Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner folk som har kommet inn etter å fått førerretten inndratt. Du vil få avslag på din søknad, men da må du sende inn søknad om å få komme på opptak likevel. Dette vil du trolig få innvilget.

 

Dette skjønte jeg ikke helt. Hvis du får avslag på din søknad, så er du vel ute?

 

Nei.. Det er da du må vise at du har fryktelig lyst å komme inn ved å sende en ordinær søknad til opptakskontoret.

 

Jeg vil anbefale deg å søke i år og gjøre slik som jeg sier. Dette gjør du hvert år til du kommer inn. Det er noe bunnsolid du kan slå i bordet med når du en dag sitter på intervju. Altså at du har forsøkt i mange år, til tross for dine dumme handlinger.

 

Og først som sist; aldri forsøk å rettferdiggjøre ting med at det ikke skulle stått. skilt der osv.. De gjorde nå en gang det, og du fulgte dem ikke ;)

Lenke til kommentar

Hehe, Stingah har helt rett! Det finnes studenter med både fyllearrest og førerkortbeslag i korridorene :)

 

Felles for de er jo at de har klart å overbevise om at de burde få plass på tross av dette, og det har de måttet på forskjellige måter. De fleste har gjort akkurat som det som beskrives, nemlig bare søkt og søkt og søkt... Sikkert folk med flere også, men vet om en på kullet som kom inn på femte forsøk :D

 

Tror ikke mange har fem forsøk i seg! hehe!

Lenke til kommentar

Da er det juli, dagene nærmer seg! Er det noen som ikke har fått sendt avgårde politiattest?

 

Ser forresten at det har vært litt diskusjoner ang inndratt førerkort. Det var en jente på opptak samme dag som meg som hadde fått førerkortet inndratt for 4 år siden. Ho søkte i fjor, men ble ikke innkalt til opptak. Da ho ringte til phs for å høre om det var helt umulig for ho å komme inn på skolen, sa han ho snakka med at det var ingen på phs som hadde dette i skjorteermet. Han fyren visste tydeligvis ikke hva han snakka om, for ho fikk vite senere at det var mange på skolen som hadde fått inndratt førerkortet. Så ho søkte igjen i år og fikk sjansen.

Så jeg sier som de andre har sagt, bare søk til du får sjansen! Vis at du er interessert!

Endret av Ådalen_88
Lenke til kommentar

Har hørt slike historier jeg også, så det gjelder å ikke gi seg:) Og i tillegg legge seg fullstendig flat om det man har gjort.

Men jeg lurer på en ting..Dersom man får avslag , kommer det også den 16 juli på SO sine sider eller får man brev? Man må vel kunne få en grunn for avslag hvis det er nemda som har sagt nei. Noen som vet dette?

Lenke til kommentar

Har hørt slike historier jeg også, så det gjelder å ikke gi seg:) Og i tillegg legge seg fullstendig flat om det man har gjort.

Men jeg lurer på en ting..Dersom man får avslag , kommer det også den 16 juli på SO sine sider eller får man brev? Man må vel kunne få en grunn for avslag hvis det er nemda som har sagt nei. Noen som vet dette?

 

Om man ikke kommer inn får man ikke vite før SO slipper plassene, nei.

 

Man kan søke om en begrunnelse, men det er ikke alltid folk føler de akkurat får de mest detaljerte tilbakemeldingene. Men men får noen viktige nøkkelord, som f.eks modenhet osv.

 

Men ja, du får en begrunnelse om du ber om det. Folk skal kunne arbeide med seg selv til neste runde om de ønsker å søke igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...