Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk heller ingen tilbakemelding, og det gjorde ikke de fleste på min pulje. Tror ikke det er meningen at du skal få en tilbake melding på åssen du gjorde det intervjuet i det hele tatt, ettersom alle sensorene(4stk) skal sette seg ned å diskutere egenheten til hver enkelt dagen etter.

Lenke til kommentar

Legger sammen alle karakterene på vitnemålet fra vg3, deler på antall karakterer og ganger med 10. Deretter kan du legge til eventuelle tilleggspoeng som realfag-, språk-, og alderspoeng, samt 2 poeng hvis du har avtjent førstegangstjeneste.

 

Kommer standpunktkarakterene mine fra 1 og 2. året (slik som matte, naturfag osv) på vitnemålet i 3. klasse? Håper det man har arbeidet for i 1 og 2. året har noe å si?

 

Sorry hvis jeg tar det litt treigt, men skjønner det bare ikke.

Lenke til kommentar

Jeg tror han mente vgs, og ikke vg3 ;D

 

Gjennomsnittskarakteren blir beregnet på grunnlag av alle karakterene på vitnemålet, både standpunkt- og eksamenskarakterer. Summen av karakterene deles på antall karakterer. Gjennomsnittskarakteren multipliseres med 10 og gir karakterpoeng. Og tilleggspoeng++

 

Alt finner du her:

 

http://www.samordnaopptak.no/info/poengberegning/

 

:green:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror han mente vgs, og ikke vg3 ;D

 

Gjennomsnittskarakteren blir beregnet på grunnlag av alle karakterene på vitnemålet, både standpunkt- og eksamenskarakterer. Summen av karakterene deles på antall karakterer. Gjennomsnittskarakteren multipliseres med 10 og gir karakterpoeng. Og tilleggspoeng++

 

Alt finner du her:

 

http://www.samordnao...poengberegning/

 

:green:

 

Da ble det lettere å forstå, ja! Tusen takk. :)

Lenke til kommentar

Spørsmål: Ser flere steder at kravet er å ha karakteren 3 i norsk hovedmål. Det må da være hele vitnemålet/gjennomsnittskarakter fra VGS som teller, og ikke bare 3 i norsk? I så fall, hva er snittet?

 

Jeg har alltid hatt ønske om å søke politi, de fysiske kravene skal jeg klare, problemet blir vandel. Fikk forelegg for å ha kjørt for fort da jeg var 18...

Endret av Zeromac
Lenke til kommentar

Hei Zeromac!

 

Dette er poenggrenser 2011:

 

Sted Hovedopptak Slutt (Supplering)

Oslo 47,7 47,5

Bodø 42,2 41,8

Kongsvinger 43,6 42,8

Stavern 44,8 44,4

 

Karakter 3 i norsk er et av kravene som må være oppfylt.

 

Alt finner du her: http://www.phs.no/Studietilbud/Bachelor/Opptakskrav/

 

Ift til forelegget du fikk, var det et forenklet forelegg? Jeg tror ikke dette vil ha noe å si, du har fremdeles plettfri vandel.

 

Men jeg syns du bør ringe phs direkte og spør, så får du svar på dette;)

Lenke til kommentar

Sheizeee! Da var intervjuet over!

 

Gruppeøvelsen gikk veldig bra føler jeg, vi samarbeida veldig godt og var stort sett enige om det meste!

 

Intervjuet føler jeg også gikk veldig bra, hadde veldig god kjemi med han som intervjua meg. Altfor lenge å vente til 20. juli! Blæ!

Lenke til kommentar

Tror vi satser på den :) Hvis det er tilfellet at så mange har røket ut på det fysiske så kan man vel bare begynne å regne :p Sjangsene er vel store for at man kommer inn om man føler at man har gjort det bra på dag 2 og har snittet... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette ordner seg nok, folkens! Hvis noen her inne innvilges plass i Bodø, er dere velkomne til ta kontakt med meg for nærmere informasjon om skolen der oppe, byen og nærområdet, leie av hybel, osv. Er selvfølgelig fortsatt åpen for andre spørsmål også! :)

Lenke til kommentar

 

Stor sjanse for å komme inn altså;D Av disse 1477 , må man jo trekke i fra dem som ikke møtet opp og de som strøk på det fysiske. Men det viser ialfall at man har over 50% sjanse for å komme inn;)

 

 

Sheizeee! Da var intervjuet over!

 

Gruppeøvelsen gikk veldig bra føler jeg, vi samarbeida veldig godt og var stort sett enige om det meste!

 

Intervjuet føler jeg også gikk veldig bra, hadde veldig god kjemi med han som intervjua meg. Altfor lenge å vente til 20. juli! Blæ!

 

Gratulerer!;D;D;D Dette blir spennende. Lange dager frem til juli;D;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...