Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Jeg har personlig TF300 og en kompis av meg har TF700.. Begge to suger noe så inne i hel...

De er helt ubrukelige på surfing.. Nettleseren bruker mange sekunder på å laste siden og da låser/tryner nettleseren. Noen sekunder høres ikke så mye ut men jeg kan love deg det er noen LANGE sekunder.

Jeg gikk på samme smellen som noen andre her har sagt/tenkt.. At nye soft/firmw oppdateringer fikser den biffen.. DET GJØR DET IKKE!

Styr unna... Kjøp samsung el eple produkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettleseropplevelsen er vel ikke nettbrettet sin skyld... Det er vel nettleseren som er skyldneren.

Jeg bruker Opera i stedet for en medfølgende nettleseren(e). Kanskje noen andre nettlesere er raskere å rendre nettsidene.

Nope.. har testet FF,Op,Chro.... hjelper ikke en sjait.

Brettene SUGER..

Jeg kjøper bare asus Hoved og skjermkort så jeg er ikke noe eple,samsung fanboy men 300 og 700 er noe ræva jalla som ikke skulle vørt sluppet..

Endret av Espen_^
Lenke til kommentar

Nope.. har testet FF,Op,Chro.... hjelper ikke en sjait.

 

Merkelig. Lurer på hva flaskehalsen er da. Såfremt tilgangen til Internett er stabilt burde det være nettleseren som det står på. Vanskelig å si hva det kan være uten å sjekke nøye på selve trafikken av data.

 

Kunne tenkt meg å lage en liten App som henter ned websider for å sjekke hvor lang tid den bruker på selve nedlastingen. Burde kanskje finnes noe av slik diagnose apps.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

google "tf300 lag" Er ikke bare meg.

 

Den er et velkjent problem som skyldes treg minnemoduler og resulterer i treg I/O og hakking.

 

Prøv følgende:

 

1) last ned Dolphin Browser fra play store. Fra settings velg Lab og huk av for Cache to SD card. Dette krever at du har SD kort installert på tabben, helst med høy Class nummer. Eks class 6 eller høyere.

 

2) hvis du har root tilgang på tabben din, flash Browser2Ram. Se følgende video og nyt

 

https://www.youtube.com/watch?v=3sRtFcBpM3o&feature=youtube_gdata_player

 

3) Hvis du har gitt opp Transformer tabben, kan du unlocke bootloaderen, flashe clean room. Har nylig gjort det på min TF700 og sett den parkere iPad den nye, den enda nye og alle de ikke nye til sammen :)

Endret av Ali I Hagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Boat Browser og Opera Mini funker best med orginal Asus-rom. I Boat Browser kan du i innstillingene merke av for Cache to SD card. Da går surfingen bedre.

 

Problemet skyldes den trege interne flash-disken som det mellomlagres på.

Som tidligere sagt kan du få en helt ny opplevelse med CleanROM, fullt på høyde med Ipad. Tror den er bedre. De fleste på XDA-forumet rapporterer at brettet "flyr". Får nå 6250 poeng på Quadrant-testen. Da funker Chrome og den innebygde nettleseren som de skal :-)

Lenke til kommentar

Den er et velkjent problem som skyldes treg minnemoduler og resulterer i treg I/O og hakking.

 

Prøv følgende:

 

1) last ned Dolphin Browser fra play store. Fra settings velg Lab og huk av for Cache to SD card. Dette krever at du har SD kort installert på tabben, helst med høy Class nummer. Eks class 6 eller høyere.

 

2) hvis du har root tilgang på tabben din, flash Browser2Ram. Se følgende video og nyt

 

https://www.youtube....be_gdata_player

 

3) Hvis du har gitt opp Transformer tabben, kan du unlocke bootloaderen, flashe clean room. Har nylig gjort det på min TF700 og sett den parkere iPad den nye, den enda nye og alle de ikke nye til sammen :)

Jeg har bare 300 men er vel rom til den oxo.. får prøve det for dette er ikke brukbart.

Lenke til kommentar

Det er nesten som jeg syntes at Asus burde ta litt mer ansvar, og godta innlevering av nettbrettene til verksted, der de kunne fikset på innmaten. Altså fått raskere minne.

Det burde løst saken.

Jeg merker selv litt korte lagging.

Men det er nå mye bedre enn før. da en måtte vente 15 sekunder og få opp meldingen om at programmet ikke svarer.

Lenke til kommentar

Det er nesten som jeg syntes at Asus burde ta litt mer ansvar, og godta innlevering av nettbrettene til verksted, der de kunne fikset på innmaten. Altså fått raskere minne.

Det burde løst saken.

Jeg merker selv litt korte lagging.

Men det er nå mye bedre enn før. da en måtte vente 15 sekunder og få opp meldingen om at programmet ikke svarer.

Helt enig. Du betaler mange tusen for en "vare" du egentlig ikke får.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Etter siste oppdatering så har nettbrettet bevist seg å være totalt ubrukelig for min del.

 

Jeg bruker det til å ta notater i forelesning, og når nettbrettet skriver hva det føler for, tegner også gjerne noen streker her og der, så blir dette for meg mer bry en nytte. De hender seg at det bare visker ut det jeg har skrevet også, fordi det passer godt. Berøringsfunksjonen slutter å fungere litt som den føler for det, og jeg kan ikke lenger holde nettbrettet på baksiden, da dette påvirker skjermen.

 

Jeg hadde et håp her, og det fungerte utrolig godt i en periode. Men nå er det bare søppel.

Lenke til kommentar

Prøv en Cold Boot!

Skru av nettbrettet. Hold Power og Volum - (minus) samtidig og slipp begge når du ser Asuslogoen. Du kommer da inn i en meny. Ikke gjør noe, bare vent til den starter opp.

Sjekk om brettet har blitt bedre. Dersom ikke, gå til innstillinger, sikkkerhetskopi og.. og ta en "Fabrikkinstilling". Husk å ta backup av dataene dine først. Lagringer på spill etc. er en litt mer komplisert prosess. Tror alt slettes utenom det som er på minnekortet. Apps lastet ned fra Google Play er enkelt å installere på nytt.

 

Asus TF300 har nettopp fått en oppdatering til Android 4.2.1 eller 4.2.2, så det regnes med at TF700 får denne i April. Da blir kanskje alt bedre.

 

Selv har jeg flashet Clean Rom og den er superrask og bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...