Gå til innhold

Nå er Samsung større enn iPhone


Anbefalte innlegg

Siden Androidbrukere i følge flere poster her på forumet ikke er "så dumme" at de står i kø for å få telefonene først må vi anta at selv med nye modeller vil ikke Samsung selge i bøtter og spann.

 

LOLZ.. det skulle tatt seg ut... Skulle tro produsentene ikke vile selge telefoner og at de kun kommer i et begrenset opplag..

 

ALLE SKAL FÅ !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke noe som tilsier at Apple tar igjen Samsung med det første.

Samsung solgte 63 prosent flere telefoner i tredje kvartal.

 

At iPhone 4S selger så godt nå har flere forklaringer. Blant annet er den tilgjenglig blant alle de store teleopperatørene i USA i stedet for bare AT&T. I tillegg er den tilgjenglig i flere land.

 

Her er forøvrig kvartalsrapportene frem til juli 2011for Apple iPhone:

 

Q4 2008: 6.9m

 

Q1 2009: 4.4M (down -37% from the quarter prior)

Q2 2009: 3.8M (down -13%)

Q3 2009: 5.2M (up 37%)

Q4 2009: 7.36M (up 41%)

 

Q1 2010: 8.737M (up 19%)

Q2 2010: 8.752M (up <1%)

Q3 2010: 8.39M (down -4%)

Q4 2010: 14.1M (up 68%)

 

Q1 2011: 16.24M (up 15%)

Q2 2011: 18.65M (up 15%)

Q3 2011: 20.34M (up 9%)

http://en.wikipedia.org/wiki/File:IPhone_sales_per_quarter_simple.svg

Endret av corcky
Lenke til kommentar

Q4 tilhører iPhone. ICS og teknologipresset mot 4S begynner ikke før i Q1 2011. Det beste hadde nok vert om 2-3 andre produsenter av Androidenheter fikk fart på sine modeller tidlig i 2012. Samsung har nok skaffet set ett forsprang, og det kan være litt på grunn av det fokuset de har fått gjennom rettsakene med Apple. At de jobber såpass tett med Google hjelper selvsagt også på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple går nok godt opp ja, mange som kjøper 4S for 900 kr mer enn S2, selv om S2 etter min mening er bedre enn 4S, men for andre er det motsatt, forskjellene er veldig små, så de er omtrent like. likevel koster 4S 4900, mens S2 koster 4000.

 

iOS har blitt tatt igjen av Google. I iOS er vel det eneste de ikke har stjålet fra noen, den dype integreringen av Siri, alt anet har de stjålet fra Android 2.3 og BlackBerry (iMessange, nesten helt identisk). Det er jo stjålet fra Android 2.3, og android 4.0 er en ganske stor oppgradering, så ville satset på Android jeg, de som går foran nå, og Apple som ligger bak og stjeler ideer.

 

Til Q1 eller Q2 kommer Galaxy SIII. Sannsynligvis med Quad-core iom at Transformer Prime, som blir lansert 9. nov er bare 8,3 mm tykk og har Nvidia Tegra qaud-core. Håper på like stor oppgradering som S2 var når den ble lansert :)

Lenke til kommentar

Q4 2008: 6.9m

 

Q1 2009: 4.4M (down -37% from the quarter prior)

Q2 2009: 3.8M (down -13%)

Q3 2009: 5.2M (up 37%)

Q4 2009: 7.36M (up 41%)

 

Q1 2010: 8.737M (up 19%)

Q2 2010: 8.752M (up <1%)

Q3 2010: 8.39M (down -4%)

Q4 2010: 14.1M (up 68%)

 

Q1 2011: 16.24M (up 15%)

Q2 2011: 18.65M (up 15%)

Q3 2011: 20.34M (up 9%)

Nå tittet ikke jeg på kilden, men velger å ta tall fra noen som ikke har kontroll på opp/ned/positiv/negativ med en klype salt. Man kunne forvente at firma som publiserer slikt kan slike ting. (down -13% skulle tilsi en økning på 13%)

Lenke til kommentar

Hvordan får du det der til å stemme?

Ordet up/down angir fortegn. Ved å si down -10%, så bruker man dobbelt fortegn. Det samme gjelder også på norsk. Man sier en nedgang på 10 prosent, ikke en nedgang på minus 10 prosent.

 

Og ja, jeg vet at det slurves masse med dette på begge språk, på samme måte som det slurves med bruk av og/å, men jeg har store problemer med å ta noen som har som oppgave å presantere tall, som ikke behersker noe så enkelt som dette. På samme måte som jeg har problemer med å ta en journalist som ikke beherkser og/å-regelen seriøst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror nok Apple spiser innpå den der med 4S.

 

Ja, dessverre. Skjønner det bare ikke.

 

Lett å skjønne, men det er vel også det er så trist :wee:

 

Tror nok Apple spiser innpå den der med 4S.

Du tror det ja.

Galaxy Note og Galaxy Nexus kommer om ganske kort tid i tillegg.

 

 

Merkelig nok er ikke facebook-statusfeltet mitt fylt med folk som sier de kjøper "Galaxy". Derimot er eplebrukerne flinke til å vise at tesen om at iPhone primært kjøpes for å skryte om det på Facebook kanskje har noe for seg, for det drukner over av slikt fjas i statusfelt.

 

Jeg håper jo jeg tar feil, all den tid Apple følger en så uheldig filosofi (og alle som kjøper iPhone i handling støtter den filosofien). Jeg står jo ved det jeg lenge har skrevet, at iOS kommer til å krympe mer og mer hva markedsandeler angår på mobil og nettbrett.

 

 

Og ja, jeg vet at det slurves masse med dette på begge språk, på samme måte som det slurves med bruk av og/å, men jeg har store problemer med å ta noen som har som oppgave å presantere tall, som ikke behersker noe så enkelt som dette. På samme måte som jeg har problemer med å ta en journalist som ikke beherkser og/å-regelen seriøst.

 

Du ville nok hatt problem med å ta Einstein seriøst da, om du levde i hans tid ;)

Lenke til kommentar

Hvordan får du det der til å stemme?

Ordet up/down angir fortegn. Ved å si down -10%, så bruker man dobbelt fortegn. Det samme gjelder også på norsk. Man sier en nedgang på 10 prosent, ikke en nedgang på minus 10 prosent.

 

Og ja, jeg vet at det slurves masse med dette på begge språk, på samme måte som det slurves med bruk av og/å, men jeg har store problemer med å ta noen som har som oppgave å presantere tall, som ikke behersker noe så enkelt som dette. På samme måte som jeg har problemer med å ta en journalist som ikke beherkser og/å-regelen seriøst.

 

Enig der, er totalt feil å skrive det på denne måten. På en annen side kan det godt være det var en slurvefeil og ikke uvitenhet...

 

@Dotten

Att Iphone krymper rimelig dramatisk er det ingen tvil om, er iallfall ingen andre OS som slår Apple på dette området (ikke engang Blackberry), se under:

 

http://gs.statcounter.com/#mobile_os-ww-monthly-200909-201109

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Samsung publiserer ikke salgstall, dette er gjetninger fra et analysefirma. Videre er det et forsøk på å si noe om antall enheter sendt ut fra Samsung, ikke antallet solgt. Nokså fishy, altså.

 

Men de selger sikkert masse telefoner, og dette er en helt naturlig utvikling. Samsung har alltid solgt telefoner i store antall, og smarttelefoner blir en stadig større andel av markedet.

Lenke til kommentar

Apple selger 3 modeller. Hvor mange selger Samsung? 10? 15?

 

 

Syntes ikke det er noe spesielt med det.

Nope. Dette tallet sier én ting, og kun dette: et analyseselskap har anslått at Samsung sender mange modeller ut fra fabrikkene sine til distributører og forhandlere. Implikasjonene av dette varierer sterkt med hvilket spørsmål man er ute etter å svare på.

 

(i) Jeg er aksjonær, kommer selskapet nå til å tjene mye mer penger?

Umulig å si uten å ha breakdown av modeller med profittmargin på hver enkelt. Mye av det som i dag er smarttelefonsalg (samme demografi, bruksmønster etc hos kunder) ble for kort tid siden solgt som «feature phones». Hvis tallet primært sier at tidligere billigtelefoner ikke var smarttelefoner, mens billigtelefonene i dag er smarttelefoner er man som aksjonær ikke særlig lengre.

 

(ii) Jeg er app-utvikler, bør jeg nå skifte til å utvikle for Android?

It all depends. Er det primært dyre telefoner som har økt i salg og kundene av disse dyre telefonene er villige til å også bruke penger på apps kan det hende utviklingen går i den retningen (i alle fall om Google får en slags orden på Android Market). Er det telefoner til 1500-2000 som pushes ut i store kvanta og blir brukt til å sende tekstmeldinger er det mindre håp.

 

(iii) Jeg er webutvikler, kan jeg nå puste lettet ut og fortsette bruk av Flash?

Neppe. Relativt nye tall fra Google viser at 2/3 av mobilsøkene kom fra iOS. All customers are not created equal.

 

Samsung har solgt mange telefoner. Interessant om man jobber i Samsungs logistikkavdeling, ganske irrelevant for de fleste av oss. Punktet der slike salgstall er interessante er der det kan forårsake endringer av betydning i industrien – jeg er ikke overbevist om at det finnes slikt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...