerer CSS-themet, dvs. at det burde se ganske likt ut i de fleste browsere. Det er dog ikke så mye som er endret, så om det fungerer fint for deg, så er det ikke nødvendig å oppdatere!

Lenke til kommentar

Flott tiltak, Occi.

 

Skulle ha fått til noe alla dette :thumbup:

 

post-88331-0-33898500-1322798158_thumb.jpg

 

Behagelig for øynene samtidig som det ser kult ut

Glad for at det ikke ser slik ut. Browser-temaet og Facebook-temaet ser jo ikke ut.

Noen liker rosa andre liker blå.

Folk er forskjellig å det må du forstå ;)

Personlig syns jeg ikke det så ut, men du skal få lov til å like det! thumbup.gif

 

 

Jeg veit at det finnes en theme-editor til forumet som er brukt her på diskusjon.no (usikker på om jeg allerede har nevnt det :p), men med noe slikt tilgjengelig vil det naturligvis være mye lettere å legge til mange forskjellige themes, men når jeg hardkoder et theme slik jeg gjør nå så kommer jeg neppe til å lage noe jeg ikke liker selv engang :p

 

CSS-fila er forresten på 1171-linjer nå... :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da har jeg lagt til en changelog i førsteposten. Anbefaler de av dere som har noe som ikke fungerer eller er interessert i å holde dere oppdaterte å ta en titt innom den fra tid til annen. Siste oppdatering fikset f. eks hovering av kategoriene i venstre kolonne, som det sikkert er noen som har irritert seg over :)

 

Vit at jeg setter virkelig pris på ros og andre tilbakemeldinger selv om jeg kanskje ikke kommer til å svare en og hver av dere fremover etterhvert som tråden vokser! Om det ikke er noen som hadde brukt det hadde jeg ikke giddi å lagt det ut ;)

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Så jævlig merkelig... For quick-replyen skal være mørk + lys tekst når den ikke er åpnet, så skal det være omvendt når den er åpnet. Tydeligvis så "arver" kun editoren den lyse teksten hos deg og kanskje noen andre. Får vel vurdere å la quickreplyen være med lys bakgrunn og mørk tekst når den er uåpnet også slik at det ikke blir noe krøll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...