Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var på opptaket den 5/6-juni vet du;) De hadde ikke fått med seg saken, men vagte å forklare meg uansett. Trafikkuhellet skjedde i april, etter jeg søkte phs og skaffet meg den uttømmende attesten.

 

Men jeg regner med at jeg fremdeles har plettfri vandel?

Endret av Yamazero
Lenke til kommentar

Ja det står helt sikkert" Intet å anføre" men du ligger helt sikkert registrert i STRASAK registeret. Her kommer det til å stå til evig tid:) Jeg hadde også en sak i konfliktrådet (aldri dømt for noe da) for mange år siden, valgte også å fortelle alt, det satt han pris på og sa at det faktisk var endel som prøvde å bløffe:) Lurt av deg å fortelle sannheten!

Lenke til kommentar

Hehe ja er klar over at det vil ligge registrert i STRASAK. Situasjonen er slik at det har skjedd feil fra politiet sin side. Ble avhørt som vitne, men egentlig skulle jeg avhøres som mistenkt siden jeg er omtalt som mistenkt i anmeldelsen. Så ble det registrert feil kode etc. Men fikk brev i dag og det ble henlagt med riktig kode, altså pga bevisets stilling.

 

Men jeg ser for meg at dette har ikke noe betydning for meg til å komme inn ved phs vel?

 

Jeg klarer bare ikke å skjønne at dette kan ødelegge for meg. Har jo lest om folk med forelegg, de som fikk indratt førerkort etc er kommet inn.. Min sak er en liten fillesak i motsetning.

Endret av Yamazero
Lenke til kommentar

Jeg tror den vil stå på en fremtidig uttømmende attest, nettopp fordi den er henlagt pga bevisets stilling. Grunnen til det er at det ikke er en klar frifinnelse, men bare det at det ikke var nok beviser for domfellelse.

 

Men som du sier er det mange som har kommet inn med verre ting enn det, og det er nok bare å være ærlig og forklare hva som skjedde (som du gjorde på intervjuet), så går det bra vil jeg tro. Det kan jo hende at det kan vippe i negativ favør hvis opptaksnemnda skulle være i tvil i forhold til skikketheten din, men høres jo ut som om du har spilt med åpne kort, og sagt det som det er, og det er positivt.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det har noe å si, men saken ble anmeldt, altså ikke jeg personlig.

 

Noen sier at dette havner ikke på en uttømmende attest , mens andre mener det samme.

 

Har nå lest på ung.no, en jurist skrev følgende:

 

Du sier saken din ble henlagt. Henlagte forhold kommer ikke med på en såkalt vanlig politiattest eller uttømmende politiattest. Er saken henlagt er man heller ikke straffet for forholdet. Det er bare saker man er "dømt" for som registreres i politiattesten.

 

Ved opptakt til Politihøgskolen må søkerne fremlegge uttømmende politiattest. Politiet kan også innhente opplysninger om henlagte straffesaker eller andre forhold som kan ha betydning for søkerens skikkethet. Dette følger av politiloven § 24 b

 

Da er det greit å vite;) Men lykke til folkens, litt over 1 uke nå;)

Endret av Yamazero
Lenke til kommentar

Med tanke på at fristen for innsending av den uttømmende politiattesten ble utsatt for de politidistriktene som ble rammet av streiken til 13.juli, er det vel usannsynlig at man får svar på om man har kommet inn eller ikke mandag 16.juli? :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...