Gå til innhold

Nå er Samsung større enn iPhone


Anbefalte innlegg

Dette kommer litt ant på hvor grensen for å havne i fellesbolken ble satt. Hvis ett eller to selskaper (eks. ericsson og htc) tilsammen utgjør 40% av selve fellesbolken, så er det små anndeler på de resterende. Men det vet vi såklart ikke noe om her.

 

Så stor andel kan de ikke ha da skulle minst en av dem ha stått oppført i denne listen da de er større enn eks. Apple/Nokia....

 

Poenget mitt er uansett att når en "ukjent gruppe" har så enormt store markedsandeler i forhold til den største produsenten, da har man veldig dårlig kontroll på markedet...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han var slurvete nok, i følge sin lærer, til å bli fortalt at han aldri ville bli noe stort og droppet ut av skolen av den grunn.

Men det er jo ikke relevant

(samt vil enkelte nå ha det til at han slurvet med relativitetsteorien, men det var ikke poenget).

Ja, hadde jeg som fysiker på den tiden blitt presantert teorien, og den var full av slurv/feil, så ville jeg vært mer kritisk enn om den ikke var det.

Om en journalist slurver med og/å er noe som skal til for å bli tatt useriøst, så vil jeg hevde du påfører deg selv en stor blindsone i livet. Jeg ville heller spart det til journalister som slurvet med journalistikken, som det er nok av - men som ofte fint klarer bagatellen og/å-utfordringen

Poenget er ganske enkelt at noen som slurver med det viktigste verktøyet i jobben (språket for journalisten, tall og deres presentasjoner for statistikeren) så er det nærliggende å tro at det slurves på andre omtråder også. Slik jeg ser det skyldes dårlig språk hos en «journalist» (jeg setter den i hermetegn siden det stort sett ikke finnes journalister i Norge lenger, bare nyhetsformidlere) en av to ting: vedkommende behersker ikke språket i det hele tatt (da burde man jammen ikke være journalist), eller at vedkommende jobber under et sterkt press for å produsere mest mulig på kortest mulig tid. Sistnevnte vet jeg med sikkerhet er sannheten i en del norske redaksjoner.

 

Uansett. Poenget var ganske enkelt:

 

Behersker ikke eller slurver med det viktigste verktøyet for sitt fagfelt = jeg er skeptisk til det som presenteres fordi jeg da forventer samme slurv/ikke beherskelse i alt arbeidet.

Lenke til kommentar

Han var slurvete nok, i følge sin lærer, til å bli fortalt at han aldri ville bli noe stort og droppet ut av skolen av den grunn.

Men det er jo ikke relevant

 

Og er det rikitg? Såvidt meg bekjent sluttet Einstain på skolen fordi han var uenig i læringsmetodene, og begynte på en annen, han var allerede da oppfattet som svært svært god i fysikk og matematikk. Jeg har ihvertfall aldri sett noe som tyder på at Einstain har gjort det dårlig på skolen i fysikk og matematikk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tror nok Apple spiser innpå den der med 4S.

Du tror det ja.

Galaxy Note og Galaxy Nexus kommer om ganske kort tid i tillegg.

Jeg er akkurat tilbake i Norge etter ei uke i Berlin og kan fortelle at folk der nede var helt vill etter Androidtelefoner, var innom de største el-varehusene og folk stod som sild i tønne for å teste/kjøpe android telefoner.

 

På "Media Markt" der de også har egen Apple avdeling var det tilnærmet helt dødt til tross for at de hadde iP4s på utstilling.

 

"Saturn" hadde forøvrig massevis av Samsung Note på lager og til kun 4400kr. uten abb/op.lås og trekker du fra den tyske momsen du får refundert på flyplassen kostet den bare 3600kr :love:

 

Uansett, jeg fikk litt bakoversveis når jeg så hvor stor interessen var for Androidenheter! Hadde nok vært bekymret om jeg satt på Apple aksjer nå ;)

Lenke til kommentar

Har hatt iPhone 3GS og 4. Vært kjempefornøyd, så fikk jeg HTC Sensation. Stor skjerm? Rask? Banebrytende? For en nedtur! Nå har jeg bestilt 4S. Det er gjerne ikke verdens beste beste tlf, men fy pokker så enkelt, og virker rett fra eska. Apple lukket? Sært? Igjen: it works. Aldri mer annet skvip her i gården. Thats a promise :-)

Lenke til kommentar

Thihi... Nå er Samsung større enn iPhone :tease:

 

forskjellige prisklasser/ mobiler, hvis doro blir større enn apple har det like mye og si :)

 

"Samsung solgte 27,8 millioner av sine Galaxy-telefoner i siste kvartal, solgte Apple «bare» 17,1 millioner iPhones."

 

Så legger vi til at den mest solgte Samsong telefonen er Galaxy S, og nå SII. Så selv om Samsung har mange telefoner å velge mellom, og helt sikkert selger mange av disse også, er de mest solgte telefonene ikke av selskapets billigutgaver.

 

Videre er det ikke Samsungs problem at apple kun har en modell ute, og det er nok heller ingen tilfeldighet at apple vurderer en billigutgave av iPhone.

 

Doro kan på ingen måte sammenlignes med Samsung, og hvis Doro blir markedsleder har det skjedd store omveltninger i samfunnet.

 

Vi kan sammenligne med bilmarkedet.

 

Før hadde vi vanlige biler av forskjellige klasser, og så hadde vi biler som lamborghini og ferrari. Uansett hvilken bil man kjørte, var dette toppmodellene man gjerne ønsket seg.

 

I dag har merker som audi og merzedes biler i alle prisklasser, men også toppmodeller. Disse toppmodellene er like rå, eller råere enn hva lamborghini og ferrari lager, og stadig flere ønsker seg nå en slik fremfor de gamle kongene på haugen. Kjører man billig mercedes, drømmer man ofte om SLR etc. i dag.

 

Din logikk sier at mercedes er dårligere enn lamborghini, og at mercedes' markedsandeler ikke har betydning fordi noen av bilene er billige. Spesielt sett i lys av at svært mange av bilene mercedes selger også ligger høyere enn snittet i pris

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar

Jeg har valgt å trekke tilbake en post jeg postet i denne tråden, fordi jeg nå innså det som uheldig at jeg anklagde Dotten for herskerteknikker. Jeg kjenner Dotten godt, og vi har diskutert veldig mye rart oss i mellom (og det er ikke første gang jeg kommer med en slik påstand). Derimot så innser jeg at det er uheldig som moderator å anføre en slik diskusjon åpent på forumet, og er noe jeg og Dotten burde tatt på privaten.

Uansett. Jeg vil også si at jeg velger å gjøre dette etter en prat med en bruker av forumet. Synes det er viktig å få frem at jeg er fullstendig klar over at jeg bare er menneskelig, og kan, som alle andre, gjøre feil. Jeg blir ikke, og kommer aldri noensinne til å bli, sint eller irritert dersom en bruker påpeker at jeg har gjort noe feil. Jeg kan også gå god for at det samme gjelder Dotten. Dere må aldri være redde for å ta kontakt med meg om slikt.

:)
Endret av cyclo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og der ser vi det vi også visste, at selv om Apple har tapt markedsandeler, har de faktisk økt salget, med over 21% fra 14,1 til 17,1 millioner enheter. Samsung har til sammenligning øket sitt totale salg med 23%. Hvilket betyr at en stor del av Samsungs økning i smartmobilmarkedet er på bekostning av salget deres av ikke-smarte telefoner.

 

Og vi ser at Nokia til tross for dårlige tall i smartmobil-markedet fortsatt selger mest av alle totalt sett.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

De skulle tatt antall samsung telefoner og antall apple telefoner, å derifra finne frem til hvem som har solgt mest utifra hvor mange telefoner de har gitt ut., å som vi allerede vet, iphone kommer kun EEN GANG I ÅRET! Derifra, så kan androide og samsung dra til H....... !

 

Det gir heller ingen god sammenlikning, tror du apple ahdde hatt fem ganger så høy markedsandel med fem ganger så mange telefoner feks?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...