Gå til innhold

Hjelp, jeg må bruke Mac!


Anbefalte innlegg

Du siterte en som ba om begrunnelse for hvorfor Lion var av beta-kvalitet, og pekte han til Mac delen av forumet. Hadde du hatt personlig erfaring med Lion-problemer hadde dette selvsagt hatt stor relevans for debatten. Jeg kan si med stor sikkerhet at du ikke har støtt på noen problemer med Lion selv, for da hadde du nok vært rimelig kjapp til å legge ut om det for å bevise poenget ditt.

 

Så jo, selvsagt har det relevans om du har Mac eller ikke.

 

Han ba ikke om begrunnelse for hvorfor Lion var beta-kvalitet, han spurte hva vedkommende la i "beta kvalitet" og spurte hva slags problemer han hadde. Jeg sa at det hadde vært langt ifra noen problemfri oppdatering, og pekte på maccafeen for å underbygge den påstanden. Noe mer eller mindre sa jeg ikke, eller er du også av typen som mener at man er enig med noen automatisk om amn siterer de?

 

Det som deretter skjer er at du kommer inn med følgende utsagn: "Hadde egentlig ikke forventet noe smartere fra en person som jeg har merket meg henger rundt hver eneste Apple-relaterte tråd med eneste formål å trolle. Du har vel ikke Mac engang, men er tydeligvis besatt allikevel.". Gankse langt fra "dette hadde vært interessant å høre din erfaring med lion" eller noe liknende. Du beklagde ikek at jeg ikke kom med flere vurderinger, du forsøkte å stille mine vurderinger i ett dårlig lys, basert på spekulasjon om at jeg ikke har en mac. Så forklar igjen, hvorfor er det relevant for det jeg har skrevet om jeg har mac? Legg emrke til det jeg spør om, hvorfor er det relevant for det jeg har skrevet, ikke hvorfor det er relevant for det jeg ikke har skrevet.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En som argumenterer så useriøst og driver med ad hominem bør passe seg for å kalle andre for troll..

Greit det finnes mye fanboys rundt om kring, men ATW er blant de mest seriøse jeg kjenner til her på forumet, og får ofte plusser fra meg for sine innlegg, selv om jeg kan være uenig i mye av det han mener.

 

Tror deg så gjerne på at han er saklig og poster fornuftige ting i poster ikke relatert til Apple-ting, men som sagt har han en tendens til å trolle Apple-tråder kraftig. Noe jeg ikke er alene om å bemerke forresten.

 

Hvorfor må man eie et produkt for å ha en mening om det, forresten?

 

Dette er det vel ingen som mener, les det som har blitt skrevet.

 

@ATWindsor

 

Snu og vend så mye på det som du vil, men kommentaren din var en direkte støtte til han som påsto det var beta-kvalitet. Ikke bare fordi du siterte han, det ville vært dumt. Men fordi du svarte han som ba om en begrunnelse at han skulle se i Mac-delen av forumet.

 

Det blir for dumt å gjemme seg bak at "jeg skrev ikke det direkte", vi vet godt hva du mente mtp din historikk som nevnt over.

 

Du er selvsagt når som helst velkommen til å fortelle oss om hvilken Mac du har og dine erfaringer med Lion (på godt og vondt). Det hadde vært mye mer interessant å lese enn dine dårlige forsøk på å ro deg unna trollinga. Men hadde du hatt noe å fortelle så hadde du vel posta det i stedet for å peke han til Mac-forumet. Tid har du tydeligvis nok av.

 

@Wackee

 

Langt i fra, men beta-kvalitet er vel litt å ta i når jeg har brukt Lion fra tidlige developer seeds uten større problemer.

Endret av arokh
Lenke til kommentar

 

Dette er det vel ingen som mener, les det som har blitt skrevet.

 

@ATWindsor

 

Snu og vend så mye på det som du vil, men kommentaren din var en direkte støtte til han som påsto det var beta-kvalitet. Ikke bare fordi du siterte han, det ville vært dumt. Men fordi du svarte han som ba om en begrunnelse at han skulle se i Mac-delen av forumet.

 

Det blir for dumt å gjemme seg bak at "jeg skrev ikke det direkte", vi vet godt hva du mente mtp din historikk som nevnt over.

 

Du er selvsagt når som helst velkommen til å fortelle oss om hvilken Mac du har og dine erfaringer med Lion (på godt og vondt). Det hadde vært mye mer interessant å lese enn dine dårlige forsøk på å ro deg unna trollinga. Men hadde du hatt noe å fortelle så hadde du vel posta det i stedet for å peke han til Mac-forumet. Tid har du tydeligvis nok av.

 

Så fint, da håper jeg man slipper mere mas om hva slags produkter man eier senere.

 

Hva med å se bort i fra min historikk, og spekulasjoner, og heller se på det jeg skrev. Nemlig at lion langt ifra var noen problemfri lansering. Det står jeg får. Se hvor lett det er, du slipper å spekulere om hva jeg mener, eller tillegge andres utalelser til meg. Og nok engang, han jeg svarte ba ikke om en begrunnelse, han spurte hva som ble mente. Tror du ikke problemene etter release var det som ble siktet til med "beta-kvalitet" isfåll, hva tror du han mente med "beta-kvalitet"?

 

Det er sant jeg forsøker å ro med unna trolling, en av måtene jeg gjør det på er å prinsipielt ikke svare på irrelevante forespørsler fra troll. Det er en billig måte å forsøke å dreie diskusjonen over på andre ting, og jeg svarer ikke på det, selv når brukerene som spør om det bare hadde blitt stillt i ett dårlig lys, fordi deres spekulasjoner er feil.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm, alle? :) Nå kan de riktig nok skaleres ned etter ønske, men jeg synes ikonene i KDE er noe av det verste.

Beklager, men det du sier henger ikke sammen. Jeg ga deg tre desktoper, hvor to av dem hadde OSX-ikoner, og du valgte å klage på ikonene. Så sier du at KDE-apps har mange knapper, det stemmer ikke.
Nå har vel Steve Jobs aldri lagd et ikon selv, men uansett hvor mye man sminker en gris så er det fortsatt en gris.
Du mister poenget. Du kan starte ut med en klone av OSX om du vil, og legge inn de endringene du ønsker. Det handler om frihet til å gjøre det du vil med desktopen, å ha den etter din smak.

 

Flott om du unngår de tullete trolle-beskyldingene du slenger ut mot alle som sier et kritisk ord mot Apple. AtW har aldri vært et troll, du har langt å gå før du fortjener samme respekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så fint, da håper jeg man slipper mere mas om hva slags produkter man eier senere.

 

Merker meg at du fortsatt ikke brydde deg om å fortelle oss om det. Er det en stor hemmelighet kanskje?

 

Hva med å se bort i fra min historikk, og spekulasjoner, og heller se på det jeg skrev.

 

Hvis jeg hadde sett bort fra det, så hadde det selvsagt ikke vært samme situasjon. Men det er vanskelig når du er tilstede i hver eneste tråd jeg leser med samme oppførsel.

 

Nemlig at lion langt ifra var noen problemfri lansering. Det står jeg får. Se hvor lett det er, du slipper å spekulere om hva jeg mener, eller tillegge andres utalelser til meg. Og nok engang, han jeg svarte ba ikke om en begrunnelse, han spurte hva som ble mente.

 

Det går for akkurat det samme slik det kom fram.

 

Tror du ikke problemene etter release var det som ble siktet til med "beta-kvalitet" isfåll, hva tror du han mente med "beta-kvalitet"?

 

Selvsagt var det det han siktet til, men du skjønner jo like godt som meg hva han mente med den kommentaren. Du kan prøve å vri det til noe annet alt du vil.

 

Det er sant jeg forsøker å ro med unna trolling, en av måtene jeg gjør det på er å prinsipielt ikke svare på irrelevante forespørsler fra troll. Det er en billig måte å forsøke å dreie diskusjonen over på andre ting, og jeg svarer ikke på det, selv når brukerene som spør om det bare hadde blitt stillt i ett dårlig lys, fordi deres spekulasjoner er feil.

 

God taktikk, skjule at du har Mac for å slå til med "hæhæhææææ jeg har da/har hatt Mac allikevel!" når du blir avkledd som troll. Det endrer lite.

 

Men greit nok, jeg har sagt hva jeg mener.

 

@Del

 

"Flott om du unngår de tullete trolle-beskyldingene du slenger ut mot alle som sier et kritisk ord mot Apple"

 

Du snakker om respekt men her gjør du et tappert forsøk på å svartemale meg som Apple-fanboy som kaller alle som er uenig for meg et troll. Sannheten er at jeg kun har kalt ATWindsor det, samt nevnt "trollene på side 1-3". Her er noen eksempel:

 

Gled deg til en haug av dustete løsninger.

 

Joda... Det er mindre bugs og maskinen kræsjer "aldri" (bullshit). Men det er jammen den eneste fordelen med Møcintosh... Ingen skal fortelle meg at du jobber raskere og mer effektivt på den...

 

Minner meg da jeg måtte knote med Mac. 3 fingre den veien, og fire fingre opp og tre fingre når du trykker og annet ræl

 

En ting er sikkert, hadde jeg kommet med lignende kommentarer i PC/Windows tråder så hadde jeg blitt hengt til tørk. Her er det helt OK, og hvis noen mener noe annet så er de hjernevaska Apple-fanboy. Go figure :)

Lenke til kommentar

Så fint, da håper jeg man slipper mere mas om hva slags produkter man eier senere.

 

Merker meg at du fortsatt ikke brydde deg om å fortelle oss om det. Er det en stor hemmelighet kanskje?

 

Hva med å se bort i fra min historikk, og spekulasjoner, og heller se på det jeg skrev.

 

Hvis jeg hadde sett bort fra det, så hadde det selvsagt ikke vært samme situasjon. Men det er vanskelig når du er tilstede i hver eneste tråd jeg leser med samme oppførsel.

 

Nemlig at lion langt ifra var noen problemfri lansering. Det står jeg får. Se hvor lett det er, du slipper å spekulere om hva jeg mener, eller tillegge andres utalelser til meg. Og nok engang, han jeg svarte ba ikke om en begrunnelse, han spurte hva som ble mente.

 

Det går for akkurat det samme slik det kom fram.

 

Tror du ikke problemene etter release var det som ble siktet til med "beta-kvalitet" isfåll, hva tror du han mente med "beta-kvalitet"?

 

Selvsagt var det det han siktet til, men du skjønner jo like godt som meg hva han mente med den kommentaren. Du kan prøve å vri det til noe annet alt du vil.

 

Det er sant jeg forsøker å ro med unna trolling, en av måtene jeg gjør det på er å prinsipielt ikke svare på irrelevante forespørsler fra troll. Det er en billig måte å forsøke å dreie diskusjonen over på andre ting, og jeg svarer ikke på det, selv når brukerene som spør om det bare hadde blitt stillt i ett dårlig lys, fordi deres spekulasjoner er feil.

 

God taktikk, skjule at du har Mac for å slå til med "hæhæhææææ jeg har da/har hatt Mac allikevel!" når du blir avkledd som troll. Det endrer lite.

 

Bruker A sier at Lion er omtrent som en betautgave, bruker B spør hva han mener med det, jeg forklarer hva han antakelig mener, nemlig at det langt ifra har vært noen problemfri lansering. Værre er det ikke, det er ikke noe vits å tolke noe mer i det enn akkurat det som ble sagt. Du er jo tilogmed tydeligvis enig i meg i hva bruker A mente. Om du bare forholder deg til det jeg skriver, istedet for hva du innbiller deg at jeg mener, så går nok ting mye bedre.

 

Ellers har jeg gjort rede for hvorfor jeg ikek svarer på slike irrelevante spørsmål, om du ser i posthistorikken, så er jeg ganske konsistent med å ikke gjøre det. Grunnen? Jeg ønsker å ikke å la folk med dårlig debatteknikk spore av debatten med uvenstligheter. Neppe noe jeg lykkes emd hele tiden, men ihvertfall noe jeg forsøker på. Nå har du jo tydeligvis fått litt kalde føtter for at din spekulasjon er feil allikevel, men jeg kan forsikre deg om at jeg ikke kjøper produkter for å ha de i bakhånd for å si "Haha, du tar feil", til brukere som bedreiver spekulasjon om meg og mine ting.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
@Del

 

"Flott om du unngår de tullete trolle-beskyldingene du slenger ut mot alle som sier et kritisk ord mot Apple"

 

Du snakker om respekt men her gjør du et tappert forsøk på å svartemale meg som Apple-fanboy som kaller alle som er uenig for meg et troll. Sannheten er at jeg kun har kalt ATWindsor det, samt nevnt "trollene på side 1-3".

 

Korttidsminneforeningen på tur? Her er ditt svar til meg på side 10 i denne tråden:

 

Merker meg at du skrev masse vås som jeg svarte på men som du ignorerte. Må da konkludere med at du rett og slett bare troller, slik jeg i utgangspunktet tenkte. Har ikke tenkt å mate deg mer.

 

Dette svarte jeg på klokken 08:29 den 27. september. Tror du bør roe ned på trolle-beskyldningene dine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Du er klar over at to av de tre desktopene du fikk brukte ikoner fra Steve Jobs?

 

Nå har vel Steve Jobs aldri lagd et ikon selv, men uansett hvor mye man sminker en gris så er det fortsatt en gris.

Han har kanskje ikke laget ikonene personlig, men mannen skal jammen meg ha for engasjementet når det gjelder ikoner/logoer:

 

https://plus.google.com/107117483540235115863/posts/gcSStkKxXTw

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Nå vet ikke jeg om noen tastatur som har 3-4 tegn printet på hver eneste tast slik du ser ut til å ønske det, og det er sikkert en god grunn til det...

For øvrig så er det ikke spesielt vanskelig å huske at | og \ finnes under samme tast som er merket med /, eller at de to andre parentestypene finnes under tastene som er merket med ( og ). Det er lettere for meg enn å skrive @ på en Windows-PC, for å si det sånn... ;)

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg om noen tastatur som har 3-4 tegn printet på hver eneste tast slik du ser ut til å ønske det, og det er sikkert en god grunn til det...

For øvrig så er det ikke spesielt vanskelig å huske at | og \ finnes under samme tast som er merket med /, eller at de to andre parentestypene finnes under tastene som er merket med ( og ). Det er lettere for meg enn å skrive @ på en Windows-PC, for å si det sånn... ;)

 

Nå finnes det mellomting da, mac-tastatur har ingen taster med mer enn to tegn på. PC-tastatur har endel med 3. Backslash er et relativt sentralt tegn, og det er ikke akkurat som det er uvanlig å være forvirret med hvordan man får det il på ett apple-tastatur, har sett mange streve med det. At alfakrøll er en dritt-tast på standar PC-oppsett er jeg forøvrig enig i. Personlig bruker jeg autohotkeys ig endrer litt med begge varianter (ingen delete er jo kanskje den største frustrasjonen med mac-tastatur på bærbare.)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...