Gå til innhold

Medienes bruk av kallenavn som "hunndjevelen" og "Foxy Knoxy"


Anbefalte innlegg

Denne mordsaken hvor Amanda Knox har vært tiltalt har gjort inntrykk på meg. Ikke fordi jeg mener å ha en oppfatning over hvorvidt hun har gjort det, eller ikke, men det at også norske medier har omtalt hun som "hunndjevelen" og "Foxy Knoxy".

 

Det har blitt henvist til at "hun hadde med seg en ny gutt hjem hver helg", og et par bilder, alá dette:

article-1233399-077ACD9B000005DC-120_468x454.jpg

 

Og med det grunnlaget har hun dermed blitt omtalt som "hunndjevelen" og "Foxy Knoxy". Om man gransker det bildet nøye (det vil si ser vekk i fra jenten og maskinpistolen), så ser man jo at det henger noen merkelapper på veggene og gjenstandene bak. Kanskje det er tatt på et slags museum? Jeg vil anslå at 50 % av de besøkende ~20-åringene på det museet tar tilsvarende bilder.

 

Er det rettferdig at norske medier stempler personer med slike nedlatende begreper?

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når bevisene ikke holder mål og er så dårlig håndtert som det påstås i denne saken ser jeg ingen annen løsning enn å frikjenne henne. Man skal ikke dømme noen til så mange år i fengsel, og allikevel være i tvil om hun gjorde det eller ikke. I tillegg skal aktoren i saken ha vært under etterforskning for andre ting, og i tillegg dømt for dette i ettertid.

 

Selve bilde du refererer til sier ingenting. Jeg kunne sikkert funne på å gjøre det samme til. Og en ny gutt hjem hver helg høres ut som flere av mine venninner. Ingen av de sitter fengslet per i dag.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Når bevisene ikke holder mål og er så dårlig håndtert som det påstås i denne saken ser jeg ingen annen løsning enn å frikjenne henne. Man skal ikke dømme noen til så mange år i fengsel, og allikevel være i tvil om hun gjorde det eller ikke. I tillegg skal aktoren i saken ha vært under etterforskning for andre ting, og i tillegg dømt for dette i ettertid.

 

Hvis du tenker på at hun har vært fengslet så er det pga hun og duden løy.

Så spm er, er du uskyldig, hvorfor lyver du da?

Lenke til kommentar

Er ikke amerikanere (og delvis vesteuropere) liksom alltid uskyldig når de blir haffet for et eller annet i "u-land"?

 

Tror jeg har sett dussinet saker fra woldwide, og alltid kritiseres de angjeldene land for barbari og underutviklet rettssytem etc. og det dannes facebook og støttegrupper for de "stakkars offrene" :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...