Gå til innhold

iPhone blir knust av Samsung og Google


Anbefalte innlegg

Ellers er det jo i apps man faktisk får gjort ting, enten det er å skrive en e-post, ta bilder, redigere innhold eller hente informasjon fra WWW.

 

Klart det, men tenk deg forskjellen på å åpne en kalenderapp for å sjekke måneden din og deretter en undermeny for å se gjøremål og avtaler for denne og neste uke kontra å bare låse opp telefonen og se dem rett på hjemmeskjermen.

 

Tenk deg å ha ofte brukte kontakter direkte på hjemmeskjermen, feks kona og de to bestevenninnene dine som du ofte kommuniserer med, kontra å gå inn i meldingsapp, eller telefonapp, eller MSNapp eller FBchatapp eller GTalkapp eller G+app. Lås opp, trykk på personen og velg kommunikasjonsmetode ut fra hvor personen er pålogget.

 

Tenk deg å ha en widget som viser deg været nå og de neste 5 timene der du er kontra å låse opp og finne appen i lista.

 

Tenk deg å bare titte på skjermen og se relevante tweets i stedet for å måtte inn i twitterappen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klart det, men tenk deg forskjellen på å åpne en kalenderapp for å sjekke måneden din og deretter en undermeny for å se gjøremål og avtaler for denne og neste uke kontra å bare låse opp telefonen og se dem rett på hjemmeskjermen.

 

++++

 

Gir deg et solid pluss for dette innlegget.

 

Og folk sier iphone er så himla brukervennlig... Jeg mener det er simplisiten i iphone som heller gjør den kronglete å bruke. Rett ut av esken er den en "hjernedød" mobiltelefon. For å bøte på dette må du ut på App Store for å lete deg ihjel etter gode apps. Og de gode apps'ene koster som regel penger, noe som til slutt gjør totalregnestykket for mobilen temmelig høyt. Og likevel sitter du igjen med en mobil hvor du hopper frem og tilbake mellom bøtter og spann av apps for å kunne gjøre diverse simple oppgaver.

 

Jeg tror for øvrig jeg glemte et viktig punkt i mitt innlegg tidligere i tråden;

påminnelser/oppgaver. Jeg må vente på ios 5 for å få dette (og fremdeles, ios 5 er IKKE sikkerhetsklarert i bedriften, og vil ikke bli det på en god stund). Apps er jeg ikke interessert i. Jeg forventer å ha slikt støttet av mobilen "fra børjan av".

Lenke til kommentar

Har styrt unna iPhone - ville ikke være med på "bølgen". Prøvde Ericsson, Nokia, HTC, LG, Palm. Ga opp. Venner meg nå til 4s. Ser på meg selv som en idiot som har kastet bort så mye tid på å få progammer og telefoner til å spille sammen. Min feil.

Hvorfor er iPhone så riktig? Kanskje fordi programvare og maskin lages av samme produsent/leverandør. Det virker. Telefonen virker. Alt virker. Ikke noe fuzz, ikke noe som er dumt eller håpløst. Kan godt være at annen programvare er bedre og andre telefoner er bedre - men spiller de sammen - virker de? Ikke de jeg har prøvd - men nå ...4s

Lenke til kommentar

Har sett dette komme i lengre tid, Android kommer til knuse iOS framover.

 

AndSam (Android software på Samsung hardware) kommer til å bli like dominerende som WinTel (Windows software på Intel hardware) er i PC industrien.

AndARM blir vel mer korrekt siden Tel er en referanse til CPU-kilden?

Bra poeng! :)

 

Hva om vi snur ordet om kaller kombinasjonen ARMAND? klinger bedre gjør det også ;)

 

Wintel er jo et godt etablert uttrykk i dataindustrien, kanskje du akkurat har vært med på å skape et nytt?

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...