Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et spørsmål om førerkort.

 

Jeg har ennå ikke tatt førerkortet men har kun oppkjøring og teoriprøve igjen.

 

Jeg har tenkt til å søke phs til våren, og regner med å ha førerkortet før jul.

 

Jeg leste på nettet nå at man må ha hatt førerkort i minimum 2 år ved begynt praksis ved 2 året ved PHS.

 

Om jeg får førerkortet la oss si i januar og kommer inn på PHS vil det si at jeg har hatt mitt førerkort i kun 1,5 år ved begynnelsen av 2 året ved PHS.

 

Betyr dette da at jeg ikke kommer inn på PHS når jeg søker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har et spørsmål om førerkort.

 

Jeg har ennå ikke tatt førerkortet men har kun oppkjøring og teoriprøve igjen.

 

Jeg har tenkt til å søke phs til våren, og regner med å ha førerkortet før jul.

 

Jeg leste på nettet nå at man må ha hatt førerkort i minimum 2 år ved begynt praksis ved 2 året ved PHS.

 

Om jeg får førerkortet la oss si i januar og kommer inn på PHS vil det si at jeg har hatt mitt førerkort i kun 1,5 år ved begynnelsen av 2 året ved PHS.

 

Betyr dette da at jeg ikke kommer inn på PHS når jeg søker?

 

Tatt fra et svar politihøgskolen kom med på et lignene spm på deres facebookprofil:

 

(...)pr dags dato er kravet at du må ha gyldig førerkort klasse B på søkertidspunktet. Les mer om opptakskravene til Politihøgskolen her: http://www.phs.no/St...or/Opptakskrav/

October 23 at 7:40pm

Endret av Rusken4
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Greit å ta en titt på hva folk synes om yrket dere har valgt?

http://www.diskusjon...ic=1450380&st=0

 

Ikke oppløftende lesning.......

 

Hvis man lar nett-troll påvirke ens yrkesvalg så passer man kanskje ikke som politi likevel.

 

Uansett hva man driver med så er det alltid noen som skal kritisere. Særlig i en såpass synlig og viktig samfunnsinstitusjon som politiet jo er. Og som jo kjent er:

 

http://www.penny-arc...mic/2004/03/19/

 

215499488_8pSZr-L-2.jpg

Lenke til kommentar

Hei, tenker å søke PHS nå til våren og lurte egentlig bare på hvor mye det koster å gå på skolen og hva som er vanlig å bruke av penger på semesteravgift samt bøker det første året ved PHS.

 

takker for svar

 

Hei!

 

Høgskoler og universiteter har vel omtrent samme semesteravgift, disse ligger vel mellom 3 og 700,-. Hva den er på PHS vet jeg ikke.

 

Når det gjelder bøker, kan det jo generelt sies at det er DYRT. Får man ikke tak i billige bøker, så blir nok dette fort noen tusen. Har hørt at man må belage seg på å bruke mellom 3 og 5 tusen i året.

 

Ganske generelt svar, men prisene for høgskole/-universitetsutdanning er noe likt. Varierer jo selvfølgelig med antall bøker.

 

Kan snakke for min egen del. Studerer juss, og pengene flyr i godt lag :)

Lenke til kommentar

Hei, tenker å søke PHS nå til våren og lurte egentlig bare på hvor mye det koster å gå på skolen og hva som er vanlig å bruke av penger på semesteravgift samt bøker det første året ved PHS.

 

takker for svar

 

Hei

 

Det koster ingen ting å gå på skolen, men semesteravgiften i år var på 1100,- og det er for både høst og vår semesteret.

 

Når det gjelder bøker er det veldig dyrt det første året dersom du kjøper alle og nye, jeg betalte rett under 10.000 ,-. Mange av disse bøkene brukes i alle tre årene.

 

Andre året har jeg kun brukt 400,- til utryknings bok. Og siste året er jeg litt usikker på, men noe midt i mellom vil jeg tippe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...