Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe problem :)

 

Planer om å søke neste år?

Nei, tror ikke det. Fyller 21 neste år, og tror ikke det kommer til å gå. Er vel for ung, regner jeg med. Skal ta opp fag og få opp konkurransepoengene slik at alt er spikra og klart til jeg skal søke :)

 

Jeg anbefaler deg uansett til å søke;) Hvis du har alt i orden (formelle krav etc), så bare søk;)

 

Kommer du ikke inn, da har du vært gjennom opptaket og har masse erfaring å ta med til neste gang;)

Lenke til kommentar

Ikke noe problem :)

 

Planer om å søke neste år?

Nei, tror ikke det. Fyller 21 neste år, og tror ikke det kommer til å gå. Er vel for ung, regner jeg med. Skal ta opp fag og få opp konkurransepoengene slik at alt er spikra og klart til jeg skal søke :)

 

Jeg anbefaler deg uansett til å søke;) Hvis du har alt i orden (formelle krav etc), så bare søk;)

 

Kommer du ikke inn, da har du vært gjennom opptaket og har masse erfaring å ta med til neste gang;)

 

Helt enig, selv om man ikke kommer inn lærer man mye av å være på opptaket. Greit å vite hvordan det for eksempel er å ta alle de fysiske testene på en dag, og klarer man de og kommer videre til intervjuet, så er det massevis av erfaring man kan ta med seg hvis man ikke kommer inn. Det er også en god opplevelse å være på opptaket, alle backer hverandre opp, og de fleste klarer nok å yte litt ekstra under opptaket, i forhold til utgangspunktet sitt.

 

Alderen har jo i utgangspunktet ikke noe å si, men mange blir jo litt mer modne jo eldre de blir. Samtidig ryker vel i snitt 15 av 100 på intervjuet, så er man seg selv, og i tillegg fremstår som reflektert og fornuftig, bør man vel komme greit gjennom? Det eneste jeg synes er litt skummelt er at en person skal vurdere egnetheten din, selv om gruppeintervjuet også teller.

 

Synes selv intervjuet gikk ganske greit, men man vet jo aldri. Utrolig spennende å gå og vente på svar. Viktig å huske at siste frist for prioritering av studiesteder er på søndag. Jeg har søkt alle skolene, men har Kongsvinger foran Oslo, Stavern og Bodø sånn det ser ut nå.

 

Er det 20.juli man får svar, eller er det lov å håpe på svar litt tidligere? :)

Lenke til kommentar

Ikke noe problem :)

 

Planer om å søke neste år?

Nei, tror ikke det. Fyller 21 neste år, og tror ikke det kommer til å gå. Er vel for ung, regner jeg med. Skal ta opp fag og få opp konkurransepoengene slik at alt er spikra og klart til jeg skal søke :)

 

Jeg anbefaler deg uansett til å søke;) Hvis du har alt i orden (formelle krav etc), så bare søk;)

 

Kommer du ikke inn, da har du vært gjennom opptaket og har masse erfaring å ta med til neste gang;)

 

Helt enig, selv om man ikke kommer inn lærer man mye av å være på opptaket. Greit å vite hvordan det for eksempel er å ta alle de fysiske testene på en dag, og klarer man de og kommer videre til intervjuet, så er det massevis av erfaring man kan ta med seg hvis man ikke kommer inn. Det er også en god opplevelse å være på opptaket, alle backer hverandre opp, og de fleste klarer nok å yte litt ekstra under opptaket, i forhold til utgangspunktet sitt.

 

Alderen har jo i utgangspunktet ikke noe å si, men mange blir jo litt mer modne jo eldre de blir. Samtidig ryker vel i snitt 15 av 100 på intervjuet, så er man seg selv, og i tillegg fremstår som reflektert og fornuftig, bør man vel komme greit gjennom? Det eneste jeg synes er litt skummelt er at en person skal vurdere egnetheten din, selv om gruppeintervjuet også teller.

 

Jeg tror ikke at sensoren vurderer din egnethet alene. Alle møttes etter intervjuet og skal gå gjennom papirene og diskutere mellom seg om du er egnet eller ikke. Sensoren skriver jo ned det du sier under intervju, så jeg regner med at dette leses høyt for de andre. Slik tenker jeg;) Kan godt ta feil altså.

 

Synes selv intervjuet gikk ganske greit, men man vet jo aldri. Utrolig spennende å gå og vente på svar. Viktig å huske at siste frist for prioritering av studiesteder er på søndag. Jeg har søkt alle skolene, men har Kongsvinger foran Oslo, Stavern og Bodø sånn det ser ut nå.

 

Er det 20.juli man får svar, eller er det lov å håpe på svar litt tidligere? :)

 

I fjor ble svarene lagt ut allerede fra 16 juli, så jeg er ganske sikker det skjer i år også;)

Lenke til kommentar

Hehe riktig;D

 

Et forenklet forelegg for å ha kjørt fort har egentlig ikke noe å si for å komme inn. Mange jeg vet er kommet inn med det. Men det at du har mistet lappen betyr det at det har vært mer alvorlig da. Vi kjenner ikke til saken heller.

 

 

Men uansett, ring phs på mandag;) Du får et bedre svar fra dem enn her;)

Endret av Yamazero
Lenke til kommentar

Kjenner folk som har kommet inn etter å fått førerretten inndratt. Du vil få avslag på din søknad, men da må du sende inn søknad om å få komme på opptak likevel. Dette vil du trolig få innvilget.

 

Det vil naturligvis og bli et tema på intervjuet.

 

Om du var "akkurat" over grena, om det er lenge siden, slike ting har noe å si i din favør.

Lenke til kommentar

Kjenner folk som har kommet inn etter å fått førerretten inndratt. Du vil få avslag på din søknad, men da må du sende inn søknad om å få komme på opptak likevel. Dette vil du trolig få innvilget.

 

Dette skjønte jeg ikke helt. Hvis du får avslag på din søknad, så er du vel ute?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...