Gå til innhold

Nettmøte: Still dine spørsmål til Canal Digital nå


Anbefalte innlegg

Jeg tror vi betalte 3000kr for den gamle HD-PVR-Sagemboksen. Hver dag låser den seg/nekter å starte/blir for varm. Den er treg, bråker og har elendig interface. Hver gang den får en firmwareoppdatering så håper man at problemene blir fikset, men det blir de aldri. Den blir verre og verre.

 

Har ringt inn til support flere ganger, og det er alltid det samme. "prøv å tilbakestille til fabrikkinstillinger og håp på det beste" De har ikke troen på å sende ut ny boks, for de er like elendige alle sammen. De klarer med andre ord ikke å utbedre feilen på et produkt de solgte oss for 3000kr.

 

Å kreve 1490kr for en ny boks som gjør at vi får benytte det abbonnementet vi betaler for, er ren frekkhet og arroganse.

 

Om vi i Desember/Januar ikke klarer å få noe forståelse for dette på Canal Digital support, så blir det å ty til Viasat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange her fikk svarene de lurte på? Jeg fikk bare 1/3 svar.

 

Men ut i fra hva de svarte så var svarene så dårlig som vanlig.

 

Er det ikke synd på folkene der som står frem som en idiot?

 

Hva skal vi kjøpe der neste gang? Jeg tror jeg legger canal digital i søpla så får heller get eller altibox være erstattningen.

 

Er enig i at man ikke får ny dekoder fordi den gamle virker dårlig er ren merkelig.

 

Hvis CD byr seg så lite om kundene sine, får de heller selge til noen som blosser hva de får.

 

På en måte er det ikke synd på folk som kjøper søppel heller når de har tidligere dårlige erfaringer. Bare se amentio, er samme shit også der. Men det er jo ikke alltid man får hva man betaler for.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ørten repetitive spørsmål om Tivo og doble opptak er generelt noe jeg ikke gidder å lese flere ganger. Synes også flere av svarene var direkte unnvikende (hvorfor i H... kan ikke de stakkarene som kjøpte den teite udugelige HD-PVR'en få den nye når den de kjøpte aldri fungerte??).

 

For min del kommer jeg til å "true" med å bytte leverandør hvert år for å få en bedre deal - anbefaler alle andre å gjøre det samme. Dobbel hastighet til samme pris? Greit det!

Lenke til kommentar

Hoi, her får de mye fortjent tyn :D

 

Sikkert en vanskelig jobb å selge inn "supertilbudet" til en hel nasjon med misfornøyde Sagem-hatere. På den andre siden vil jo ALLE enten kjøpe den nye dekoderen eller hoppe av CD når de ikke er fornøyd med tilbudet. Så omsetning blir det, uansett.

 

Dette tilbudet går ut før vi med parabol får noen dekoder. Spent på om vi får det samme tilbudet. Har allerede snakka med Altibox to ganger, og strengt tatt er det bare en fortsatt relativt høy og noe uoversiktlig totalpris pris hos Altibox som gjør at jeg ikke kobler til fibern som vi faktisk har helt inn i stua. Canal Digital er første abonnement som ryker hos meg, det er nok bare et spørsmål om tid. Sist gang jeg sa opp hos CD (internett) så gjorde det livet mitt flere hakk bedre, og kanskje noen år lengre. ^^;

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Det er en 250GB SATA i Sagem'en, er det ikke? I så fall kan de som biter det sure eplet og får seg den nye dekoderen røske ut HDD'n fra Sagem'en og sette den inn i en laptop som ikke har så mye plass før de peller ut annet som kan være av interesse (LED display?), evnt. omprogramerer resten med en stor øks.

Lenke til kommentar

Det er en 250GB SATA i Sagem'en, er det ikke? I så fall kan de som biter det sure eplet og får seg den nye dekoderen røske ut HDD'n fra Sagem'en og sette den inn i en laptop som ikke har så mye plass før de peller ut annet som kan være av interesse (LED display?), evnt. omprogramerer resten med en stor øks.

 

Kanskje greit å sjekke formfaktor på den gamle disken først... Vil ikke bli forundret om det er en 3,5" disk, og da sliter du med å få den inn i laptopen din. Dessuten må du sikkert lowlevel-formatere den, for å komme forbi eventuell drm-crap som muligens er lagt inn...

Når da ny 1 GB 7200rpm disk 3,5" koster 405 hos Digital Impuls, og tilsvarende 750 GB 7200rpm 2,5"-disk koster 699,- på komplett, så ser jeg ikke store vitsen med å skru opp boksen for å ta ut den gamle disken.

 

Da anbefaler jeg jeg heller å spare dritten, og heller vente til du setter opp en tv nr. 2...

 

Alt i alt er jeg himla glad jeg ikke har CD, men istedet GET, selv om jeg sikler etter fiber-hastigheter. Eneste CD, Viasat og RiksTV skal ha kred for, er at de tillater bruk av CAM, der henger GET etter så det synger. OK, også kred til CD kabelkunder at de får gratis Wimp (telenor-produkt det og) på kjøpet.

Lenke til kommentar

CD som er Telenor eiet, har vel lært ett og annet fra mestern av grådighet vil jeg tro.

Har personlig CD kabel-tv i heimen, og internett, og må nå bare si at om jeg ser på alternativene, så er jeg rimelig greit fornøyd.

 

Har 25/5 internett, som jeg laster 2.9 MB/s ned på og ca 0.8 MB/s ut. Det er jo rimelig greit. Ingen som leverer fiber her jeg bor ennå, og gidder ikke betale 1500,- pr mnd for 100mbit så da får det heller være inntil noen kommer med fiber.

 

av TV, så har jeg vært kunde siden de der c101 analog boksene. ni-triste saker, og treig som bare det. Var litt nedtur å komme til kompiser med Dreambox og se hvilke features de hadde. Men desto hyggeligere senere når jeg fikk analog pvr boks, som krasjet innimellom og måtte bootes, men bortsett fra det var det lite mikk-makk.

fikk så ett tilbud fra CD, om å kjøpe HD-PVR for 1995,- og fikk samtidig ett nytt kort og beholde den gamle PVR'en. Det var jo greit nok det.

Har faktisk ikke sjekket hvilken produsent den HD-PVR boksen er, men tipper nok det er den Sagem boksen. Tryner vel en gang i uka tenker jeg, men bortsett fra det så har den funket greit synes jeg.

 

Så, analog tv inkludert. Dette er jo SUPERT. Ungene som ikke har tuner ennå, og de rommene som ikke har tuner ennå, har nå hvertfall noen få kanaler de kan se på da.

 

Og Wimp tilbudet, hei hurra og trallala. Det kan jeg Virkelig like. Betaler 129,- pr mnd og har 3 fulle abbs. Spotify er vel 99,- for 1 stk abb.

 

Og nå får jeg meg ny HD-PVR boksedings for 1500,- og kan flytte den gamle HD-PRV boksen opp til ungene, og betaler det samme pr mnd. Tjah, kan vel egentlig ikke si noe annet enn at jeg er godt fornøyd. Skulle gjerne hatt 50/50mbit internett, men men. Alt godt kommer til den som venter :)

Lenke til kommentar

har camal digital parabol her jeg bor. jeg er evig takknemlig for at vi aldri gikk for pvr boksen til canal digital, hadde blitt advart mot den på det sterkeste.. Har fremdeles en sagem tuner, bare uten pvr. Denne er treg som sirup, men fungerer bra nok til å vise bilde.

 

men til sakens kjerne. det er ekstremt irriterende å se de svarene som kom fra nettmøtet.. dette var nitriste greier å se. en annen greie er at kundeservicen hos CD er horribel, men dette er ikke noe rart siden de har outsourset kundesupporten til teleperformance. greit nok at bedriften lever av kundeservice, men ledelsen burde kanskje ha strammet opp folket litt siden de faktisk representerer et selskap som lever av å levere tjenester til sine kunder.

 

Hva hastigheter på internett og kvalitet på kabel tv angår så vil jeg si at de har priset seg endel ut samt har en smule laber kvalitet. men dette er ikke et problem pga bedriften, men pga type kabel de bruker. hadde de brukt fiberkabler overalt så hadde nok alt blitt mye lettere enn å bruke en coax kabel..

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar

Kommer jo helt tydelig klart frem her at Canal Digital ikke bryr seg bittelitt om sine kunder. Dette er jo også problemet med at kunden må kjøpe dekoderen. Når den først slutter å funke så bryr de seg ikke fordi den er din.Blei veldig skuffet over Canal Digital sin fantastisk ubrukelige kunde behandling.

Lenke til kommentar

Interessant lesning! Visste ikke om nettmøtet, men skjønte med en gang at det grillsesongen ville gjøre en aldri så liten comeback her. Har selv Sagem-boksen, kjøpte den i sommer for en tusenlapp. Et par dager etterpå fikk jeg levert en vanlig HD-dekoder på døren, som jeg tydeligvis har gjennom borettslaget. Jeg tok kontakt med KS og sa at jeg verken trenger, vil ha, eller behøver enda en boks i huset, og siden CD var "eier" av boksen så kunne jeg verken selge eller knuse den. Ei heller kunne jeg sende den i retur. Men for all del, greit å ha noe på loftet. Ble overrasket hvor skarpt A4 man kan være gitt!

 

Nå har jeg ikke hatt så veldig mye problemer med sagem-boksen, bortsett fra støyen. Den kræsjer jo støtt og stadig, og gjør en god innsats for å overdøve xboxen min. At den kostet 3000,- i sin tid er jo rene landeveisrøveriet, føler heller ikke at jeg har fått noe god valuta for mine 1000,- for den del. Å suge enda mer penger ut av misfornøyde kunder har vel aldri vært noen super forretningside.

 

Angående nettmøtet vil jeg si at det var veldig lite interessante svar. Enten så var det så og si copypasta de kom med, eller så kunne de ikke gå inn på det. Slapt, og veldig lite spenstig av CD. At de gjentatte ganger ville svare på spørsmålet om den forbanna PVRen, og gang på gang gri inn i trynet på folk at de må betale for ny var jo litt unødvendig også.

Lenke til kommentar

Fiber i norge trenger ikke koster over 1000 lappen for 100mbit om man sjekker litt..

 

Desverre så er det dårlig utbygging som stopper opp de fleste steder.

Jeg foreslår at OM man bor i et borettslag er at man går fra dør til dør og sender mail til styret sitt for å bytte ut viasatt/canal digital produkter å bruker lynet.no eller dataguard som leverandør istede.

 

Jeg har hatt dataguard i min tidligere leilighet i over 1 år og er strålende fornøyd. 799 for 100mbit pr mnd og på 18 mnd hadde jeg nedetid ca 1 døgn tilsammen.

 

De har også iptv og iptelefoni :)

Lenke til kommentar

Her var mye tyn!! :!:

 

Jeg har Canal Digital på internett og kabel tv. Mine erfaringer er:

 

Internett:

Stabilt. Vært nede her i Tromsø 1 gang (kanskje 2) siden jeg fikk CD høsten 2007.

Modemet har det aldri vært tull med. Trenger aldri startes på nytt.

Har 12/5 hastighet og er temmelig fornøyd. Raskt nok for meg og responsivt.

Spill kunne vært endel bedre da latency ligger på 50ms ca.

 

Kundeservice:

Har ikke hatt mye med dem å gjøre, men jeg har blitt stengt ned et par ganger grunnet ubetalt regning. Jobben betaler denne og der kan det gå tregt til tider.

Begge gangene ringte jeg kundeservice og forkalrarte dem "problemet" og dem satte meg online igjen iløpet av få minutter.

Veldig bra!! Å være uten internett ei hel helg er jo krise...

 

Sørpå, hadde jeg Get. Der var internetten ganske stabil, men en periode på noen uker ramla nettet ned på fredag rund 1700 grunnet en router som boota og krasja. Da måtte jeg vente til over helga hver jævla gang frem til mandag/tirsdag før dem fikk fiksa. Det var skikkeli drit. Hadde heller ikke den helt store opplevelsen av kundeservicen generelt der.

 

Kabel TV:

Prisene kunne vært bedre og man kunne hatt større frihet til å velge enkeltkanaler. Jeg driter en lang mars i alle dritkanalene som følger med grunnpakken, men gidder ikke betale flere hundre per mnd for en filmpakke. Kjøper heller filmer jeg vil ha evt leier.

 

Sagem dekoderen... min er nesten lydløs!!

Den er treig. Den er treg å starte. Den krasjer av og til. Enkelte ganger tar den ikke opp, eller tar ikke opp hele tidsperioden.

Sugent produkt og jeg mener også at man kanskje burde fått den nye i bytte for den gamle.

Når det er sagt har jeg benyttet meg av tilbudet dems og bestilt den nye.

Betalte vel bare 700,- for sagem skitn min i fjor... så ikke den helt store dealen for meg, men hadde vært dritsur om jeg hadde punget ut 3000 for den.

Lenke til kommentar

Hvis boksene er så dårlige som dere sier, har dere ikke rett til å kreve reklamasjon på den, for så å "kjøpe" den nye boksen for de samme pengene?

Hvis den har vært til reparasjon 3 ganger for den SAMME feilen. Jo. Hvis ikke, så har CD rett til å bytte den så mange ganger de bare ønsker. Tror CD skjønner problemet til brukerne når de setter ned prisen fra 3.5k til 1.4k KUN for de som har HD-PVR dekoder fra sagem. Ting er ikke gratis, og dere kan ikke forlange å få ting gratis. Folk har blitt bortskjemt...

 

De 2000 kronene i rabatt, er der for å bøte på skaden CD har påført deg mentalt pga. alle feilene. Nå har jeg hatt min en god lang stund og vet hvordan jeg bruker den, og ungår alle problemene dere plages med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...