Gå til innhold

Hjelp, jeg må bruke Mac!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha visste ikke at det ikke var noen delete-key. Er det en shortcut for det og da eller? cltr+shift+backspace? :p

 

Det skal sies at det blir litt ettersom hvordan man ser det, endel tastaturer angir en deletekey på mac-oppsett, essensen er ihvertfall at det ikke er en delete og en backspace-key, så får man bestemme seg for hvolken av de to den som er der tilsvarer :)

 

AtW

Lenke til kommentar

@AtW: For min egen del sletter jeg ofte tekst jeg nettopp har skrevet, og da fungerer jo backspace-tasten på Apples bærbare helt utmerket...

 

For øvrig fungerer fn + backspace fint de få gangene jeg vil slette tekst til høyre for skrivemerket, eventuelt er det bare å selektere tekst (dobbeltklikk, trippelklikk, klikk og dra, shift+piltast, osv...) og trykke backspace. Hvordan kan man la seg frustrere av noe så enkelt og logisk? ;)

 

PS. Apples desktop-tastatur med numerisk keypad har egen Delete-tast, men den er altså fjernet fra de kompakte tastaturene.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

@AtW: For min egen del sletter jeg ofte tekst jeg nettopp har skrevet, og da fungerer jo backspace-tasten på Apples bærbare helt utmerket...

 

For øvrig fungerer fn + backspace fint de få gangene jeg vil slette tekst til høyre for skrivemerket, eventuelt er det bare å selektere tekst (dobbeltklikk, trippelklikk, klikk og dra, shift+piltast, osv...) og trykke backspace. Hvordan kan man la seg frustrere av noe så enkelt og logisk? ;)

 

PS. Apples desktop-tastatur med numerisk keypad har egen Delete-tast, men den er altså fjernet fra de kompakte tastaturene.

 

Det er mindre irriterende i tekstskriving enn det er som tast for å slette elementer og hurtigtast i en rekke forskjellige programmer.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg synes at den Mac eller PC krangelen er bare dumt. Folk kan velge selv hva de vil kjøpe, men ja, de kan bli inspirert av andre. Kom med inspirasjoner, og ikke dominerende tilbakemeldinger om ulemper med det du synes er dårlig, og bra med det du synes er bra.

 

Jeg har en HP Pavilion g6-1216so med Windows 7 som fungerer greit. Har hatt et stort problem og måtte formattere, men det var min egen dumhet over diskpartisjonering.

 

For meg så holder det med en 15" til bare 2,890kr som jeg kjøpte HP'en min for, og den har til og med bra specs som faktisk passer til HD redigering og gaming, selv om jeg ikke driver så stort med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...