Gå til innhold

Canal Digital med flere oppgraderinger


Anbefalte innlegg

Så da er nok D-link DIR-600 for gammel, ser ut som det er en 100 mbit ruter. Du får nok 12 MB/S fordi du bruker switch, (NAT) mot internet faller ytelsen noe.

 

Håper at eksisterende kunde kan oppgrade til 70 Mbit, ville vært kjedelig om jeg må vente over nyttår, siden jeg har 25 mbit fra før av.

 

Du begynner dagen der du slapp ser jeg. Vær litt konsekvent med brukt av betegnelser i det minste. Det er stor forskjell på Mb og MB.

 

D-link DIR-600 støtter 802.11n altså 150 Mbit/s - http://www.dlink.com/DIR-600

 

Hadde du lest tråden eller tatt en titt på canal digitals hjemmesider, hadde du sett det bare er å logge inn på mine sider og oppgradere selv. Da får du i tillegg 2 mnd gratis + 150 kr rabatt sett at du binder deg til et helt år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden dette kan være relativt relevant for andre som i disse dager får 70mbit velger jeg å fortsette her istedenfor å lage ny tråd.

 

DIR-600 rutern skal jo støtte slike hastigheter, det er ikke noe spørsmål. Men når jeg er oppe i 5-5.5 mb/s over internett og samtidig logger inn på rutern ser jeg at Load Average typis blir sånn 8.0 3.0 2.0, noe som tyder på at CPU`n ikke klarer å håndtere trafikken, spesielt med tanke på at det ofte blir oppmot 3.x å¨siste load average.

 

Så noe som kan bekrefte avkrefte min mistanke..? For hvis dette er tilfelle må jeg vel ut å kjøpe en ny trådløs ruter.

 

Og for de som lurer, ja, jeg tester selvsagt dette kablet.

Lenke til kommentar

@Tri66er:

 

Man må faktisk regne med litt "hikke" i systemene når det gjøres en oppgradering av såpass stort omfang og med all sannsynlighet svært mange kunder velger å oppgradere. Så jeg ville ikke latt meg irritere så grasat mye de første 12 - 24 timene.

 

Ja, jeg skjønner det. Kommentarene mine var egentlig ikke ment som "klaging".

Jeg er storfornøgd CDkunde. Kommer trolig til å være CDkunde frem til jeg får fiber.

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra 5/25 til 10/70 nå. Downloadhastighet ble tilsvarende bedre, men min upload er nå dårligere enn før, under 2Mbit, før var den over 4Mbit. Dette er ikke bra. Sagem boksen har delay på opptil 10 sekunder fra man trykker på fjernkontrollen etter oppgraderingen - dette er jo helt bak mål.

Lenke til kommentar

ahh satan ! har nå den gammle modemet og må sikkert vente 100 år før jeg får linja :(

 

Du kan vel bare oppgradere, mest for lavere pris.

Nå tviler jeg på modemet blir makset med 25 mbit. Men kan være du får 50 mbit isteden.

 

Det er verre for de som er under bindingstid og ikke har mulighet å velge Aktiv 70 på min side.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

ahh satan ! har nå den gammle modemet og må sikkert vente 100 år før jeg får linja :(

 

 

hvis du har oppgradert er nok nytt modem i posten allerede. :)

 

 

Det er verre for de som er under bindingstid og ikke har mulighet å velge Aktiv 70 på min side

 

hva mener du? jeg var under bindin på 25/2,5 og fikk oppgradere.

Lenke til kommentar
Det er verre for de som er under bindingstid og ikke har mulighet å velge Aktiv 70 på min side

 

hva mener du? jeg var under bindin på 25/2,5 og fikk oppgradere.

 

Kan være det er forskjeller hvor man bor, hvis 70 mbit linjen kom i dag.

Muligens får høre med kundesenteret, siden vår familje fikk ikke oppgradert, men kan nok bli mulig senere på dagen ikke vet jeg. Vi har de gamle prisene på minside ennå, så jeg kan betale 100 mbit til over 1000 kr men er det verdt det? Nei, da får jeg heller vente en dag til.

Lenke til kommentar

Det kan ikke være noe problem. du får ta en "hvorfår får han og ikke jeg" :innocent:

 

Kanskje fordi jeg er nedproritert?

 

Er dere i borettslag? Eller bor dere i enebolig av dere som har klart å få 70 mbit linje?

Nå kjenner jeg ikke dere.

 

Kjenner jeg CD rett, så vil de ikke gi noe begynnelse, de ber meg vente noen dager og ta kontakt etter jul et sted.

Forstår riktignok ikke hvorfor alle som har 25 mbit blir ikke oppgradert automatisk heller.

 

Jeg blosser i om vi må betale de gamle prisene ut året, men syns virkerlig jeg burde få 70 mbit linje snart.

Lenke til kommentar

Mhh.... Har enda ikke fått oppgradert, dog så har hastigheten min (25/5) blitt elendig?! Gah... dontgetit.gif

 

 

Har akkurat samme problemet.

Har aldri hatt en linje som har hvert så stabil som den jeg hadde med CD frem til idag(25/5)

Så fikk jeg fortalt at det ville ta ca 20min til jeg fikk 70/10.

 

Nå, nesten 4 timer senere, sitter jeg fortsatt med ca 5/4.

 

Fremdeles ikke fått oppgradert her, men linja er blitt "normal" igjen, delvis 25/5.

Slipper forøvrig å bytte modem etter som jeg har Thomson TCM470, de med Thomson TCM420 må bytte :)

Lenke til kommentar

Det jeg lurte på var hvordan bredbånd via CD sine kabler funker. Om det ligger noen begrensninger i for eksempel gamle kabler eller for lange avstander osv.

 

Virker nesten slik, hos meg i vetfall. Skulle gjerne oppgradert hvis jeg hadde mulighet til 70 mbit. Prisen er ikke noe problem, 500 kr måneden er jo ingen ting.

 

Men ja du skal nok ha dårlig linje hvis du ikke har mulighet for 25 mbit linje en gang, da må kobberet være nesten være rusten.

Lenke til kommentar

Oppgraderte til 70 fra min side kl 9 i morges, så forventet at det skulle være fikset når jeg kom hjem kl 8 i kveld. Men det var det ikke. Spurte dem på facebook-siden, og fikk svar på at det nå var fikset, pga det automatiske sviktet. Tok speedtest og nettfart, fikk ca 30/10. Hadde 25/5 på Mega abonnementet. Nå utover kvelden får jeg bare 20 ned, og mellom 7-10 opp. Leste også på facebook siden at folk hadde fått doblet opp-hastigheten, men ingenting med nedlastningen. Regner med de har overbelastning eller noe sånn, siden mange oppgraderer samtidig. Kundeservice er også overbelastet, de har verken svart på epost eller chat, bare på veggen deres på facebook før idag, om at det nå var registrert oppgradering. Får se utover dagen om jeg får svar, eller om nedlastningen øker til 70:)

 

edit: Har avtale via borettslag til de som måtte lure, og thomson TCM470 for de som lurte. Tror dette er deres nye modem, som skal slippe å bli skiftet ut ved hastighets-oppgradering.

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Tok speedtest og nettfart, fikk ca 30/10. Hadde 25/5 på Mega abonnementet. Nå utover kvelden får jeg bare 20 ned, og mellom 7-10 opp.

 

Kjører du over trådløs forbindelse? En fra Altibox sa at mange kort rett og slett sa takk for seg mellom 20-30 Mbits selv om de i utgangspunktet skulle tåle mye mer. Jeg får 2.8MB/s ned med trådløs, 3.1MB/s med kablet tilkobling med min 25/25-linje. Jeg sitter ca 1m20cm fra ruteren så skal ikke akkurat være dårlig signal.

 

Synes det er på tide at Altibox oppgraderer igjen nå :( 25/25 til 449 er ikke like kult som for et halvt år siden.

Lenke til kommentar

*snipp snipp*

 

Jeg opplever det samme her, får maks 40/5, har også det nye modemet. Dog så tror jeg nok de har slitt litt de to siste dagene med mye pågang og sprengt kapasitet så håper det bedrer seg etterhvert.

 

Liker forøvrig Facbook siden demens, de er relativt kjappe med å svare der. Men jeg blir noe flau av å være norsk når jeg ser hvordan noen bruker veggen til å grine og syte som småunger fordi et eller annet ikke fungerer....

Endret av haddis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...