Gå til innhold

iPhone blir knust av Samsung og Google


Anbefalte innlegg

Nå har vel iPhone strengt talt støtte for MP3 også.. Men du må dåg legge inn sangene via iTunes.. Hvis ikke skjønner jo ikke tlf hva som foregår.. Eller tar jeg feil?

 

Dersom telefonen ikke er i stand til å kunne identifisere og tolke ID3-tagger og legge de inn i en database på egenhånd, vil jeg ikke akkurat karakterisere den som smart, men det er nå mitt syn på saken...

 

####modedit: fjernet unødvendig sitering####

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både Apple og Nokia vil nok komme sterkere tilbake dette kvartalet.

 

Enig i det.

Nokia har ikke hatt noen store toppmodeller i det siste, kansje bortsett fra N9, men den selger nok ikke så veldig bra pga. sært OS og begrenset lansering world wide...

 

Om det stemmer att det skal komme enn oppfølger til N8 med optisk zoom og Symbian Belle over nyåret tror jeg den kommer til gjøre det meget bra :thumbup:

N8 selger fortsatt godt men det holder ikke for å holde ett stort konsern som Nokia over vannet alene desverre...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Synes det er fint at Samsung selger masse telefoner jeg. Mye av dette er jo BADA baserte telefoner, men dog. Jeg har iPhone 4S og det er litt fint å ha noe som ikke ALE ANDRE HAR, så kjøp flere Samsungmobiler, så blir min 4S litt eksklusiv igjen!

Lenke til kommentar

Bør det ikke tas hensyn til antall modeller de selger? jeg har ingen anelse om hvor mange forskjellige modeller det finnes med android der ute, men jeg er ganske sikker på at det er mer enn kun 2, slik som apple selger. Det er vel også viktig å huske om man sier at Samsung "knuser" apple. Tror ingen av deres modeller kommer i nærheten i salgstall alene?

Det er jo ganske logisk at en produsent som selger telefoner til alle mulige priser i alle mulige størrelser, som samsung, selger fler enn et selskap som selger en, som i tillegg er dyrere enn konkurrentene?

Lenke til kommentar
Tar jeg feil når jeg sier at Meego er et "døende" OS? Jeg har hørt det ikke vil bli jobbet noe mer på, eller tar jeg helt feil nå?

 

Tja mener du Meego Harmattan eller MeeGo (intel/nokia sammarbeidet)?

 

MeeGo fra intel er "dødt", blir om til Tizen.

 

Meego Harmattan blir støttet til 2015, første programvareoppdatering nå forrige uke, rulles fortsatt ut disse dager.

 

Nå vet jeg ikke hva noen legger i "døende" OS, men Maemo5 var et "døende" OS ville jeg anta. Nokia sluttet gi ut oppdateringer etter PR 1.2, men communityet tok over og ruller ut egne FW-oppdateringer, så det er faktisk fremdeles ganske levende.

Lenke til kommentar

Nå har vel iPhone strengt talt støtte for MP3 også.. Men du må dåg legge inn sangene via iTunes.. Hvis ikke skjønner jo ikke tlf hva som foregår.. Eller tar jeg feil?

Det blir noe litt annet, men joda, iTunes er tingen for å legge inn musikk - hvis man ikke like gjerne kjøper musikk direkte fra iPhone. Men det finnes også flere alternative løsninger utenom iTunes.

 

Der fra Apples side lagt opp til at man har sitt musikkbibliotek i iTunes på Mac/PC, der man organiserer musikken, spillelister, m.m. - man bruker logisk nok et program som er relativt spesialisert for behandling av mediainnhold til behandling og organisering av musikk og eventuelt annet mediainnhold - og så synkroniserer man innholdet man ønsker med iPhone (over kabel eller WiFi) ved behov.

 

iTunes har vært nødvendig for automatisert to-veis synkronisering av diverse innhold, samt oppdateringer og backup - ingen annen alt-i-ett løsning har kunnet gjøre alt iTunes gjør like enkelt og sikkert. iTunes blir som en sentral som holder rede på mange typer innhold, slik at Macen min skal vite hvilket innhold som er lagt over til min iPhone og/eller iPod, og det blir bl.a enklere å unngå rot og duplisering, eller tap av verdifulle data. Når jeg f.eks legger til ting i adresseboken på min iPhone, sørger synkroniseringen via iTunes for å fange opp duplikater, endringer og eventuelle konflikter, når adresseboken på telefonen to-veis-synkroniseres med adresseboken på min Mac. Eller, når jeg f.eks kjøper musikk på iPhone skal den automatisk kopieres over til min Mac ved synkronisering, uten at jeg skal behøve å huske hva jeg har kjøpt via telefonen siden sist for å overføre disse sangene/albumene.

 

iCloud kan nå i større grad overta alle disse automatiserte synkroniseringsoppgavene i det daglige, mens iTunes får en mer sekundær rolle.

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Ja du tar feil... Laster ned musikk og spiller det av på alle apple produktene... Har aldri vært problem så lenge jeg har hatt det..
Men du MÅ legge det inn på enheten via iTunes..

 

nei jeg må ikke det.. prøv en iphone selv. kanskje du er redd for å like den.

jeg laster ned musikk fra limewire og noen andre. den legger seg autom, i alfabetisk rekkefølge i itunes sammen med det jeg har kjøpt.

Lenke til kommentar

Men du MÅ legge det inn på enheten via iTunes..

 

nei jeg må ikke det.. prøv en iphone selv. kanskje du er redd for å like den.

jeg laster ned musikk fra limewire og noen andre. den legger seg autom, i alfabetisk rekkefølge i itunes sammen med det jeg har kjøpt.

 

Eh, jo? Se på hva du selv skriver. Ja, du laster ned musikken ved bruk av Limewire. Derfra går den inn i itunes, og du må gjøre overføring derfra til din iphone... Altså, du MÅ legge det inn på din iphone via itunes...

 

Jeg kan jo samtidig fortelle deg hvor artig jeg har hatt det med Apple-produkter siste månedene. I vår var jeg ute på tur, i Canada. Der kjøpte jeg en iPad slik at jeg kunne ha noe til å underholde meg på turen hjem. Vel, det var enklere sagt enn gjort. "It just works". Yeah right... For før jeg kunne ta den i bruk, måtte jeg aktivere den. Å gjøre det via jobb-laptop'en var umulig siden vi ikke har tillatelse til å installere programmer selv på våre jobb-laptop'er. Butikken rakk jeg ikke innom før jeg måtte sette kursen mot flyplassen.

 

Vel fremme på flyplassen var det tenkte jeg det måtte være et sted hvor man kunne finne en maskin med itunes. Men den gang ei. Dermed ble jeg sittende der med en totalt ubrukelig ipad på flyplassen og flighten til Europa. I London var det mellomlanding og et par timer å slå ihjel. Der MÅTTE det jo være en eller annen butikk som kunne hjelpe meg. Men nei. De hadde jo ikke mulighet for internettoppkobling på demo-maskinene. Ikke før jeg var tilbake i leiligheta kunne jeg få aktivert ipad'en. Ipad'en ble solgt noen dager senere.

 

På min neste tur til Canada hadde jeg fått meg iphone gjennom jobben. På forhånd hadde jeg lagt inn diverse filmer, serier og musikk slik at jeg kunne ha litt underholdning når jeg hadde tid og stunder som måtte slås ihjel. Det fungerte jo vel og bra inntil den dag hvor iphone'n bestemte seg for å irritere meg. Åpnet ipod-applikasjonen. Ingen musikk var å finne. Ingen videoer. Meget artig når man befinner seg mange, mange tusen kilometer unna privatlaptopen med itunes og alt medieinnholdet. Restart av min "kjære" iphone hjalp ikke. Ei heller hjalp det å stikke innom en butikk hvor de hadde en mac jeg kunne koble til. Så da ble det atter en laaaang reise tilbake uten særlig underholdning.

 

Og du foretrekker å være bastet og bundet til itunes?

Lenke til kommentar
Skjermen til iPhone4 er perfekt størrelse, for lommebruk, som mobiler jo skal være.

 

Nå er skjermen på iphone irrelevant med tanke på lommebruk, siden forsiden benyttes til veldig mye tom-areal som ikke er skjerm.

 

SGS2 passer også bedre i lommen min enn iphones, mest pga tykkelsen og tyngden. Jeg trodde det ville bli et problem, siden sgs2 har såpass mye større skjerm, så ble overrasket over hvor mye bedre den var i lommen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan jo samtidig fortelle deg hvor artig jeg har hatt det med Apple-produkter siste månedene. I vår var jeg ute på tur, i Canada. Der kjøpte jeg en iPad slik at jeg kunne ha noe til å underholde meg på turen hjem. Vel, det var enklere sagt enn gjort. "It just works". Yeah right... For før jeg kunne ta den i bruk, måtte jeg aktivere den.

Ikke slik med iOS 5. Nå kan man endelig aktivere direkte over wifi.

 

Nå er skjermen på iphone irrelevant med tanke på lommebruk, siden forsiden benyttes til veldig mye tom-areal som ikke er skjerm.

Det er sant. iPhone kunne hatt en større skjerm, primært i høyden.

 

SGS2 passer også bedre i lommen min enn iphones, mest pga tykkelsen og tyngden. Jeg trodde det ville bli et problem, siden sgs2 har såpass mye større skjerm, så ble overrasket over hvor mye bedre den var i lommen.

Det kommer vel an på lomma...? Jeg har nå klær med lommer som er for små til selv en iPhone.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ja jeg har også hatt lommer jeg ikke har fått feks en Nokia N8 i uten at det blir kliss. SGS2 derimot går greiere i div lommer enn N8 gjør, selv om den er større, pga tykkelsen antar jeg og tyngden hjelper jo.

 

Jeg er ingen enorm herremann, jeg bruker vel bukser som er 29 i livet og 30 i lengden, uten at lommene blir for små for SGS2en. Jeg er heller ikke noen "yo sup morradi" saggebukse kid, så er ikke store lommene det går i heller.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Elsker å lese om sinte andronoid fans som rakker ned på apple... Har dere ikke noe bedre å bruke tiden på... Jeg har en av hver til jobb og priv... Er kjempe fornøyd med begge, syns bare iphone er bitte litt enklere å bruke... Og ja det er ikke noe problem å laste ned ulovlig uisikk el film for og så spille dem av...

 

Enklere å bruke og enklere å sette opp er to forskjellige ting i min verden. Bruker du 10-30minutter én gang til å sette opp hjemmeskjermer og widgets på en Androidtelefon, vil du kanskje oppleve at et Androidsystem skreddersydd for dine behov er enklere i bruk enn iOS. Å hoppe inn og ut av ulike apps for å sjekke ulike informasjonsstrømmer er tungvint, imo.

 

Personlig foretrekker jeg å investere litt ekstra tid på konfigurasjon istedet for å måtte bruke noen sekunder ekstra hver gang jeg skal ta en kjapp sjekk av ulike informasjonsstrømmer. Det er dog såklart en smakssak :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enklere å bruke og enklere å sette opp er to forskjellige ting i min verden. Bruker du 10-30minutter én gang til å sette opp hjemmeskjermer og widgets på en Androidtelefon, vil du kanskje oppleve at et Androidsystem skreddersydd for dine behov er enklere i bruk enn iOS. Å hoppe inn og ut av ulike apps for å sjekke ulike informasjonsstrømmer er tungvint, imo.

 

Personlig foretrekker jeg å investere litt ekstra tid på konfigurasjon istedet for å måtte bruke noen sekunder ekstra hver gang jeg skal ta en kjapp sjekk av ulike informasjonsstrømmer. Det er dog såklart en smakssak :)

Med iOS 5 og Notification Center trenger man ikke en gang låse opp iPhone for å "sjekke ulike informasjonsstrømmer", siden de siste hendelsene presenteres fortløpende på låseskjermen...og vel inne i iOS 5 har man alltid notifikasjonsskjermen, som gir skreddersydd oversikt... ;)

 

Ellers er det jo i apps man faktisk får gjort ting, enten det er å skrive en e-post, ta bilder, redigere innhold eller hente informasjon fra WWW.

Endret av Newton
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...